Lék na zlomené srdce

09.09.2009 05:00 - Honza Průša | foto: facebook interpreta

Alison Sudol přichází po dvou letech se svou druhou nahrávkou. A i když obal debutu zářil pestrými barvami a aktuální "Bomb In A Birdcage" je vyveden černobíle, co se hudby týká, je to přesně na opak. Aktuální deska je mnohem pestřejší, živější a rozmanitější.
8/10

A Fine Frenzy - Bomb In A Birdcage

Skladby: What I Wouldn't Do, New Heights, Electric Twist, Blow Away, Happier, Swan Song, Elements, The World Without, Bird of the Summer, Stood Up, The Beacon
Vydáno: 31.8.2009
Celkový čas: 42:15
Vydavatel: Parlophone
Debut "One Cell In The Sea" písničkářky A Fine Frenzy oslovil hlavně křehké a jemné dívky. Alison jim mluvila z duše, nevtíravě a mile k nim dokázala hovořit, působila jako jedna z nich. Na "Bomb In A Birdcage" zůstává i nadále éterickou a upřímnou bytostí. K tomu ale roste, stává se pevnější, silnější a také důraznější. Přirozeně se otevírá dalším posluchačům, čímž nepatrně ztrácí svou původní tvář a trošku se přibližuje k zástupům navzájem si podobných a všedních popových zpěvaček.

Její vývoj je ale naprosto přirozený. Pokud bychom debut označili za diagnózu křehkosti, zranitelnosti a dívčích tužeb, můžeme "Bomb In A Birdcage" brát za lék na holčičí trápení. Medicínu, kterou si Alison vyléčila své zlomené srdce a zároveň jí posiluje své posluchačky. Ty rostou spolu s ní a bez vedlejších účinků užívají místy rockovější, místy tanečnější nahrávku, která navíc neublíží ani při náhodném požití.

Posloucháno v práci

Hodně mě zajímalo, co řeknou na album kolegové v zaměstnání. Když jsem jim desku pustil, jejich reakce mě nepřekvapily a daly by se shrnout do následujícího: Takový věci tu běžně nepouštíš. Ale na to, že je to jen pop, je to příjemně nevtíravý. Tak, že mi to vůbec nevadí a dá se to bez újmy poslouchat. Jak že se to jmenuje?

Hlavním poznávacím znamením desky (a hlavním rozdílem od předchůdce) je rytmus. Hned první tleskací "What I Wouldn't Do" naznačuje, že Alison není jen ta holka s klavírem (i když i tady najdeme "Swan Song", sestru debut charakterizující "Almost Lover") a že se nehodlá utopit v moři, do nějž nás pozvala na svém debutu.

Na "Bomb In A Birdcage" se navíc podařilo vypilovat některé největší chyby z velmi příjemného "One Cell In The Sea". Především došlo na zkrácení stopáže, takže aktuální album neztrácí tempo. Navíc je o poznání barevnější a pestřejší, skladby tak nesplývají v jednu. Alison otevřela dvířka své ptačí klece dokořán a předvedla se v polohách, v níž jsme ji zatím neznali. Nezůstává stát na místě, je zajímavá, svá a upřímná. Ideální kombinace a výborně rozehrané karty pro její další směřování.


NÁZORY

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY