Jedna z nejslavnějších finských rockových formací The Rasmus oslavila loni úctyhodné jubileum. Jako klišé formu oslavy pro fanoušky představili na konci listopadu kýčovitou bestofku, která láká "na to nejúspěšnější" a na dosud nevydaný duet s frontmankou Nightwish. S tou druhou...
5/10
The Rasmus - Best Of 2001-2009
Skladby: In The Shadows, No Fear, Guilty (Us Mix), October & April (feat. Anette Olzon), First Day Of My Life, Livin' In A World Without You, F-F-F-Falling, Chill, Immortal, Justify, Shot, Funeral Song, Ghost Of Love, Open My Eyes (Acoustic Version), In My Life, Ten Black Roses, Sail Away
Vydáno: 28.11.2009
Celkový čas: 66:13
Vydavatel: Playground Music Scandinavia
I v Česku existuje docela slušná báze fanoušků
The Rasmus. Loni tito severští pánové oslavili patnáct let své exsitence a prezentovali svou historicky druhou kompilací, která má mapovat to nejprodávanější z tvorby od jejich komerčního vstupu mimo hranice Skandinávie. Takže
větší polovinu těch notorických kusů, které v cyklech nepřetržitě bombardovaly éter.
Jak již titul "Best Of The Rasmus 2001-2009" napovídá, dostaneme to nepřekvapivě, nechronologicky a nic víc. Jeden dosud nevydaný track, píseň "October & April" poskytuje omezenou radost z "něčeho raritního". Ve skutečnosti se jedná o více než rok starou píseň, která se nevešla (nebo raději nevešla) na poslední řadovku "Black Roses". Hostuje v ní Anette Olzon, současná zpěvačka také finského, ale poněkud tvrdšího uskupení -
Nightwish. Přestože se tato kolaborace velice příjemně poslouchá, budí pocit, že možná Lauri Ylönen a jeho gang spíše neměli co nabídnout, než že se chtěli zavděčit.
Máme možnost slyšet bísajdovou verzi singlu "Open My Eyes", akusticky a živě, kterou bylo možné nalézt na singlu "Shot" nebo na zahraničních verzích šesté řadovky "Hide From The Sun". Dále album nabízí speciální mix songu "Guilty", opět ze singlu. Navazuje už jen zmíněný duet a ony slavné a slíbené "nejlepší pecky". "In The Shadows" počínaje, historicky nejčerstvějším singlem "Justify" konče. Z určitého úhlu pohledu kolekce výborných, seversky melancholických a velice oblíbených i povedených singlů. V tuto chvíli je bezpředmětné se pozastavovat nad úžasným pěveckým projevem Lauriho nebo nad místy chytrými verši či nápaditostí v mezích rockového uskupení a spektrem stylů, které
The Rasmus za poslední léta předvedli.
Jedná se o klasickou bestofku, která zkrátka operuje se vším "podstatným", co kapela za poslední léta představila. Zazlívat se jim dá to, že nešli hlouběji do svého archívu a nenabídli víc.
-
asi souhlas (Teenushe, 08.01.2010 09:41) Reagovat
Už jen podle toho playlistu usuzuju, že recenze je trefná. A to je škoda :( ach jo
-
nechápu (DJ Volder, 08.01.2010 10:53) Reagovat
Nechápu kritiku písničky October & April , megahit to není ale tak strašné jak to líčí autor to také není.
-
škoda :-( (Mandy, 08.01.2010 11:17) Reagovat
čekala jsem lepší a možná i obsáhlejší playlist! :-(..tohle je vážně nuda
bude recenze Tokio Hotel - Humanoid???:)
-
nesouhlas (zuzana, 08.01.2010 13:42) Reagovat
Kýčovitou??!! Zásadně nesouhlasím
-
Co má z textu vyplynout? (Lucie, 08.01.2010 16:50) Reagovat
Jak už je na Musicserveru zvykem, článek je tragický.
Začíná jako drsná kritika, která se s deskou nemazlí a všechno strhá, aby se vzápětí ukázalo, že autor pravděpodobně o kapele leccos ví a vůbec mu nepřipadá špatná.
Článek skvěle zapadá do trendu, který v českých hudebních médiích pozoruji už delší dobu - určitě kapely adorovat, na jiné zásadně plivat. Rasmus patří do druhého ranku. První polovina článku, především perex, jsou tomu poplatné. Ve druhé polovině ale připadá zásadní obrat v tónu a vlastně i ve vyjadřovaném názoru. Sám autor jako by nevěděl, jestli si může dovolit vyjádřit svůj názor, nebo se má raději bezpečně přidržet úzu a napsat, jak hrozná sračka to je.
Pane Hruško, příště si rozmyslete, jestli je pro vás důležitější vlastní názor, nebo opisování aktuálního trendu. To druhé by mohla dělat i cvičená opice. Vy se ale zřejmě považujete za novináře - nebo snad ne?