Legendy The Plastic People Of The Universe představily ve středu žižkovskému publiku koncertní nahrávku "Non Stop Opera". Celé jejich takřka dvouhodinové vystoupení se neslo v psychedelickém duchu a přineslo mnoho emotivních vzruchů, vzpomínalo se totiž na dva indiány na věčnosti.
místo: Palác Akropolis, Praha
datum: 14. prosince 2011
Fotogalerie
1) Vaše děti se o nich jednou budou učit a ve všech kulturně rozvinutých zemích by se po Plasticích už jistě dávno jmenovaly ulice.
2) Neustávající progres doprovází PPU od protopankových experimentálních začátků v sedmdesátých letech. Každou dekádu, každé album zní jinak.
3) Současná slušivá maska koncertních variací na téma "Maska za maskou" je jistě nejsilnějším plastickým zážitkem posledních deseti let, tedy v dekádě po Mejlovi.
4) Hlavsa & Brabenec - dvě jedinečné, výjimečné persony. Není jiné kapely, která by se dokázala se smrtí frontmana vyrovnat tak obstojně jako Plastici. A to prosím byl zesnulým někdo tak charismatický jako Mejla Hlavsa. Saxofonový stařešina Vráťa Brabenec ale dodává Plastikům nový rozměr - mentorský, edukační.
5) Zpěvačka Eva Turnová má atmosférický projev, jenž zahřeje i zastudí v jeden okamžik. Plastická Načeva vnáší do tvorby PPU křehkost, zasněnost.
6) Texty jsou u Plastiků minimálně stejně důležité jako vlastní hudební produkce. Navíc jsou podobně maximálně inovativní. Nenávratně pryč je sice doba Bondyho syrovosti, Wernischovy surovosti, Klímovy rozervanosti, Placákovy znepokojivosti i Nápravníkovy psychedelie, ale ona Brabencova starozákonní doba a Krchovského depresivní (po)doba mají také něco do sebe.
7) Vydat se na cestu časem vybízí každé vystoupení Plastic People. Zakonzervovaná doba je podtržena přítomností jednotlivých postaviček panoptika. Máte tak vysokou šanci, že na jednom místě potkáte všechny přeživší relikvie doby.
Pišťanek (konradox, 16.12.2011 14:49) Reagovat
Pridám vyjadrenie (datované 2003) od asi najvýznamnejšieho slovenského spisovateľa poslednej dekády, Petra Pišťaneka
"Dodnes som presvedčený, že ktokoľvek chce hrať muziku, mal by disponovať aspoň elementárnou virtuozitou, aby mohol slobodne vyjadrovať svoje hudobné nápady a nebol limitovaný svojou hráčskou neschopnosťou. Z tohto dôvodu som - pri všetkých ich zásluhách politicko-spoločenského charakteru - vždy pohŕdal skupinou Plastic People Of Universe, pretože s tým, čo produkovala, by som sa ja osobne nešiel producírovať ani do opusteného kameňolomu. Na druhej strane je mi ale úplne jasné, že ide o inteligentných a zaujímavých ľudí (ako dokazuje pekný rozhovor s členom kapely Vratislavom Brabencom), s ktorými rád kedykoľvek posedím pri pive, ale ich hudbu naozaj nemusím a nemôžem."
Re: Pišťanek (Lukáš Benda, 16.12.2011 14:55) Reagovat
Já tam virtuozitu vidím, slyším, ale třeba tomu nerozumím.
Re: Pišťanek (konradox, 16.12.2011 15:08) Reagovat
Ja na Plastikov nemám žiadny názor. Bol som na jednom ich koncerte príliš z-gin-ovaný na akékoľvek vnímanie. Vždy ale, keď ich vidím, vybavia sa mi tieto dve príspevky, ktoré som tu dal viacmenej pre zaujímavosť. Ak si vychytíš ich pôvod, narazíš na, pre publicistu určite, najzaujímavejší a najlepší internetový časák, aký kedy existoval v CZ SK priestore.
Re: Pišťanek (Lukáš Benda, 17.12.2011 07:08) Reagovat
Některé články jsou více než povedené, jiné vysloveně mimo (Garajova kritika nejlepšího alba Laibach). Ale díky za tip, názor si utvořím, až se pročtu někam k začátku tohoto milénia, nicméně mě to dost baví.
Re: Pišťanek (plň, 17.12.2011 18:08) Reagovat
pane virtuoze, nesmysl. když budu hrát na valchu a budou na to lidi chodit, může se např. celosvětově známý (kdo to kurva je?) básník stavět na svoje zakomplexované uši, budu na valchu hrát dál. nikdo taky netvrdí, že hrají virtuozně, mimochodem.
Tweet