Simon Cowell je pro někoho arogantní hajzlík, pro vyvolené interprety ale může být dobrým hudebním tatínkem. Tentokrát pod svá křídla schoval ex-soutěžící X Factoru Cher Lloyd. A vyplatilo se, protože Cher přichází s deskou, která nudě totálně nakopává zadek. Chcete taky nakopnout?
"Myslím, že jsi úžasná. Myslím, že máš velký potenciál. Ve tvém hlase je cosi vskutku unikátního," pronesla porotkyně
Dannii Minogue v loňské řadě britského X Factoru na adresu šestnáctileté
Cher Lloyd. Ta ve svých roztrhaných džínech a s třesoucími se koleny právě odzpívala "Turn My Swag On" z repertoáru americké zpěvačky
Keri Hilson. Tehdy to rodačka z Worcestershiru ještě nemohla tušit, ale zrovna tímto coverem začal její (doufejme dlouhý) výlet do hudebního showbusinessu. V soutěži sice skončila až na
bramborovém místě, avšak i přesto minulý rok na podzim v Británii a u nás letos v půlce února představila debutovku "Stick + Stones". Nutno říci, že na začátečníka si poradila víc než dobře.
K desce Cher nelze přistupovat jako k něčemu, co převrátí svět naruby, ani jako k něčemu, co přinese extra kus originality. Co tedy sympatická tmavovláska vlastně tvoří? Je jasné, že si tento nováček nenechá prošpikovat bradavky a nevrhne se na metal. Ačkoliv zpěvačka vsadila na klasickou muziku středního proudu, každou píseň se jí podařilo něčím ozvláštnit - ať už imitací zvuku helikoptéry nebo bohatými aranžemi. To zřejmě proto, aby posluchač nedostal pocit, že v přehrávači stále dokola točí
Britney Spears. "Stick + Stones" je tak mixem taneční muziky, rapu a dokonce i dnes opěvovaného dubstepu. Ano, zdá se to být nepříjemně roztříštěné, ale to se dá lehce přehlédnout. Cher je totiž královnou melodií.
Tomu se sice soudě dle velmi
podivného singlu "Swagger Jagger" těžko věří, ale je to tak. Dokazuje to už jen skladba "With Ur Love", kterou Cher vypustila několik týdnů poté, aby si spravila reputaci. Uličnický a nezbedný styl je směr, kterého by se tato holčina měla držet do té doby, dokud si jej bude moci dovolit. Album je díky němu správně rozpustilé, plné moderních a svižných zvuků.
Lloyd také hodně dbá na prožitek, takže v momentě, kdy zpívá, že ta holka, co teď chodí s jejím ex, je strašná
bitch, jí to zkrátka věříte. Třeba taková "Superhero" zní zase příjemně civilně až obyčejně a "Over The Moon" pro změnu není tak nevinná, jak se podle nájezdu zdá. Jedinou slabinou v deseti skladbách se tak stala utahaná "Beautiful People" - tohle už nikdy, prosím!
Debutová deska
Cher Lloyd potěší zejména kvůli své jednoduchosti. Občas zkrátka nastane nálada, kdy máte chuť vrtět zadkem nebo poskakovat po gauči, a právě tehdy sáhněte po "Stick + Stones". Když si ostatně pomyslím, jak dopadají první počiny našich vypadlých
SuperStars či
X Factoráků (viz. například
prvotina Markéty Konvičkové), je tato placka šťavnatý začátek.