Je příjemné, když jdete na koncert a ten postupně graduje až k famóznímu finále. Popsat potom takový zážitek je díky tomu jednodušší a také se to lépe čte. Co ale udělat v případě, kdy to nejlepší se stane hned na začátku? Můžete tomu ten text přizpůsobit. A nebo to prostě napíšete naopak.
Live: Zaz
místo: O2 universum, Praha
datum: 25. října 2022
setlist: Les jours heureux, Imagine, Si jamais j'oublie, Qué vendrá, De couleurs vives, Et le reste, Les passants, Comme ci, comme ça, Paris sera toujours Paris
(Maurice Chevalier cover), Laissez-moi, On s'en remet jamais, La fée, À perte de rue, Tout là‐haut, Serendipia, Si je perds, Éblouie par la nuit, On ira, Je veux, Le chant des grives, La vie en rose (Édith Piaf cover)
© Filip Kůstka Tak teď už snad doopravdy přijde ta zasloužená O2 arena, ne?
Dle očekávání sice bohužel nezazněl duet s Tillem Lindemannem z
Rammstein, to je ale tak jediná výtka, jakou lze k večeru pod třemi stříbrnými lustry mít. Domů mohli fanoušci
Zaz odcházet spokojení.
© Filip Kůstka Finále bylo v přídavku obohaceno o sólo na španělku, netrumflo už ale konec základní části, v němž se zpěvačka pomocí hitů "On ira" a "Je veux" vracela k v dobrém slova smyslu ztřeštěné tvorbě z minulosti. Ta samozřejmě stále funguje.
Zmínit samozřejmě musíme další silné části - emotivní "Éblouie par la nuit" s až plačtivým vokálem patří k nejsilnějším písním v jejím repertoáru. Ještě před ní se ale dostalo také "À perte de rue", kterou zazpívala ze zčistajasna přistaveného schodiště. Za ní se u toho rozsvítily tečky na plachtě jako pomyslné hvězdičky.
Důležité je zmínit, že u toho všeho měla vynikající kapelu, která vroucí tóny klavíru a dalších nástrojů uměla skvěle prodat. A výborně se u toho bavila. Nejjasněji to bylo vidět v soft-rockové "On s’en remet jamais", kde byla dobře slyšet jak basová kytara, tak bubeník. Ten se navíc, jak byl v euforickém opojení, chtěl předvést. A tak paličkami točil mezi prsty i ve vzduchu. Jeho copánky vyzbrojený kolega s basovou kytarou kolem krku a koneckonců i všichni pozorní diváci ve vyprodaném sále se tak na jeho účet škodolibě pobavili, jakmile mu jedna z nich spadla.
© Filip Kůstka Dvaačtyřicetiletá rodačka z Francie střídala hlasové polohy i hudební žánry. Tisková zpráva hovořila o
"mixu cikánského jazzu, francouzského šansonu, melodického popu, swingu, pouličního šramlu s příchutí latiny a flamenca". Dodat by se k tomu dala snad už jen hraná opilost v "Laissez-moi", taneční lekce zahrnující mimo jiné i kroucení pozadím, snaha o proslovy v češtině, na základě nichž zapalovala svíčky na pódiu, jehož hlavní dekorací byl strom.
Jako obvykle byla zpěvačka plná energie. Ta diblíkovská, okouzlující a dětská radost, kterou má společnou například i s ženskou polovinou dua
Oh Wonder, je něco, co na ní její fanoušci bezmezně milují. I proto se nejen u nás, ale třeba i v Rakousku, Německu, Švýcarsku nebo Belgii těší takové oblibě. Něco takového totiž nezahrajete. Musí to být ve vaší povaze.
© Filip Kůstka Nová deska
"Isa", která svým názvem upomíná na zpěvaččino občanské jméno Isabelle Geffroy, je jedním slovem nádherná. Nesnaží se skákat z jednoho žánru do druhého, ale jak správně kolega Martínek napsal v recenzi - přibližuje ji ke skutečné šansoniérce, kterou v ní její příznivci stejně dávno viděli. Může tak oslovit úplně nové skupiny fanoušků, kteří by její tvorbu kvůli největšímu hitu mohli jinak zbytečně minout. A to je dobře.
Naprostý vrchol večera přišel hned v jeho úvodu. To když z pódia kapela začala hrát úvodní tóny balady "Les jours heureux", do nichž v pro mnohé dosud nepoznané poloze začala zpívat Zaz, nicméně na pódiu nestála. Až po chvíli se totiž objevila na opačné straně davu, a jak je to v poslední době moderní, prošla jím skrz, pozdravila se se svými věrnými a s růží v ruce dorazila na scénu. A i když měla viditelnou radost z opětovného shledání a chtělo se jí z toho skákat, dokázala si zachovat tvář a dojemnou píseň procítěně dovedla až k finále. Bylo to překrásné. A pak to začalo.