"Off The Wall" bylo první opravdu sólové album Michaela Jacskona, na kterém se projevil i jako producent a skladatel. Má však více než dvacet let po svém vydání stále co říci svým posluchačům? A stojí přidané bonusové nahrávky na této speciální edici za to, aby si ho fanoušci pořídili třeba znovu? To vše se dozvíte v recenzi.
"Off The Wall" bylo v podstatě prvním skutečně sólovým albem Michaela Jacksona, na kterém se podílel jako skladatel i koproducent. Hlavní taktovku držel samozřejmě
Quincy Jones, se kterým Jackson pracoval i v budoucnosti, a snad i proto se z této desky, která vyšla původně v srpnu roku 1979, stal takový hit. Několik úspěšných skladeb (mimo jiné "Don't Stop 'Til You Get Enough" či "Rock With You") nastartovaly kariéru Jacksona jako dospělého sólového umělce a deska se tak stala odrazem k ještě větším úspěchům v dalších letech.
Jak ale "Off The Wall" obstojí více než dvacet let po svém vydání? Zcela logicky nejméně ze všech reedic, protože je nejstarší a tudíž disponuje nejméně současným zvukem. Těžko může nahrávka zaujmout někoho, kdo není Michaelovým fanouškem, protože písničky byly aktuální a v mnohém revoluční přece jen už před dlouhou dobou. Jakkoli jsou nejvíce známé hity příjemné na poslech i dnes, přece jen jsou pouhým předobrazem toho, kam až se po hudební stránce Jackson vyvinul na pozdějších deskách. Pod dohledem Quincy Jonese bylo nahráno funkové album s velmi výraznými basovými linkami, spoustou dechů, typickým Michaelovým falzetem a několika písničkami, které přetrvaly i dodnes. Mezi ně kromě již zmíněných patří hlavně "Girlfriend" z pera Paula McCartneyho, čímž započala spolupráce mezi těmi dvěma osobnostmi, a krásná balada "She's Out Of my Life".
Co se týká bonusů, vzhledem k poměrně malé naplněnosti cédéčka jich mohlo být mnohem více. Když pomineme rozhovory s Quincy Jonesem a Rodem Tempertonem, jedná se o dvě domácí dema skladeb "Don't Stop 'Til You Get Enough" a "Workin' Day And Night". Obě jsou zajímavé hlavně tím, že byly pořízeny doma a hrají na nich Michaelovi sourozenci. Pravdou ale je, že různé ruchy z domácího prostředí Jacksonů ocení především fanouškové, ostatní asi nemají čím zaujmout. Jako dokument tvorby oněch skladeb jsou ovšem obě demoverze cenným materiálem.
S odstupem času nepovažuji "Off The Wall" za nijak skvělou nahrávku, snad za to může i skutečnost, že když vyšla, nebyl mi ani rok a tudíž mě podobná hudba nezachytila. I tak jde z desky cítit, že už v té době byl Jackson významnou hudební osobností, jejíž lepší časy teprve přišly později.