© facebook interpreta
Co je a co není pravda (Bažant, 07.01.2009 17:12) Reagovat
Chcete vidět ekonomickou krizi naplno? Filter je jejím důkazem. Nejprodávanější hudební časopis (to říkají o sobě) v lednu nevychází klasicky na papíře, ale jen na netu ... Osobně si myslím, že důvody elektronického vydání jsou někde jinde. Leden je vždycky inzertně slabý (jsem od fochu :-)), tak v Mafře vymysleli tohle řešení. Ona cena tisku je dost vysoká, zvlášť u časopisu typu Filteru. Odhaduji na 250.000-300.000 Kč jen za tisk. Navíc to není Filter se vším všudy (má to jen 25 stránek!), tak ušetřili ještě podruhé, nemusejí se platit honoráře externistům. Možná by ale vydavatel mohl přiznat barvu, vždyť z důvodu mála inzerce nevydává časopis ani o prázdninách ...
Re: Co je a co není pravda (filter, 07.01.2009 19:10) Reagovat
Milý Bažante,
ve dvou věcech máš pravdu: tisk je drahý a v médiích je krize.
Pokud jsi opravdu "od fochu", tak jistě víš, že žádný časopis nefunguje z příjmů, které pocházejí z prodeje. Tyto příjmy zpravidla tvoří necelou třetinu.
Změna obchodního zastoupení není věc, kterou lze provést za dva dny, aniž by to ohrozilo právě ty zásadní příjmy, kterými jsou ty inzertní.
Nemusíš tomu věřit, ale třeba loňské lednové vydání bylo jedno z nejúspěšnějších za uplynulý rok - jak prodejně, tak inzertně.
Dokonce jsme mohli leden vynechat úplně, ale místo toho jsme udělali lednový SPECIÁL (komunikujeme to jako speciál), který je zcela zdarma. Předplatitelé o svých zaplacených 11 tištěných vydání nepřijdou.
Narozdíl od jiných fabulátorů nevydáváme lživé tiskové zprávy a nesmýšlíme čísla o prodaném nákladu.
Zdraví časopis FILTER.
Re: Co je a co není pravda (bažant, 07.01.2009 21:30) Reagovat
Milý Filtře (možná bys mohl být v označení konkrétnější), jako pokus dobrý, přesto, anebo právě proto, že jsem od fochu, vím, že nevydat "úspěšný" titul by byla ekonomická sebevražda a že "změna obchodního zastoupení" jsou jen kecy. Časopis dělají stejní lidé (obsah by tedy měl být bez problémů) a inzerenti jsou víceméně taktéž stejní, takže jestli jim zavolá Lojza z Mafry, anebo Líza z Metra, je šumafuk. A myslím, že akcionáři chtějí dividendy a vyjádření, že budou menší kvůli tomu, že (a navíc v rámci jednoho podniku) docházelo ke změně organizační složky, by nepřijali.
Ale je to vlastně celé jedno, už se to stalo, čtenáře to jistě neodradí (nebude-li se to opakovat častěji) a stejně asi ten internet bude jednou to hlavní, kde se budou časopisy číst. Takže jste si to aspoň vyzkoušeli ...
PS. Jen tak na okraj, nejsem od žádné konkurence, dělám v časáku o autech.
? (Adrian, 07.01.2009 19:01) Reagovat
FILTER je nejlepsi hudebni casopis, ktery v Cesku vychazi,bohuzel je to byznys jak cokoliv jineho a me osobne to moc mrzi,kdyz uz druhy den ho nemuzu koupit na stanku a ted vim proc,ale urcite v tom nejsou honorare,zivot neni jednoduchy a kluci z Filteru to urcite vi,budu rad i za dvoumesicnik a drzim palce, tesim se na unor.