Thievery Corporation po ostravských Barvách vymalovali i Prahu

26.02.2017 23:46 - Jan Trávníček | foto: Lucie Levá

Těžko jim najít hudební sourozence. Možná The Roots? Massive Attack? Arrested Development? Morcheeba? Bonobo? Nebo snad raní The Black Eyed Peas? Kdepak. Od každého sice mají trošku, všechna přirovnání ale v konečném důsledku zní hloupě. Thievery Corporation jsou zkrátka kapelou, jakých mnoho není.

Live: Thievery Corporation

místo: Roxy, Praha
datum: 25. února 2017
Fotogalerie

Thievery Corporation, Roxy, Praha, 25.2. 2017
© Lucie Levá
Všechno začala dvojice Rob Garza a Eric Hilton, když začala cestovat po světě a nasáté kultury obtiskla do své tvorby. Oba pánové jsou dodnes také jedinými oficiální členy Thievery Corporation, ačkoliv na pódiu jich je vždy minimálně šest. Soubor obsahující kromě dua starající se o klávesy a elektronické krabičky také bubeníka, perkusionistu, kytaristu s hráčem na sitár v jedné osobě a po scéně se kradmoucího basáka v overallu, jemuž při studiu pódiové prezentace jistě pomáhaly živáky Red Hot Chili Peppers. To vše ve vyprodaném, mariuhanou zakouřeném, pivem načichlém a bolestně přeplněném Roxy korunovala ještě pestrá sestava vokalistů.

Organizace bohužel tentokrát trochu zaspala, protože když jedenáct minut po osmé začínala skupina s instrumentálkou, před klubem ještě ve frontě stály desítky lidí. O něco lepší mohlo být i nazvučení, díky němuž se v nástrojově bohaté hudbě občas ztrácely hlasy jednotlivých zpěváků. Samotnému koncertu ale téměř nebylo co vytknout.

Thievery Corporation, Roxy, Praha, 25.2. 2017
© Lucie Levá
Unikátní zbraní více než dvacet let působící formace je variabilita za mikrofonem a žánrově neomezená přehlídka hudby ze všech koutů světa, což například loni v červenci ocenili návštěvníci Colours Of Ostrava, kde Washingtonské duo vystoupilo a pro mnohé se zařadilo k překvapením i vrcholům festivalu zároveň. Pisatel tehdy bohužel neměl možnost shlédnout vystoupení v celé délce, i výřez z něj ale zanechal hodně pozitivní dojem. A v Praze jakoby se objevovalo podruhé.

Neuvěřitelně pestré výrazové rejstříky zpěváků a vůbec celé skupiny a jejich vzájemné prolínání nedělaly z koncertu nepoživatelný guláš, ale naopak barevnou přehlídku toho nejlepšího takřka z celého světa. Reggae "True Sons Of Zion" v podání Notche se přirozeně přelévalo v downtempové zadumané melodie, které následně přešly do hip hopu v podání živelného a zábavného dreadaře říkajícího si Mr. Lif, který ukázkově vystřihl například "Ghetto Matrix".

Thievery Corporation, Roxy, Praha, 25.2. 2017
© Lucie Levá
Z ještě horké desky "The Temple Of I & I" zazněly také ještě "Love Has No Heart", "Weapon Of Distraction", "Road Block" perfektně předvedené svůdnou jamajskou Rihannou Racquel Jones nebo "Time + Space", v níž se předvedla ve výrazném klobouku vystupující a na jiných místech také francouzsky zpívající Loulou Ghelichkani. Nemá smysl popisovat vše, dělo se toho opravdu hodně a prakticky každou skladbu se měnili jak zpěváci nebo jejich vzájemné kombinace, tak hudební žánry. Lounge, jazz, chill-out, trip hop, R'n'B… chyběl snad jen metal.

Poklidné pohupování ze strany na stranu většinou přerušil Mr. Lif s některou ze svižnějších skladeb, například během od studiové podoby rázně pozměněné "Fight To Survive" se za pomoci Notche a Natalie Clavier podařilo lidi dokonce rozeskákat a zcela tak smazat všechny ty nesmyslné rozdíly v barvách pleti, oblíbeném žánru nebo přístupu k životu. Existoval jen jeden klub a v něm nadšení lidé na obou stranách pódia.

Thievery Corporation, Roxy, Praha, 25.2. 2017
© Lucie Levá
Zkusíme-li pozapomenout na useknutý přídavek s nezahráním závěrečné "Unified Tribes", je třeba ještě zmínit fenomenální výstup chicagského perkusionisty, který předvedl svému věku absolutně neodpovídají energický taneční i pěvecký výstup, v jehož závěru se v sále zhasla světla a on sám si s baterkou připevněnou na šňůře točil nad hlavou jako s lasem. Fascinující zážitek. Co k tomu dodat? "One love", dámy a pánové, "one love".


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY