Junkie XL je dobře známé jméno v oblasti remixování a mixování na rozličných akcích. Jeho albový počin "Radio JXL: A Broadcast From The Computer Hell Cabin" přináší nejenom několik povedených rádiových hitů a potěší mnoho fanoušků nejenom taneční hudby, více v dnešní recenzi.
8/10
Junkie Xl - Radio JXL: A Broadcast From The Computer Hell Cabin
Celkový čas: 68:29 + 73:13
Skladby: CD1/"3PM": Intro 3PM, Crusher (feat. Saffron), Don't Wake Up Policeman (feat. Peter Tosh & Friends), Reload (feat. Dave Gahan), Spirits (feat. Saffron), Angels (feat. Gary Numan), Perfect Blue Sky (feat. Robert Smith), Between These Walls (feat. Anouk), Access To The Excess (feat. Chuck D.), Catch Up To My Step (feat. Solomon Burke), Never Alone (feat. Terry Hall), Logos (feat. Phill Mills), Configuring Audio System, Nightmares (feat. Infusion), Beauty Never Fades (feat. Saffron), Rivers (feat. Shelley Harland), Aqua Man (feat. Infusion), Clouds (feat. Grant Nicholas), JXL Radio Technical Support; CD2/"3AM": Intro 3AM, Chilled, Dubzilla, Casio, Angels (12 Inch Cut), Breezer, Nudge, Red, Beauty Never Fades (12 Inch Cut), Cosmic Cure, Reshurc
Vydavatel: Popron Traxx
Junkie XL (alias Tom Holkenberg) je taneční hvězdou z Amstedamu. Ve čtrnácti propadl funku a líbilo se mu reggae. Pak však objevil gramce a začal si hrát z různými hudebními kousky, které zněly z různých vinylů a nenašel je nejen v tatínkově domácím archivu. Pak se naučil ovládat klávesy a rozličné technologické věcičky pro tvorbu vlastní hudby. V roce 1996 zvítězil v soutěži o nejlepšího holandského producenta house hudby. Rok poté vyšel jeho debut "Saturday Teenage Kick". Největší díru do světa však udělal minulý rok, kdy dostal jako první možnost legálně zremixovat
Elvise Presleyho a z "A Little Less Conversation" se stal velký hit, který se objevil v reklamě pro Nike a stal se jakousi znělkou pro světové fotbalové mistrovství. Po úspěchu neotálel a začal pracovat na desce, které dostala název "Radio JXL: A Broadcast From The Computer Hell Cabin", tanečně laděné dvojalbum (ovšem jen v limitované edici), které doplňuje čistě přes internet stáhnutelná deska "7AM", hledejte ji na oficiálním
webu (je to však placené).
"Radio JXL: A Broadcast From The Computer Hell Cabin" je řešeno jako vokálně nabitý disk a instrumentálně pojatý bonus na nosiči druhém. Na prvním kotouči se sešlo mnoho zajímavých a věhlasných hostů, kteří přispěli nejenom vokálem, většinou se podíleli též na textu nebo hudbě. První disk "3PM" přináší kromě singlu "Catch Up To My Step" dalších patnáct dobře promyšlených songů, které doplnily tři jakási instrumentální preludia. Mezi skladby se vtěsnaly jingly, které vás navádějí, že posloucháte rádio Radio
JXL. Když si však tyto blbůstky odmyslíte, zbude mnoho zajímavého na poslouchání. Nejvíce kousků nazpívala vokalistka dnes skoro nefungující formace Republica (jejich hit "Ready To Go" se vám určitě vybaví) Saffron Sprackling, jmenovitě "Beauty Never Fades", "Spirits" a "Crusher", která nejvíce evokuje tvorbu domovské skupiny. Zajímavé je spojení tanečních spodků s tvorbou mozku
The Cure Robertem Smithem, společné dílko "Perfect Blue Sky" nic nezapře, kytarové party se nikam nevytratily, je to vydařená náladovka. Hostování leadera
Depeche Mode Davea Gahana v "Reload" je velkým aspirantem na singl, je to slušně tepující song s typickým refrénem z rukopisu ala
Depeche Mode. Mezi největší legendy, které se na nahrávce podílely, rozhodně patří král rocku a soulu Solomon Bourke v kousku "Catch Up To My Step" nebo vzpomínka na reggae legendu Petera Toshe v písni "Don't Wake Up Policeman". Nemohu ani opomenout mistra vln klávesových tónů Garyho Numena, jeho rukopis se nesmazatelně otiskl v snad nejpovedenější věci jménem "Angels".
Junkie XL nesází čistě jen na rychlé skladby, v závěru "3PM" ponechal prostor pro zajímavé zvukové vychytávky, kterými vás určitě osloví, ať už se jedná o "Logos", "Nightmares", "Rivers" nebo závěrečnou "Broken", kterou vyčaroval Grant Nicholas ze skupiny
Feeder.
Druhá část "3AM" přináší instrumentální kompozice, začínající lehkým ambientem "Chilled" a postupně přecházející do svižného tranceu "Casio" a konče u zvukových hrátek v "Reshurc". Naleznete zde i prodloužené verze "Angels" a "Beauty Never Fades", které se nadmíru povedly. Neméně povedeným opusem je i kytarou olíznutá odpichovka "Breezer" nebo směska zvuků a hluků v kompozicích "Dubzillla" a "Nudge". Tento disk je pěkně ucelený a chvilkami to až působí, jakoby Tom Holkenberg natočil jednu skladbu trvající sedmdesát tři minut a později ji rozdělil na jedenáct jednotlivých částí. A ani zde nechybějí oblíbené jingly z prvního disku.
Junkie XL nachystal povedené taneční album, na které nevtěsnal pouze své nápady a ponechal i kousek místa pro donesené improvizace hostů. Jejich um důvtipně doplnil pro někoho nudně vypadající taneční pecky. "Radio JXL: A Broadcast From The Computer Hell Cabin" je dobře sestaveno, nečeká na vás žádná hluchá chvilka a rádiové jingly vám ani nepřijdou jako vadící elementy, i když je jich zde docela přehršel. Trocha inspirace z posledních dvou desek Santany (co se týče výběrů hostů) se vyplatila. Tato deska nešetří zajímavými momenty, které se vám jen tak nedostanou z hlavy.
Junkie XL se postaral o pestrou škálu stylů, oslovujíc nejenom fanoušky tanečních beatů.