James Taylor se rozhodl vyslyšet přání svých fanoušků a během deseti dnů nahrál spolu s jedenácti hudebníky album plné předělávek, z kterých většinu pravidelně hrával na koncertech. Výsledkem je sice příjemná deska, ale pouze s minimální šancí oslovit i někoho jiného než zase jenom fanoušky.
7/10
James Taylor - Covers
Vydáno: 29.09.2008
Celkový čas: 42:12
Skladby: It's Growing, (I'm A) Road Runner, Wichita Lineman, Why Baby Why, Some Days You Gotta Dance, Seminole Wind, Suzanne, Hound Dog, Sadie, On Broadway, Summertime Blues, Not Fade Away
Vydavatel: Universal
Jamese Taylora a Seala dělí žánr a patnáct let života, ale nyní se jejich hudební cesty potkávají. Vydávají desky plné předělávek a dvě z nich mají v repertoáru oba. Konkrétně "A Change Is Gonna Come", kterou však Taylor na svou desku nezařadil, a "Knock On Wood". Ta pro změnu figuruje pouze na jeho bonusovém DVD. Jestliže je spojuje výběr skladeb, rozděluje je důvod, proč po nich sáhli.
Zatímco
Seal nahrávkami souhrnně vydanými pod názvem "Soul" rehabilituje svou kariéru a dělá si radost,
James Taylor albem "Covers" jen vyslyšel přání fanoušků, když většinu skladeb před tím už pár let "drtil" na koncertních pódiích. A je to znát. Tam, kde
Seal zpívá sice výborně, ale profesorsky, nastupuje u Taylora zkušenost, zažitost. Taylor nedisponuje tak barvitým hlasem, rozhodně jím však dokáže upoutat a nenásilně si vyžádat pozornost. Jako hlavní důkaz budiž zvolena předělávka notoricky známého songu "Suzanne" od Leonarda Cohena, která vtáhne a nepustí.
Rokem vzniku vybraných skladeb sahá Taylor až do poloviny padesátých let. Zvolil skladby, které jsou známé, ale pokud se vydáte po jejich historii, zjistíte, že předělávkami jsou už i ony zažité verze. "Hound Dog" sice neopakovatelně interpretoval
Elvis Presley, ale originál byl natočen tři roky před tím zpěvačkou Willie M. Thorton. "Not Fade Away" byl pro změnu jedním z prvních startovacích hitů
Rolling Stones v roce 1964, ovšem v té době už měl za sebou sedmiletou historii. A pak je tu také "Wichita Lineman" zařazená jako b-strana singlu "Bittersweet Me" od
R.E.M. Původně nazpívaná v roce 1968 Glenem Campbellem. Zkrátka probírat se tracklistem alba "Covers" je stejné jako listovat encyklopedií populární hudby.
Samotné hudební úpravy zůstávají při zdi domovského folkrockového písničkářství Jamesa Taylora s občasným nádechem country či bluegrassu. Žádná divočina, žádné vybočení, které snad ani nikdo od tohoto matadora nemohl očekávat. Deska je nahraná i nazpívaná s přehledem a s úctou k originálům. Žádné podbízení, jen příjemný poslech. Ale když "Covers" dozní, příliš toho nezůstane. Jak hrála, tak dohrála, odškrtnuto, jedeme dál. Na začátku byli fanoušci, na konci jsou fanoušci. Nikdo další se na tohle nejspíš nechytí.