Průvodce po desce "Lick It" Support Lesbiens

01.09.2008 05:00 - Václav Trávníček | foto: facebook interpreta

Po dvouleté odmlce, vyplněné koncertováním a výběrovkou "Greatest Hits", se Support Lebiens vracejí na pulty obchodů a pravděpodobně i do vyklizených hitparádových pozic. Právě totiž dokončili novou studiovou desku s názvem "Lick It". S jakou kůží půjde 8. září Kryštof Michal & spol. na trh?
Support Lesbiens - Lick It
© facebook interpreta
Kolekce jedenácti nových písní (plus remixu staršího hitu "Sweet Little Something") plynule navazuje na předchozí řadovku "Euphony & Other Adventures". Do kapely se v mezidobí vrátil bývalý bubeník Svatopluk Čech, díky kterému Support Lesbiens nemuseli nahrávat umělé bicí. Materiál vznikal od konce Vánoc minulého roku a kromě Čecha se na něm autorsky podíleli všichni členové. Výsledek jejich práce si budete moci poslechnout už příští týden, prozatím jsme pro vás připravili průvodce po všech skladbách.

1. Too Modern Life (4:26)

Otvírák je velkým návratem k předchozí "Euphony...". Zdobí jej stejně temná atmosféra jako třeba "Abandoned Prayers" nebo "Once". "It's too modern life to understand," zpívá naléhavým hlasem Kryštof Michal. Už v prvním songu je poznat přítomnost staronového bubeníka Sváti Čecha - bicí nezní chemicky, naopak, činí písničky plastičtějšími.

2. End Of Pretend (3:47)

Koncertní jistota. "End Of Pretend" není jasná hitovka (byť její umístění na druhou pozici by k tomu svádělo), ale na koncert je jako stvořená. Trpělivě odehrané sloky v době, kdy posluchač už očekává refrén, jsou na rozehřátí publika akorát. Jinak jde o nejméně výraznou píseň na albu.

3. Still Love (3:33)

V pořadí třetí autorský kousek kytaristy Reného Rypara (celkem napsal šest skladeb z jedenácti) je soundtrack k jízdě rally, případně k jízdě do práce, když ráno nestíháte. "Still Love" ženou dopředu nekompromisní bicí, písnička představuje Support Lesbiens v jejich nejtvrdší podobě. Máte-li rádi rané období kapely, budete přítomností takovéhle písně na albu v roce 2008 mile překvapeni. Zároveň jde o stejný extrém jako v případě "End Of Pretend" - s tím rozdílem, že tenhle song patří ke stěžejním pilířům desky.

4. Seas (3:44)

"Seas" představuje mírné zvolnění po předchozí divočině. Jednoduchá melodická linka o pár akordech je sázka na jistotu, do vod českých rádií padne jako ulitá.

5. God On The Go (3:45)

Jediný autorský zářez Kryštofa Michala v kolonce "hudba" evokuje atmosféru výborného "Regeneration?". Palec nahoru si zaslouží skvěle zahraná basa, překvapivý akordový přechod v refrénu a zdvojený vokál. Především díky tomu patří "God On The Go" ke druhému nosnému pilíři alba.

6. We'll See (3:25)

Přestože je novinka "Lick It" tvrdší než její dvě předchůdkyně, nejinvenčnější skladba desky je ploužák. Taky jakoby navazovala na své starší sourozence. V případě "We'll See" asi nejvíc na song "Desire" z desky "Midlife", který je sám o sobě geniální. Jestliže Support Lesbiens slavili úspěch s takovým "World Of Prose", pak je jasné, jaký song budeme během podzimu slýchat kdekoliv odkudkoliv.

7. Rubber Soul (4:19)

Jemné tepání elektroniky, výrazné klávesy. Dvě hlavní devízy "Rubber Soul" - fanouškům Beatles netřeba vysvětlovat název. Support Lesbiens jak je znáte v jejich pop-rockové poloze, to je v pořadí sedmý song novinky "Lick It". Taktéž s rozhlasovými ambicemi.

8. Lazy (3:44)

Slyšet "Lazy" na koncertě, musí jít o pořádný funkový nářez. Na desce si však ponechává popový háv, funkující kytara je zkrocena do malé těsné klícky. Kryštof Michal v poloze "sám s nohami na stole".

9. Twice Shy (3:37)

První singl byl vybrán chytře. Hynek Toman uplatnil u "Twice Shy" klasický britský přístup, písnička je (post)britpop jak vyšitý. Nebýt charakteristického zpěvu Kryštofa Michala, řekli byste, že jde o novinku Snow Patrol. Stejně jako u "We'll See" se tu rozehraje smyčcové kvarteto. "Twice Shy" je jednoznačně nejchytlavější písní novinky, v těsném závěsu ji stíhají "We'll See" a "Rubber Soul".

10. The Beach (3:43)

Blížíme se do finále. "The Beach" je reprezentativním vzorkem autorské potence Reného Rypara v rámci Support Lesbiens. Středně rychlý poprockový rytmus, refrén ála "English Stereo". Písničku obohacuje invenční basa a elektrická kytara v závěru, díky které "The Beach" vykvete do plného klenutého tvaru.

11. Spaceman Drive (4:03)

Čtyři z prvních pěti songů jsou rockové vypalovačky, poslední song na ně obloukem navazuje. "Spaceman Drive" je jasná inspirace osmdesátými léty, kytarou ála Europe, snahou, aby syntezátory zněly tak nějak kosmicky. Support Lesbiens z osmdesátek vybrali to nejlepší a vložili do závěrečného opusu.

Výsledek několikaměsíční práce kapely v podobě alba "Lick It" budete moci od 8. září posoudit sami nebo samozřejmě v naší v připravované recenzi.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY