Mastermind na "Smudges" potvrzují, že v temné elektronice se u nás mnoho nového neděje

06.01.2019 15:00 - Ondřej Michal | foto: mastermind.cz

Pod názvem Mastermind najdeme brněnského hudebníka Radima Čápa. Ve spolupráci se šedou eminencí tuzemské elektroniky známou pod nickem Disorder připravil kolekci skladeb stylově balancujících mezi EBM a synthpopem. Přestože jde o propracované album, mnoho objevného se na "Smudges" nenachází.
6/10

Mastermind - Smudges

Skladby: Blackout, Lament, Generation Y, Ethnicity, Frozen, Immanent, I'm, No, It's All Right, pH, Blackout (Free Masonry Remix By Frontier Guards), Time Is Out (Region Version By Stork), Blackout (Sublimation Remix By Stork), Ethnicity ( Merkel's Orders Remix By broom CarweLL), Blackout (NXT Version By Stork)
Vydáno: 1.3.2018
Celkový čas: 69:22
Vydavatel: StorkStudio
Brněnská formace Mastermind přináší aktuální zprávu o stavu naší temné elektronické scény. Poselství nese Radim Čáp aka Stork se svým projektem Mastermind. Stejně jako na předchozích nahrávkách i tentokrát mu s texty vypomohl matador zdejší elektroniky Patrik Lev alias Disorder. Dalšími dobře známými jsou Frontier Guards, kteří do kolekce přispěli remixem úvodní skladby "Blackout."

Tempo "Smudges" naznačuje, že se Čáp & spol. při práci na novince neřídili pravidlem čím rychleji, tím lépe. Naopak se v tomto ohledu drželi zpátky a soustředili se na atmosféru a kouzlo okamžiku. Album se nese spíše v pozvolném rytmu, posluchač se tak do něj může naplno ponořit a vychutnat si každou sekundu. Několik svižnějších výjimek se najde hlavně ve druhé polovině desky. Pozornosti by neměly uniknout skladby "I'm" a následná "No".

Dílo nabízí sbírku temných písní balancujících na pomezí EBM a synthpopu. První poslech budí podezření, že jde o nahodile poházené hudební motivy se syntezátorovým cvrlikáním a rozdrobenou rytmikou. Teprve při druhém a třetím poslechu vynikne promyšlenost, s jakou byly jednotlivé zvukové stopy poskládány.

To bohužel ale nic nemění na celkovém pocitu, který si z poslechu "Smudges" odneseme. Můžeme se snažit sebevíc, nejde se ubránit dojmu, že jsme to všechno už někde slyšeli. Není potřeba pořádat hudební revoluci dvakrát do roka, stačilo by jen repetitivně neopakovat, co už tady bylo.



DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY