Bludiště napříč nastavenou kaší

17.10.2007 05:00 - Dan Hájek | foto: facebook interpreta

Paul Van Dyk na své nové desce "In Between" potvrzuje fakt, že je komerční ikonou taneční scény. Samotné album je sice plné hostů, mnoho noblesní slávy ale nepřináší. Zároveň je z něj cítit absence originálních nápadů a brakování sebe samotného. Letošní sklizeň gigantů v oboru dance music bude skromná.
5/10

Paul Van Dyk - In Between

Skladby: Haunted (feat. Lo-Fi Sugar), White Lies (feat. Jessica Sutta), Sabotage, Complicated (feat. Ashley Tomberlin), Get Back (feat. Ashley Tomberlin), Far Away, Another Sunday, Talk In Grey (feat. Ray Merchant), In Circles, In Between, Stormy Skies (feat. Wayne Jackson), Détournement, New York City (feat. Ashley Tomberlin), Castaway (feat. Lo-Fi Sugar), La Dolce Vita, Let Go (feat. Rea), Fall With Me (feat. David Byrne)
Vydáno: 03.09.2007
Celkový čas: 77:52
Vydavatel: Universal
Pryč jsou doby projektu The Visions Of Shiva a klubových začátků Paula Van Dyka. S každým novým albem se tento fachman více a více dotýká komerčního dna a rozmělňuje to, co kdysi bylo pevným základem jeho tvorby. Na důkazy tohoto tvrzení narazíte i během poslechu "In Between" - Paul dokáže v rámci jednoho počinu dokonale vykrádat sám sebe. Klenuté melodické plochy kláves, taneční beat a skromné experimenty se zvuky - klasické prvky jeho tvorby, pro dnešní dobu však již zcela nedostačující.

Absenci nápadů se Paul Van Dyk pokusil zamaskovat hromadou hostů, bohužel to pro něj byl téměř marný souboj. "Haunted" je vypalovák, který hravě trumfne i pilotní singl "White Lies" s Jessicou Sutta z The Pussycat Dolls. K ruce si vzal i pomocníky z trance oboru - Giuseppe Ottavianiho a Alexe M.O.R.P.H.a -, výsledek je však rozplizlý a postrádá náboj předchozí tvorby. To nejlepší si Paul nechal na úplný závěr. Rea Garvey si taneční muziku vyzkoušel již s Jam & Spoon a "Let Go" navazuje na tuto tradici. David Byrne z Talking Heads ve "Fall With Me" válí a jsem zvědav, jestli z této dvojice vzejde nějaký ten singl.

Resumé se podobá strojové výrobě tracků nasekaných podle precizně odlité šablony. Na ploše skoro osmdesáti minut je skoro nadlidský výkon zůstat věrný tomuto jednoduchému kolovrátku. Přitom by stačilo jen několik malých zásahů a nějaké to pokrácení a mohlo by se mluvit o hity nadupané desce. Ve stávající podobě je ale "In Between" bludiště napříč nastavenou kaší, ve které se potenciální rádiové záseky utápějí.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY