Hvězda kapely Clou stoupá stále vzhůru. Na úplný závěr svého turné k debutové desce "Postcards" se tito pop-punkeři rozhodli vrátit do Prahy. A jako hosty si pozvali rakouské kolegy Fortunas Favourites. V klubu Abaton je přivítalo několik stovek natěšených fanoušků. Máme pro vás opožděný report.
souhlasím (shu, 31.01.2006 21:25) Reagovat
podle mě naprosto pravdivej a výstižnej článek, nejlepší report, kterej jsem na tenhle konzert četla. je vidět, že ten člověk tomu opravdu rozumí a nekouká přes růžové brýle jako zamilované fanynky clou, kdybych měla oznámkovat, neměla bych na stupnici místo, nad jedničkou s hvězdičkou už asi nic není :-)
Blbost (Aneta, 31.01.2006 23:14) Reagovat
Podle me ten koncert presne ukazal o co jde, o umelou kapelu, ktera nema nic nez rychle vydalat penize vydavatelstvi a za rok po ni nestekne pes, je to jen ceska kopie Simple plan - porovnejte kopii a original a bude vam jasne, kdo to mysli uprimne. Tohle je jen o penezich - a ten postreh s tim opatrnym sestupovanim je presne ono - vic uz bych na to nesla - bylo to nudne vystoupeni a to jsem hodne tolerantnik ceskym kapelam
Zajimavé postřehy (shtiky, 31.01.2006 23:48) Reagovat
S tímto reportem se naprosto stotožnuji! Především ocenuji objektivní pohled na předkapelu Fortunas Favourites! K tomu není co dodat a jsem velice rád, že to nebyl jen můj názor, ale že to tímto způsobem ohodnotil i někdo další a k tomu někdo, kdo do muziky vidí i o poznání víc. Je zajímavý ovšem příspěvek slečny Anety, která očividně neví, o čem mluví. Kapelu Clou mám možnost sledovat již hodně dlouho. Vědět, podle toho, z jakých počátku jednotliví členové pochází, i jakou má samotná kapela již snad 5-ti letou historii, pak bych zřejme nemohl odsoudit jejich muziku tak jednoduše. Patrnost komerce je zde evidentní, ale není za účelem tak malicherným, jako je vydělat hodně peněz, což je navíc v našich poměrech více méně nemožné, ale "zkomerčnění" zde působí spíše jako otevření tohoto stylu a směru více lidem v naší republice! Díky hudbě Clou se tak otvírá, ať se to někomu líbí, nebo ne, brána pro další kapely vycházející z punku či HC a důkazem jsou například emo-punkoví The Airbags, které vřele doporučuji. Nehledal bych proto u Clou důvody komerce, a to už vůbec v takové hlouposti, jako je, že se Lukemo nerozhodl rozbít si hlavu o podlahu Abatonu, ale bral bych jejich muziku jako něco nového, něco, co přispívá nejen k rozšíření české hudební scény, ale i k prezenci české hudby do světa.
Nedůvěra (KEC, 01.02.2006 10:27) Reagovat
Jakž takž OK recenze, ale pár věcí ve mně nebudí důvěru.
1) nevím přesně kdo je Vojta Kostelecký, ale to že v recenzi minimálně dvakrát suverénně použil absurdní výraz "neopunk" ve mě moc víry v jeho kompetenci být hudebním žurnalistou nevzbuzuje. Navíc ho zmiňuje v souvislosti s interprety, jejichž tvorba s tímto pochybným českým agro-hudebním termínem nemá téměř nic společného.
2) Forunas Favourites byli určitě fajn, ale napsat že "předčili" Clou, to je dost silná káva.
3) měřit "popovost" kapely tím, že zpěvák v rámci soudnosti neohrozí zdraví lidí v publiku mi přijde lehce mimo mísu. Přišlo by mi navíc daleko absurdnější, kdyby frontman do davu skočil, a to i kdyby ho tvořili vesměs hardcoroví "tough-guys" : takový skok by totiž během písničky, která má blíž k baladě naž k "vypalovačce" působil směšně až trapně. Recenzentovi navíc zřejmě uniklo, že zpěvák nevstoupil mezi obecenstvo proto aby ho nosilo na rukou, nýbrž proto aby mu umožnil si s ním zazpívat.
Jsem si vědom toho, že recenzent v podstatě kapelu chválí, na druhou stranu některé jeho poznámky budí jednak dojem jakési špatně skrývané závisti nebo komplexu, a zároveň určité intolerance a sexismu. Je rovněž vidět, že zřejmě nenavštěvuje koncerty popularitou srovnatelných domácích kapel, jako např. Kryštof, Support Lesbiens, UDG, atd. atd. Tam by totiž zjistil, že jím zmiňované teenage fanynky tvoří u většiny kapel z této kategorie až 90% publika a jsou prostě určitým běžným symptomem (či pro někoho nutnou daní) popularity v České republice. Zmiňované soubory můžou jen tiše závidět, že na koncertech Clou je obecenstvo stále v až nezvykle rovonoměrné směsi pohlaví i věku.
Já osobně jsem považoval za nedostatky koncertu např. nešťastně vyřešené ozvučení prostoru - uprostřed zvuk fantastický, ale po stranách a na balkoně dosti problematický. Rovněž bych Clou vytknul i komunikaci s publikem - přišla mi (na rozdíl od recenzenta) trochu chladná. Na koncertě v jejich domovském městě bych čekal rodinnější atmosféru.
Na závěr ještě jednou zdúrazňuji, že jsem si vědom pisatelova celkově pozitivního záměru, s některými jeho pohledy však nemohu souhlasit.
stagediving neí pop??? (mr. brighside, 01.02.2006 10:35) Reagovat
teď ses ztrapnil kámo ( autor ).... doufal jsem v nějakej normální závěr, ale to co jsi předvedl je kladickej příkad škatulkovaní, o kterej clou ani žádný jiný kapely vůbec nestojej... clou nikdy nebyli ani punk, ani pop, ale jen kytarovka pro holky ( v dobrym slova smyslu), nejdou po britský scéně jako ostatní kytarovky pro holky u nás ( sthpw, toneless, roe... ), ale po tý americký, která u nás má mnohem menší tradici, tudíž málokdo neví coi si má o ní myslet a zmítá se v křečích na téma pop nebo punk... vrať maturitní vysvědčení a popros češtináře o doučování ve slohu...
Tweet