Památníček v emo módu

13.03.2012 17:00 - Dan Hájek | foto: facebook interpreta

High Five se jako kapela na scéně pohybuje necelé tři roky. V závěru loňského roku vydala své debutové épéčko "Dear Anna", na němž předhazuje kytarově laděné popovky, které se snadno vryjí do pamětí. "Take A Mirror" je potenciální hit, vybočující z celku, ale nic nemaže pocit, že se tu rodí něco zajímavého.
6/10

High Five - Dear Anna EP

Skladby: Dear Anna, Time To Change, Take A Mirror, Gasping, Wake Up
Vydáno: 01.12.2011
Celkový čas: 16:09
Vydavatel: Česká Muzika
Zajímalo by mě, zda si dnešní dítka ze škol vedou památníček, zdali jim spolužáci do něj na památku kreslí obrázky (většinou oblíbené postavičky) a píšou krátké vzkazy. Byl to hezký výmysl za našich let, který byl možná umlácen současnými cool záležitostmi a reklamním tažením i na dětských kanálech. High Five však tohoto ducha minulosti vytáhli a použili coby motiv pro titulní písničku "Dear Anna", která dala jméno celému kratičkému debutu.

High Five a River Jordan jsou svým způsobem průkopníci nového snažení vydavatelství Česká Muzika, které se proslavilo (z mého osobního pohledu) nevalnými produkty z TV shopingu, ale nyní chce přiblížit i mladé, nadějné kapely. High Five vznikli coby sólo projekt Jana Richtera, postupem času však došlo na transformace v obsazení a přerod v regulérní skupinu. Jejím mezistupněm byla i sestava Jan Richter & High-Five, která do světa vypustila videoklip k chytlavé písničce "Our Kingdom".

"Dear Anna EP" je podle této pětičlenné party jasnou paralelou emo popu. Po dekódování této informace však zjistíte, že se jedná o hodně pohodový kytarový pop (kterého není nikdy dost), jen více klade důraz na melodie, atmosféru a naléhavost. Do tohoto ranku rozhodně a přesně zapadá sympatická "Take To Change" s křehkým smyčcovým aranžmá v její druhé polovině. Protipólem je jediná rytmicky výrazná "Take A Mirror". Ta zprvu zaskočí nekompromisním syntezátorovým motivem (á la nejmenovaný český megaúleťák), postupem času však zjistíte, že má jednoznačný hitový potenciál.

Épéčko se nese spíše v pomalém tempu a cit v "Gasping" dokonale obalamutí. Dobrý dojem však kazí nedotáhnutá produkce, největší tržnou ránu paradoxně dostala hned úvodní "Dear Anna". V ní jsou celkem divoce poslepované refrény, tok slov je totiž v celkem vydatné kadenci a je to nepřeslechnutá vada, jež výsledný dojem dosti kazí. Příště by kapela měla právě tomuto věnovat patřičnou pozornost.

V High Five určitě dřímá potenciál, který by se dal využít k rozčeření zdejší zatuchliny. Chce to však ještě drobet na sobě zapracovat a to další pak přijde záhy. Pokud ne, byla by to škoda; nyní je to pouze věštění z křišťálové koule s poznámkami z onoho památníčku.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY