Americká formace Scissor Sisters sice není v našich končinách zrovna hvězdou světového formátu, ale s novou nahrávkou "Night Work" má jistě šanci se jí přiblížit. O novince a o dalším dění v kapele jsme si popovídali se zpěvačkou Anou Matronic, která "se nemůže dočkat, až se setká s českými fanoušky."
© scissorsisters.com
Pracovali jste na "Night Work" hlavně v noci, nebo hlavně ve dne?
Na albu jsme pracovali určitě více ve dne než v noci (smích). Při skládání jsme se ale nechali inspirovat tím, co jsme dělali, jakmile jsme zavřeli dveře od studia.
Jake se v jednom rozhovoru zmínil, že jste se celou jednu hotovou desku rozhodli nevydat a s "Night Work" začali znovu od začátku. Co se stane s těmi nevydanými skladbami, dočkají se jich fandové někdy?
Musím říct, že jsme skladby tak úplně nevyhodili. Některé z těch nápadů byly popravdě docela dobré a nechali jsme si je. To tak trochu naznačuje, co se s nimi bude dít dál - jednou se ven dostanou. Pro tuto desku jsme napsali asi stovku písní, ale na samotném albu se dostalo jen na zlomek z nich.
Vypadá to, že se všichni zbláznili do písničky "Invisible Light", kterou jste jako první ochutnávku pověsili na web. Neplánujete udělat její kratší rádiovou verzi a vydat jako nějaký příští singl?
Vůbec nemáme v plánu, že se tato skladba stane jedním z příštích singlů. Problém je v tom, že by k ní nebyl vhodný videoklip. Touto písní jsme totiž oslavili konec nahrávání. Všichni jsme se shodli na tom, že je to ideální písnička na konec - jako jediná perfektně vystihuje feeling celé desky. Má v sobě něco málo z každé předchozí skladby. Sama mám na ten den, kdy "Invisible Light" vznikla, jen ty nejlepší vzpomínky. Mezi Jakem a Babydaddym fungovala perfektní chemie a užili jsme si spoustu legrace.
Když jsi zmínila práci ve studiu, jak to u vás probíhá? Podílíš se na skládání a nahrávání, nebo je to hlavně záležitost Jakea a Babydaddyho?
Samozřejmě se na procesu podílím. Jsou samozřejmě skladby, na kterých pracovali jen oni dva, pak tu jsou písně, na kterých jsem s Babydaddym pracovala já, a našly by se i takové kousky, jež jsme dali dohromady všichni. Na novince je ale skladba "Skin This Cat", na které jsme s Babydaddym začali jednoho dne pracovat. Další den přišel Jake a přidal něco svého. Pak je tu ještě jedna skladba "Night Life" a do ní jsme se postupně zapojili všichni.
Scissor Sisters
... je pětičlenná kapela z New Yorku. Na hudební scéně funguje od roku 2001 a za tu dobu vyslala do světa dvě řadová alba -
eponymní placku a CD
"Ta-Dah". Třetí studiová novinka "Night Work" se na pulty dostane 28. června. Formaci tvoří zpěvák a klávesák Jake Shears, kterého u mikrofonu doplňuje Ana Matronic. Instrumentální sekce se skládá z basáka Babydaddyho a kytaristy Del Marquise, nově jsou již bez bubeníka. Pokud vás nadchl aktuální singl
"Fire With Fire" a chtěli byste si
Scissor Sisters poslechnout i naživo, navštivte slovenský festival Pohoda.
Název desky "Night Work" a hlavně název jedné ze skladby "Night Life" připomíná stejnojmenné album Pet Shop Boys. Jake je znám tím, že je má rád, byla to inspirace, pocta, nebo jen prostá náhoda?
Je to tak trochu náhoda, ale dobrý postřeh. Do příprav této skladby, které začaly už asi před šesti lety, zasáhl
Neil Tennant. S Jakem si vyměnili pár telefonů, ale pak jsme o sobě navzájem nějakou dobu neslyšeli. Pak spolu opět navázali kontakt a on se spolupráci vůbec nebránil, spíš naopak. Takže tímto způsobem se Neil Tennant a
Pet Shop Boys promítli do naší nové desky. Abych nezapomněla, na albu je další song "Sex And Violence", který je podle mě silně ovlivněný
Eminemem. A přiznám se, že tento člověk je pro mě inspirací.
Když mluvíme o té inspiraci, jak vzpomínáš na spolupráci s New Order, se kterými jsi před pár lety nazpívala písničku "Jetstream"?
K
New Order mám docela citový vztah - jejich tvorbu znám. Kdybych ve svých patnácti letech věděla, že budu společně s nimi v jednom studiu zpívat a natáčet, určitě bych tomu nevěřila. Byla to úžasná zkušenost a užila jsem si to. V té době mi tato spolupráce velmi pomohla. Začala jsem se díky tomu cítit jistěji ve studiu, což byl pro mě do té doby docela problém. Není pro mě žádnou překážkou předvést se na pódiu a užít si publika, ale když se dostanu do studia, jsem strašně nervózní. Nemalou roli v tom sehrál také
Stuart Price, který singl "Jeststream" produkoval.
Stuart Price teď navíc produkoval i vaši novou desku. Od spolupráce s Madonnou se z něj stal docela žádaný producent, přesto se musím zeptat: uvažovali jste i o jiných producentech?
Zkoušeli jsme spolupráci i s ostatními producenty. Bohužel jsme se ale tak úplně neshodli, každá strana chtěla jít jiným směrem. Po této zkušenosti jsme se rozhodli, že budeme raději pracovat sami. Pak se ale objevil Stuart a nám bylo jasné, že jestli se na tuto práci někdo hodí, je to právě on. Práce ve studiu nás v tom jen utvrdila, bylo to přesně to, co jsme chtěli.
© facebook interpreta Na obalu desky je vyfoceno pozadí baleťáka Petera Reeda. Čí to byl nápad? Bylo těžké o použití téhle fotky přesvědčit ostatní?
Přišel s tím Jake. Autorem fotografie je Robert Mapplethorpe, který se svým dílem docela proslavil a byl i velkým vzorem pro ostatní. Když se mi Jake pochlubil svým nápadem, nechtěla jsem věřit vlastním očím - vždyť to přece nemá nic společného s názvem "Night Work". Po čase jsem si tu fotku ale zamilovala a nakonec jsme rádi, že jsme ji použili. Také je velice důležité předávat práci kvalitních umělců mladší generaci.
A když už jsme u toho - čí jsou to nohy na obalu singlu "Fire With Fire"?
Nemám ponětí, čí jsou (smích), ale určitě patří nějaké krásně ženě. Nejen za sebe můžu jistě říct, že jsme na tento obrázek hrdí.
Musím přiznat, že když jsem viděla vaše nové promo fotky, byla jsem docela překvapena. I když to je mírně osobní, musím říct, že jsi na nich znatelně hubenější. Jak se ti to povedlo?
Máš pravdu. Na posledním turné jsem docela přibrala, ale všeho jsem se zbavila přirozenou cestou. S Jakem a ostatními jsme začali chodit do posilovny. Není to jen o vzhledu, teď se cítím i daleko lépe po mentální stránce, což je podle mě ještě důležitější než jen vypadat skvěle. Navíc se mi to na dalším turné, které bude dlouhé a náročné, bude nesmírně hodit.
V létě budete hrát i na slovenském festivalu Pohoda, ale Česku se vyhnete. Nechcete se podívat i k nám?
Ale to je velká škoda. Když mi bylo třináct, navštívila jsem Prahu a chci se tam zase podívat. Určitě se tam s kapelou vypravíme - musím to prostě nějak zařídit. Už se nemůžu dočkat, až se setkám s našimi českými fanoušky.