Je hezké vidět, že u nás lidé ještě stále mají zájem o jinou hudbu než mainstream nebo ultraalternativu. A že jich není málo. Pravidelně už několik let v Česku vyprodává sály Glenn Miller Orchestra. A nejinak tomu bylo i v sobotu večer v Praze, kam bigband přijel představit své poslední CD "Evergreens In Swing".
Live: Glenn Miller Orchestra
místo: Smetanova síň, Obecní dům, Praha
datum: 8. ledna 2011
© Tomáš Břínek / musicserver.cz "Natřískáno, mistře!" mohli pořadatelé radostně vyvolávat ve Smetanově síni pražského Obecního domu. Početné publikum, sestávající většinou z galantního staršovstva místy obohaceného o studenty hudební konzervatoře a několik mladých partnerských párů, si už před začátkem vystoupení nervózně poklepávalo podpatky naleštěných bot a nedočkavě vyhlíželo kapelníka Wila Saldena a zbytek orchestru.
Přiznám se, že jsem už dříve byla k vybranému místu skeptická. Přece jen, v památeční aule toho, kdo složil snad už nepatrně ohranou, ale přesto geniální "Mou vlast"... Musím ale přiznat, že na Malého Glena, Jazz Dock, Aghartu a podobné kluby, kam by snad tematicky zapadl lépe, je
Glenn Miller Orchestra příliš grandiózní (nehledě na to, že svou kapacitou
Obecňáku nemohou konkurovat už vůbec).
© Tomáš Břínek / musicserver.cz První minuty představení tradičně patřily tónům vábivé a teskné “Moonlight Serenade“. Její swingový rytmus se postupně vlil do následující “Anvil Chorus“, vypůjčené z původní melodie prvního dějství Verdiho “Trubadúra“.
Líbivé a charakteristicky arytmické skladby byly dobře vyplňovány kvalitními instrumentálními sóly. Hned několik sólistů se vystřídalo například v "Song Of India" nebo "Take The 'A' Train" z posledního alba "Evergreens In Swing" z roku 2010.
Bouřlivý aplaus po skladbě "In The Cool Cool Cool On The Evening" byl důkazem toho, že tento druh hudby není jen záležitostí filmů pro pamětníky, ale že je dodnes stále živý a plní svůj účel. Právě této písni dominoval hlas krásné dámy Miëtt Molnar, zpěvačky se specifickou barvou hlasu připomínajícím zvuk klarinetu, občas i houslí. Téměř pětačtyřicetiletá Holanďanka zvládla své party s přirozenou lehkostí. A i když především v nízkých polohách byla špatně slyšet, bylo znatelné, že má ještě velké rezervy - a to jak do síly, tak do rozsahu hlasu.
© Tomáš Břínek / musicserver.cz Úspěch sklidila i s "Diamonds Are A Girls Best Friend", songem známým například v podání Marylin Monroe nebo
Nicole Kidman z romantického muzikálu "Moulin Rouge". Molnar se teď vedle nich může jako další hrdě zapsat na seznam různých variací tohoto hitu.
Co by řekl Smetana, kdyby to
slyšel, to nevím. Ale jak ho znám, dobrá muzika by ho myslím neurazila. A muzika
Glenn Miller Orchestra je sakra dobrá.