Kapela
Gruppo Salsiccia, která je u nás známá spíše hudebním fajnšmekrům a příznivcům nekorektní zábavy, vstoupí na podzim na širší hudební scénu ve velkém stylu - představí debutové dvojalbum, nový klip i živou show, první svého druhu. Dosud totiž skupina odmítala vystupovat live.
Za Gruppo Salsiccia stojí tři osobnosti z naprosto odlišných světů: hiphopová legenda Michal Opletal aka
Orion, reklamní režisér Giulio de Blasio a architekt Luboš Svoboda. Společně vytvořili projekt, kde se absurdita, pop i nadsázka potkávají v překvapivé souhře, která si rychle našla fanoušky napříč generacemi.
Díky nejnovějším technologiím, které odborníci z Gruppo Salsiccia umí skvěle zneužívat, se daly do pohybu dosud neviděné archivní fotografie samotných aktérů. A tak v novém klipu tančí děti s volšovými nohami, hrají si se zvířaty a zpívají společně s rodiči.
Debutové dvojalbum Gruppo Salsiccia "The best of greatest hits" je několikaletým záznamem společné tvorby v pražském podzemním studiu. Hudební formát, který zcela ignoruje veškerá dobře míněná doporučení, se vydává vlastní nekonečnou cestou. Vzdoruje módním výstřelkům a trendům.
Double vinyl obsahuje čtyřiadvacet skladeb, které odhalují duši kapely víc než cokoliv jiného a vtahují posluchače do světa šťastných snů a přání.
"Na desce jsme dělali po svým, bez plánů a bez kompromisů. Neřešili jsme, co frčí, prostě jsme si to užili. Až teď přišel čas to vypustit ven," říká Orion.
Album vychází 24. září na všech digitálních platformách i jako double vinyl, který pak kapela poprvé představí fanouškům živě tentýž den při speciálním Meet & Greet v pražské Kabelovně od 18:00.
První oficiální živý koncert Gruppo Salsiccia proběhne v pátek 17. října v pražském Radiopaláci a bude spojený se slavnostním křtem debutového alba. Ikonická rondokubistická budova na Vinohradské ulici se na jeden večer promění v dějiště exkluzivní audiovizuální show.
Koncert zahájí sérii Signal Afterparties presented by glo™, které propojují hudbu, vizuální umění a špičkové technologie.
"Bude to náš první velký koncert a zároveň křest. Žádný divadlo, prostě Salsiccia naživo a nahlas. Chceme, aby z toho lidi odcházeli s pocitem, že tohle se nedá zopakovat," říká manažer kapely Jan Jedi Vondráček.
Gruppo Salsiccia je chlapecká skupina složená z bývalých striptérů a členů pouličního gangu "Salsiccie della morte" (Klobásy smrti), vznikla před šesti lety na Sicílii. Jejich chytlavé, místy až naivní skladby si rychle našly posluchače napříč generacemi a skladba "Bu Bu Bu" dokonce pobláznila turecký online trh s módou, když ji jedna z největších oděvních firem použila do reklamní kampaně.
Přestože se vše zpočátku jevilo pouze jako nadsázka a jednorázová legrace, Gruppo Salsiccia neustále provokuje se svými low artovými vizemi. V záplavě vyumělkovaných a přeprecizovaných marketingových uskupení působí kapela jako paprsek čiré energie - absurdní, sebeironický a zároveň dokonale funkční paradox.