Vlci Bad Wolves řádili i v poloprázdném klubu

18.06.2019 10:35 - Marek Odehnal | foto: Kateřina Postránecká

Americká superskupina Bad Wolves v Praze dostála svému hajpu a předvedla velký skladatelský potenciál, těžící z toho nejlepšího z amerického metalu posledních dekád, v perfektní kombinaci zatěžkaných riffů a andělského vokálu. Škoda jen, že návštěvnost večera byla na úrovni lokální kapely.

Live: Bad Wolves

support: Fall From Everest
místo: Futurum, Praha
datum: 17. června 2019
setlist: Learn To Live, No Masters, Jesus Slaves, Remember When, Better The Devil, Run For Your Life, Shape Shifter, Truth Or Dare, Medley, Officer Down, Hear Me Now, Toast To The Ghost, Zombie (The Cranberries Cover)

Bad Wolves, Malá sportovní hala, Praha
© Kateřina Postránecká
Téma superskupin je téma ožehavé. Nezřídka jde o spojení na křeč a ne vždy do sebe známá jména zapadnou jako švýcarská hodinářská kolečka. V případě amerických Bad Wolves se toto ale nekoná.

Vokál Tommyho Vexta, který se dekádu utápěl v různých projektech (sólová deska, Westfield Massacre) bez výrazné skladatelské invence, a naopak autorská vyzrálost Doca Coyleho, který v God Forbid hřešil na (hlasově) nevýrazného zpěváka a i díky tomu zůstal ve stínu spřátelených prorazivších ikon metalcoru jako Killswitch Engage nebo Unearth, k sobě sedli jako zadek na hrnec, a tak vznikli Bad Wolves.

Tommy si z ceněného debutu Divine Heresy, na kterém Dino Cazares z Fear Factory předvedl svou extrémní polohu, přinesl svůj nezaměnitelný vokál, zbytek kapely dodal funkční skladby, kombinující to nejlepší z amerického metalu posledních tří dekád, a už od prvních singlů tady byl hype jako blázen.

Bad Wolves, Malá sportovní hala, Praha
© Kateřina Postránecká
Jak to vlkům hobluje naživo, se mohli tuzemští příznivci přesvědčit už na podzim, kdy si pro sebe v roli speciálního hosta ukradli pražský koncert kanadských rockerů Three Days Grace. Už tehdy předvedli natěšeným fanouškům téměř plnohodnotný set, ovšem regulérní sólo show připadla na program až v pondělí.

Poloprázdné prázdninové Futurum se pokusili rozpálit tuzemští Fall From Everest a předvedli docela sympatický výkon. Moderní metalový mix, který míchal metalcorovou říznost s melodiemi, docela odsýpal, a nejvíc tak i díky tomu na mysl připadli američtí After The Burial, pochopitelně ale bez chirurgicky přesné djentové orchestrace.

Headliner šel na věc hned od prvních minut, a i když za sebou pánové mají díky svému manažerovi Zoltánu Bathorymu (jinak kytarista hlavně za oceánem mega úspěšných Five Finger Death Punch) poctivou mediální masáž a v minulých dnech vystoupili pro nižší tisíce fanoušků ve stanových stageích největších evropských festivalů, nasazení nepolevilo ani při komorní show pro desítky přítomných.

Bad Wolves, Malá sportovní hala, Praha
© Kateřina Postránecká
Tito návštěvníci ale byli o to víc skutečnými skladními příznivci a kompletně odehraný debut si odzpívali spolu s kapelou. Show samotné není moc co vytknout, skupina byla velmi srdečná a velmi intenzivně konverzovala s publikem, jako by šlo o místní spolek hrající takřka v rodinné atmosféře. Neškodilo by snad jen víc vlastního materiálu (ten doručí čas) a možná vynechání nadbytečné karaoko-revivalové vložky.

V té zazněly fragmenty od Queens Of The Stone Age, System Of A Down, Nirvany a plánovaných vrcholných Rage Against The Machine. Čas ale bohužel běží neúprosným tempem, a tak převážně mladší publikum reagovalo na "Freedom" na rozdíl od předchozích medley poměrně chladně... Inu, čas nezastavíš a výměna generací v klubech je v plném proudu.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY