Česko Slovenská SuperStar se propracovala ke kolu duetů a vzhledem k tomu, že v pondělí díky divoké kartě nikdo nevypadl, měli jsme opět sedm soutěžících. Tématem nedělního klání byly duety a jedna sólová písnička z výběru Heleny Vondráčkové. A kupodivu to bylo ještě kvalitnější kolo než to rockové.
kolo: Top 7 - Duety & Výběr Heleny Vondráčkové
datum: 8. května 2011
Předchozí kolo
Škoda že produkce SuperStar nemá koule pozvat do SuperStar nějaké skutečné moderní a dnešní osobnosti česko-slovenské scény. Po Ivetě Bartošové je Helena Vondráčková další vykopávkou a nepochybuju, že pro některé mladé posluchače je podobně sexy a známá jako The Beatles pro Martina Haricha.
Alžběta Kolečkářová dnes podle mě podala svůj nejhorší výkon v SuperStar. Ten pokus o jemnost v prvním refrénu byl šílený úlet, a i když se pak už Bětka do skladby obula pořádně, kvůli tomuto šrámu to celé vyznělo hrozně rozpačitě. "You Can't Hurry Love", sice není má oblíbená skladba, ale i tak jsem trpěl, jak jí Petr Ševčík dal na frak. Mám vždycky pocit, že se ten člověk strašně svědomitě celý týden připravuje, hodně moc chce, poctivě dře, a pak zazpívá a ono to tam není. A opakem je Michal Šeps. Ten zas jako by celý týden nic nedělal, v pohodě se flákal, přišel a bylo to tam a nevadí ani fakt, že kromě závěrečného padam padam padam padam wow tam nedal moc ze sebe. Lukáš Adamec je čím dál větší suverén a neuvěřitelně roste. Přirozený na pódiu, dobře zpívá, charismatický. A Tom Jones mu sedl znamenitě. O poznání míň se dařilo Gábině Gunčíkové, které Helena Vondráčková vybrala zlomyslně nerockovou baladu. Takže to dopadlo tak, jak už všichni shodně okomentovali. Martinovi Kurcovi se povedlo asi to nejhorší, co jde, nebylo to ani dobré ani špatné. Nevýrazné, nezajímavé, a i když souhlasím, s Tomášem že se v rychlé skladbě překvapivě netrápil, stejně to byl dnes jeden ze slabších výkonů. Dalším slabším výkonem byl jeho jmenovec Martin Harich, kterému už vše kolem prznění The Beatles vytkl Tomáš. Ještě že pak přišly duety. Hned ten první Lukáše Adamce a Gábiny Gunčíkové byl fantastický! Nikdy by mě nenapadlo, že o té příšerné skladbě "Cose della vita" budu někdy psát, že to bylo snad to nejlepší, co jsem v SuperStar letos viděl. Jiskřilo to, dohromady to oběma zpěvákům sedlo, vše fungovalo, jak mělo. Úchvatné, silné. Klobouk dolů. Pak přišlo trio muťásek sestavené z pánů Ševčík, Harich a Kurc. Tady bych podepsal vše, co napsal Tomáš, kromě jeho poslední věty. V té nahraďte nevyzněla nikterak za vyzněla docela. Večer zakončil druhý fantastický duet. Alžběta Kolečkářová a Michal Šeps. Emo jak kráva. Přirozené, oba do toho dali vše a... žili šťastně až do smrti. Příště nechť vypadne libovolná dvojice z tria muťásek, tedy z pánů Petr Ševčík, Martin Kurc nebo Martin Harich. A pak s Elánem do Lucie.v celku souhlasím (Tyrl, 09.05.2011 13:42) Reagovat
( jen Ševčík se mi tentokrát nezdál TAK děsný ), ale jeden dotaz na autory si neodpustím : proč by se měla královna z Noci na Karlštejně nutně zpívat něžně ? Jen proto, že jsme na to několik desítek let zvyklí ? Já jsem ochoten přijmout, že královny jsou dnes prostě jiné, i v pohádkách - a zvolené pojetí mi přišlo vhodnější, než se stylizovat do něžné 17-leté Barbíny, kterou GG nikdy ( doufám ! ) nebude. Zpěvačka prostě zůstala i v této skladbě "proti srsti" svá, od prvních taktů poznatelná. Nějaké chybky v technice se vyčítat asi dají, ale proč celkovou náladu, kterou tomu dala ?
Re: v celku souhlasím (Fanfán, 09.05.2011 18:32) Reagovat
Proč by se měla královna nutně zpívat něžně? Třeba protože text to vyžaduje... Jinak tuto písničku mám rád mj. pro výrazný rozdíl mezi slokami a refrénem, který GG prakticky smazala. Oboje jsou věci které můžou být i v rocku/rockové baladě, ale GG je jednoduše přejela jak buldozer.
Re: v celku souhlasím (Tyrl, 09.05.2011 21:35) Reagovat
Souhlasím, že z plné verze skladby by se takhle vybruslit nedalo. Pokud máš výrazně rád verzi HV, je jasné, že tohle pod fousy nešlo :)
Chlapi lepší ženských (Heavy Horse, 09.05.2011 18:53) Reagovat
Dávno jsem si přál slyšet Lukáše Adamce s nějakým TJonesem a teta Helena mi to splnila, díky. Lukášovi sice jaksi nezněl subwoofer v břiše, ale stejně bylo cítit, že tahle muzika by mu šla. Prostě další alfa samec na svém místě. Moc dobré a pořád roste, to máte pánové recht.
Šepsův návrat z jamajské pařby na domácí hlínu je nakonec možná největším zjevením letošního ročníku: nejenže má i normální použitelný hlasový registr a v pohodě intonuje, on i bez chroptění a rastafrázování bezpečně hopsá po rytmickém vzorci. Na rozdíl od Tomáše jsem si pustil na Tubě originální S+C praverzi z roku 65 a byl jsem skoro nadšen tou blízkostí atmosféry, ta děcka byla prostě autentická (ale vůbec ne starožitná) a Michalovi to navíc znělo přiměřeněji (míň submisivně) než Sonnymu. Ano, Adamec+Gunčíková dali nejlepší vystoupení večera, bez pochyby. Ale měřeno čistě emocemi byla větší pecka Kolečkářová+Šeps, naprostý souhlas s Honzou.
Zato Harich naopak nepřinesl autentického nic, jen poprockově a coolově ošmudlal po povrchu písničku, která má smrdět liverpoolskou dokařskou pěstí, pivem, rvačkou a láskou z předměstí. Utěšit ho trochu může, že na Beatles si vylámal za skoro 50 let zuby kdekdo. Co vypadá jednoduše, může být kláda k neunesení.
Tweet