Aguilera má perný rok, vydala kritiky strhanou desku, teď se rozvádí a navrch k tomu filmoví kritici dávají co proto jejímu hereckému umu. Ani my nebudeme o moc pozitivnější. Soundtracku k jejímu prvnímu filmu "Burlesque" sice vévodí její nádherný, mohutný hlas, ale bez většího nápadu a zajímavějšího momentu.
Skoro každá hvězda nabude pocitu, že vyčerpala svůj největší potenciál, a má chuť se angažovat v jiném oboru. Někdo napíše knihu, jiný se začne věnovat hotelnictví anebo zatouží postavit se před kameru a zahrát si ve filmu. Své herecké choutky se rozhodla uspokojit i
Christina Aguilera. Podle prvních kritik není její výkon nikterak oslnivý. Soundtrack k celému snímku by to měl zachránit, jenže...
Jenže noblesní atmosféra, která by podle ukázek mohla konkurovat "Dreamgirls", nebyla vykreslena nejjasněji. Celý soundtrack se opírá o hlas Aguilery, pouze dvakrát dostala prostor
Cher, která se ve snímku také objeví. Tenhle sobecký záměr přiřknout vše Christině je pochopitelný. Ta se po
"Bionicu" opět vrací hudebně o několik hudebních desetiletí nazpátek, největší inspirací jí je
Etta James, od které šlohla pro "Burlesque" (u nás film bude uveden pod názvem "Varieté") hned dva fláky. Ale upřímně výsledek není nic moc. Etta James, majitelka nakřáplého altu, oběma písním "Tough Lover" a "Something's Got A Hold On Me" vtiskla pravou atmosféru šedesátých let a tomu Christina nemohla i přes svůj gigantický hlas konkurovat.
Od svých štětkoidních manýrů, které jsem jí vytkla v recenzi na necelý půl rok staré album, se Aguilera úplně neoprostila ani tentokrát, přitom intro v pilotním singlu "Express" o tom, jak moc miluje sex, je naprosto zbytečné a v konceptu celé písně úplně vedle jako jedle. Jinak ale chytlavý song připomínající "Back In The Day" ze čtyři roky starého alba
"Back To Basics" patří k tahounům placky. Na počin "Back To Basics" soundtrack v podstatě navazuje. S jedním obřím rozdílem. Christina nezužitkovala nabyté zkušenosti z nahrávání svého třetího alba a na novince zní ploše, bez nápadu a bez jiskry. Je pravda, že vzhledem ke spoustě coververzí neměla asi možnost rozletu a držela se původních originálů. Ale mohla klidně zabrousit i mezi svou tvorbu a možná by se písně hodily více a bylo by to autentičtější. Přes čtyřicet let starou "Guy What Takes His Time" Mae West mohla klidně zpěvačka nahradit svým "I Got Trouble". Nejpovedenějším momentem alba je ztřeštěná, dívčí "But I Am A Good Girl", ve které mi Aguilera připomíná Marilyn Monroe. Pěknou baladou se blýskla na albu
Sia, pěknou, ale příliš podobnou těm, co nahrály dámy společně před dvěma měsíci a jmenovaly se "I Am" a "You Lost Me".
Nejzářivější hvězdou placky je bez debat
Cher, která válcuje mladou pěnici jako buldozer. Ne hlasově, ale projevem. Obě písně, které čtyřiašedesátiletá diva pro film natočila, jsou jiné než zbytek. Nejsou ucourané, mají v sobě barovou, pravou burleskní atmosféru a hlavně duši. Když zaznějí tóny jejích písní, je jasné, že se k mikrofonu postavila dáma. Jsou vyzývavé a přitom noblesní, vzhledem ke snímku obsahují i notnou dávkou teatrálnosti.
Soundtrackový kotouč je svým způsobem vyvážený, představuje Aguileru ve výborné pěvecké formě a samozřejmě bezchybnou Cher, ale je nudný. Písně nejsou vybrány nejšťastněji, navíc v kupě coververzí se i nové songy zahalují do šedivého hávu.
-
(dd, 28.11.2010 16:25) Reagovat
Mně se to náhodou to album líbí. A hodně.. :)
-
Hele ... (PP, 28.11.2010 19:33) Reagovat
Náhodou je to opravdu dobré, tedy na to, že se musela držet předloh. Hlas je bezchybný, projev k tomu sedí a celkově to do sebe zapadá (navíc christina není ten typ, který vypustí do světa nahrávku, pokud se jí samé nelíbí). Měla těžký rok, ale její čas zase přijde, tak se prosím do ní nenavážejte. Chtěl bych vidět vaše úspěchy vedle těch jejích. A závěrem: ta štětkoidní image je její, ona taková prostě je. A za to se nemusí nikomu omlouvat.
-
naprosty souhlas (chocobo, 28.11.2010 20:48) Reagovat
s recenzi souhlasim naprosto ve vsem. skoda takoveho hlasu pro tak mdlé písničky. pěkně napsáno
-
Co se děje s MusicServer??? (8Sin, 28.11.2010 23:35) Reagovat
Poslední dobou zjištuji, že se tady dějou divné věci. Absolutně nechápu jak může někdo dát tomuto OST jen 5 z 10. Vám přijdou skladby jako: Welcome to Burlesque, Express, Bound To You nebo Show Me How You Burlesque nudné?
MOŽNÁ BY JSTE MĚLI VYJÍT Z VAŠÍ ŠEDI, VE KTERÉ OČIVIDNĚ ŽIJETE, protože tohle jeden z nejlepších OST (v rámci muzikálů), který v poslední době vyšel!
Takhle chytlavé písničky s úžasným hlasem, tady dlouho nebyly. Kdyby to vydala jako své hlavní album mimo propadáku Bionic, bylo by to mnohem lepší. Je to vyzrálejší verze Back to Basic!
-
Někdy si říkám, co vlastně chcete... (Miar, 29.11.2010 08:35) Reagovat
Bionic bylo podle vás (myslím kritiky všeobecně) aktuální a mainstreamové až moc. Byla mu vytýkána sázka na jistotu (prý napodobování Gagy, hahaha) a nevyužití celého potenciálu hlasu.
Teď by to zase chtělo něco aktuálnějšího a chytlavého. Christina sice využívá svůj hlas, ale to je stejně jedno, protože je to nuda...
Říkám si, v čem je sakra problém? Co by měla natočit, aby byli kritici spokojení? Druhé Back To Basics? Ne, to byste zase ječeli, že se opakuje.
Co se týče těch provokativnějších textech o sexu... Pokud má někdo naposloucháno Stripped a BTB, tak mu musí být jasné, proč to Christina dělá, a že s tím nepřestane...
Nepatřím mezi posedlé fanoušky slepě obdivující své idoly, ale tohle je na mě už trošku moc.
Mimochodem právě songy s Cher mi připadají nudné a vždycky je přeskakuju.