Sven Väth: Contact

30.05.2000 05:00 - Dan Hájek | foto: facebook interpreta

Sven Väth na svém novém albu opustil své techno a trance experimenty a přišel s názvuky elektronické hudby 70. a 80. let. Jak se mu tato proměna povedla, se dozvíte v dnešní recenzi.
8/10

Sven Väth: Contact

Skladby: Pathfinder, Ein Waggon Voller Geschichten, Ydolem, Dein Schweiss, Smuggler, Contact, Once More…, Strahlemann & Söhne, Apricot, Privado, Raum Safari, Agent P.

Kupte si album Contact za skvělých 488,- Kč na CD!

Celkový čas: 66:05
Na všech předchozích řadových albech ("Accident In Paradise" (1993), "The Harlequin, The Robot And The Ballet-dancer" (1994), "Fusion" (1998)) Sven Väth spolupracoval s Ralfem Hildenbeutelem, s kterým v roce 1992 pod hlavičkou Barbarella vydali skvělé techno album "The Art Of Dance". Tehdy experimentoval se styly techno a trance. Pro nové album "Contact" však tuto cestu opustil a s novým kolektivem spolupracovníků (Anthony Rother, Roman Flügel, Jörn Elling Wuttke, Johannes Heil, Minako Seki) nachystal směs elektronické hudby 70. a 80. let v lehkém house rytmu. Nejvíce se nechal ovlivnit styly Electronic new age a Electronic rock (pop), z německé scény pak tvorbou Klause Schulze a skupin Kraftwerk a Tangerine Dream. Album je plné hrátek s rejstříky starých syntenzátorů a změnami rytmů v současném pojetí taneční hudby. Pod podobnými experimenty se Sven podepisoval za svého působení v projektech 16Bit a Off (druhá polovina 80. let).

Hned úvodní trojblok skladeb "Pathfinder", "Ein Waggon Voller Geschichten" a "Ydolem" je toho důkazem. Ve druhé zmiňované si Sven hraje se zvuky svého hlasu, jako to uměli Kraftwerk a k tomu přidal samply z jednoho nejmenovaného velkého hity Mr. Oiza. "Ydolem" je pro změnu plná psychedelických syntenzátorů z pera Tangerine Dream na přelomu 70. a 80. let. Jako čtvrtý je pilotní singl "Dein Schweiss" s prvky německého ravu z první poloviny 90. let (Westbam, Marusha). Pak následuje skvělý taneční blok se skladbami "Smuggler" a titulní "Contact", která je doplněna o navrstvené syntenzátory a rytmy protkané africkými bubínky. Potom poprvé výrazně zpomalujeme s "Once More…", skvělé psycho s drum´n´bassovými zvraty a ambientním nádechem. V psycho náladě pokračujeme s "Strahlemann & Söhne", která je plná zvuků puštěných pozpátku a svým pojetím se jako jediná nejvíce přibližuje tvorbě z alba "Fusion".

Na každém albu má Sven vždy nějaký úlet a skladby protkané jeho "mumláním" v angličtině nebo němčině. Toto album není v tomto směru jiné, jen úlety jsou dva. První je pod pořadovým číslem 9 a jmenuje se "Apricot", plná zvratů v rytmu a ulítnutým textem (s narážkou na hit Bryana Adamse - "Cloud No.9"). V polovině skladby však přichází skvělá europopová sekvence (!), tato skladba by se mohla stát velkým komerčním hitem. Závěr alba je v pomalém tempu, nejprve "Privado" a její pozvolná melodie s příjemnými zvuky, která přechází ve vrchol alba s názvem "Raum Safari". Tato skladba je v houpavém pomalém rytmu s mnoha synterzátorovými zvuky. Na úplný závěr je tu úlet číslo 2, jmenuje se "Agent P.", který se nese ve swingové náladě (!), živá basa, trubky a to vše zabaleno do pomalého tempa a zvuků elektronické mašinky.

Album "Contact" je plné veselé taneční hudby, při které si dobře zatančíte, ale i příjemně oddechnete a rozhodně se nebude nudit.

Album: Sven Väth - Contact
Hodnocení: 8/10
Celkový čas: 66:05
Skladby: Pathfinder, Ein Waggon Voller Geschichten, Ydolem, Dein Schweiss, Smuggler, Contact,


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY