Někdy jdete na koncert s velkým očekáváním a nakonec je to jen velké zklamání. Ale občas se povede opak. Stejně jako v případě Vondy Shepard, která do svého příjezdu byla jen tím hlasem z "Ally McBealové". Pražský koncert ale ukázal, že televize jen těžko mohla ukázat všechny její kvality.
© Honza Průša / musicserver.cz Nemá smysl dělat, že jsem nějakým zarytým fanouškem
Vondy Shepard, či mám její tvorbu obzvláště nastudovanou. Jako většina ostatních jsem ji párkrát slyšel ve zmiňovaném seriálu a dostalo se mi do rukou i jedno či dvě alba. Koncert v Kongresovém centru byl tedy spíše návštěvou ze zvědavosti, jak tahle zpěvačka, která se nám s odchodem "Ally McBealové" z televizních obrazovek ztratila z očí, zní naživo.
Jak už to tak chodí v Kongresovém centru, většina koncertů zde má velmi zvláštní atmosféru. Obrovské pódium, na něm ostrůvek muzikantů v čele s hlavním představitelkou a sedící publikum; tedy spíše prostor pro komornější hudbu. I v případě Vondy Shepard to vypadalo jako relativně dobrá volba, ale ve chvíli, kdy se rozjel její koncert naplno, jsem musel usoudil, že třeba takový Lucerna Music Bar či jiný menší klub by její hudbě a především naturelu seděl daleko více. I když...
© Honza Průša / musicserver.cz K piánu sice přišla zasednout drobnější sympatická blondýnka, ta se ale během několika písní proměnila v dračici, která zvedla sedící publikum ze sedadel a všechny přítomné si omotala kolem prstu. Už ze studiových nahrávek víme, že je její hlas velmi snadno rozpoznatelný a silný, ale naživo vyznívá ještě daleko důrazněji. Její feeling byl naprosto srovnatelný se soulovými černošskými hvězdami té nejvyšší kategorie, u nichž se ostatně inspirovala. Soul byl hlavní náplní večera a k němu se občas přimíchal i rock a pop.
Energie, se kterou odzpívala celý koncert, byla dechberoucí. Stačil se jen dívat, jak hraje na piáno, za kterým strávila prakticky celý koncert. I ten jasně prozrazoval, že do své muziky dává maximum. V tomto ohledu jí byli rovnocennými partnery i tři doprovodní muzikanti - pánové mající bohaté zkušenosti s koncertováním s takovými lidmi, jako jsou
Bruce Springsteen,
Tina Turner,
Sheryl Crow nebo
Johnny Cash. V jedné chvíli si kytarista
James Ralston, který léta jezdil s Tinou Turner, zahrál právě na rockovou babičku. Spustil její "Rolling On The River", vykouzlil několik tanečních kreací a do toho se s neskutečným ajfrem přidala i
Vonda Shepard. Celé to vypadalo jako pouhá improvizace, ale nakonec se z toho stal jeden z vrcholů večera.
© Honza Průša / musicserver.cz Dokonalost atmosféry dotvořilo ještě výborné publikum. Nebylo sice zdaleka vyprodáno, ale o to víc o sobě dávali lidé vědět. Během písniček se spontánně tleskalo a zhruba od poloviny koncertu se stálo, přesněji řečeno tancovalo. Sama hlavní představitelka si celý koncert náležitě užívala a vývoj ji zřejmě nadchnul natolik, že nepřidávala jen jednou, ale hned dvakrát. Vrcholem těchto momentů byla akustická a velmi křehká verze "I Only Want To Be With You"
Dusty Springfield a přepracovaná "Tell Him", která měla naopak pořádné grády.
Zapomeňte, jak se
Vonda Shepard stala známou. Tahle zpěvačka není pouze herečkou seriálu, ale doslova hudebním živlem, který dokáže strhnout kohokoli, kdo jej jen na chvíli okusí. V Praze dokázala s grácií těch největších hvězd proměnit neosobní Kongresové centrum v jednu velkou párty.
Fotogalerii z koncertu
najdete ZDE.
Vonda Shepard, Kongresové centrum, Praha, 8.2.2009