Vyhoření nápaditosti a la Paul

14.07.2006 05:00 - Dan Hájek | foto: facebook interpreta

Těžko říct, proč nová deska machra Paula Oakenfolda "A Lively Mind" působí zcela rozpačitým výsledkem. Je znát jasný potenciál tohoto chlapíka. Ovšem v tomto případě byl zcela nedotáhnut do konce, pozvaní hosté to nezachrání a samotný singl "Faster Kill Pussycat" je hodně slabý.
4/10

Paul Oakenfold - A Lively Mind

Skladby: Faster Kill Pussycat (feat. Brittany Murphy), No Compromise (feat. Spitfire), Sex 'N' Money (feat. Pharrell Williams), Switch On (feat. Ryan Tedder), Amsterdam, Set It Off (feat. Grandmaster Flash), The Way I Feel (feat. Ryan Tedder), Praise The Lord, Save The Last Trance For Me, Not Over (feat. Ryan Tedder), Vulnerable (feat. Bad Apples), Feed Your Mind (feat. Spitfire)
Celkový čas: 62:08
Vydavatel: EMI
Po našlápnuté desce "Bunkka" bylo velkým očekáváním, jak dopadne další autorský počin Paula Oakenfolda. To, co tehdy bylo nápadité, je na novém počinu "A Lively Mind" velmi rozpačité. Těžko říci, co si tímto vším chtěl Paul dokázat. U psychicky a fyzicky přetížených osob dochází k tzv. jevu vyhoření. Nevím, jestli se majstro Oakenfold sesypal fyzicky nebo psychicky, ale rozhodně u něj téměř vyschla studnice nápadů. A tak přišlo na pořad dne ono přešlapování na místě bez zásadní jiskry zdárného finiše. Pilotní singl "Faster Kill Pussycat" je slabým odvarem a zmařením šance s hostem hereckého kalibru Brittany Murphy. "A Lively Mind" je hodně špatnou vizitkou před vystoupením Paula Oakenfolda v rámci evropského turné Madonny, kterého se s největší pravděpodobností dočkáme i na obou pražských koncertech této dámy.

Paulovi vesměs ujel vlak, zamrzl kdesi v tranceových vodách, do kterých se místy dost neobratně snaží namontovat kytarové riffy umělého původu (samply, elektronické mašinky). Tlačení na pilu se prostě nevyplácí, tím nejvíce trpí tato placka. Od "Faster Kill Pussycat" jste vržení do monotónních motivů, z první čtvrtiny zaujme snad jen "No Compromise". Ani Pharrell Williams v "Sex 'N' Money" nevyvedl Paula z omylu kýče nejvyššího kalibru. Hodně mrzuté je i to, když slyšíte stejnou melodickou linku ve vícero skladbách. Možná je to záměr, ale hodně špatný. Ve "Switch On", "The Way I Feel" a "Praise The Lord" totiž dokonale vykradl klasický kytarový ornament z prvních Bondovek, možná chce za každou cenu složit nějaký track pro "Casino Royale", jinak si to nedokážu vysvětlit. "Praise The Lord" je i zcela nejhorším trackem na desce.

"Amsterdam" je pouze lehkým průvanem z toho, co Paul dokáže vytvořit. "Save The Last Trance For Me" (evidentní inspirace názvem klasiky "Save The Last Dance For Me") hovoří za vše - opět to není dotažené a aby se tato pecka stala trhákem s přívlastkem trance anthem of the year, potřebovala by nějaké zručné remixérské dobroušení. To je další slabina "A Lively Mind" - je šité horkou jehlou a unáhleným uspěcháním vydání desky. Čest tak zachraňují vcelku slušné skladby "The Way I Feel" (i přes onu vykrádačku), "Not Over" nebo "Vulnerable" a když přivřete aspoň jedno oko, je snad možno uznat výsledek v "Set It Off" a "Feed Your Mind".

Paul Oakenfold kdesi usnul a udělal špatný tah na pomyslné šachovnici taneční muziky. "A Lively Mind" je trpkou malinou tohoto léta, která má jen několik málo povedených míst. "Bunkka" byla namlsáním, nová deska je vystřízlivěním z dobrého pocitu. Paul je slušný dýdžej a remixér, autorsky se holt tentokráte tolik nezadařilo, ale příště může být lépe, doufejme.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY