Letošní Story odvypráví Shackleton a Vatican Shadow

28.09.2016 18:14 - Tisková zpráva | foto: facebook interpreta

Koncertní večer Story se uskuteční 11. listopadu 2016 v odsvěcené kapli sv. Barbory v areálu kasáren v Hranicích na Moravě. Veřejnosti jinak nepřístupné místo dále ozvláštní vizuály ceněného kolektivu Lunchmeat. Živá vystoupení pak ještě dále zvýrazní jedinečná zvuková aparatura Meyer Sound, jejíž proporce jsou zvukovými inženýry šity na míru přímo místu konání, a kterou používají i tak renomované festivaly jako polská přehlídka Tauron Nowa Muzyka. Story navazuje na dva předchozí ročníky, které do Hranic přivezly přední české DJs, kteří vystoupili v areálu bývalého kravína pro pět stovek návštěvníků. Akci pořádá Cowhouse Production ve spolupráci s bookingovou agenturou Bumbum Satori.

Story plakát
© facebook interpreta
Shackleton

Britský producent Shackleton náleží k těm, kteří nikdy nesledovali zavedené cesty. Ačkoliv byl svědkem vzestupu dubstepu (první track pustil do světa v roce 2004), do této módní škatulky nikdy nespadl a dokázal se vyvázat i za jakékoliv jiné žánrové sítě. O jeho setrvale progresivním směřování svědčí nejen skutečnost, že se po přestěhování do Berlína nesvezl s tamní techno vlnou, ale i letošní album "Devotional Songs", které nahrál spolu s italským operním pěvcem Ernestem Tomasinim, který má ale na svědomí i společné dílo s Nurse With Wound anebo Peterem Sleazym Chrisophersonem (Throbbing Gristle). Jisti si ale můžeme být tím, že Shackletonova hudba bude vždy precizní, bohatá a atmosférická. Jeho polyrytmické minimal techno se nebojí inspirací v blízkovýchodní rytmice ani nečekaných nástrojů. Profesor rytmu, jehož noční lekce by neměly nikdy skončit.

Vatican Shadow

"Domnívám se, že bolest je velmi podceňovaná a přitom hodnotná," říká v New Yorku usazený hudebník Dominick Fernow, jeden z nejaktivnějších tvůrců na scéně industriálního techna, který navíc zdaleka nesetrvává jen v této škatulce. "New York je brutální," dodává o ikonickém městě a pod hlavičkou mnoha projektů zhudebňuje jeho noční můry, má blízko k elektronice i noisu. Jako Prurient loni vydal ceněný opus magnum "Frozen Niagara Falls", letos přišla řada na Vatican Shadow. Album "Media In The Service Of Terror" je stejně tak elegantní jako dráždivé, skrývají se v něm přímočaře taneční i znepokojivě hypnotická místa, nabroušenost se snoubí s opojením. Fernow má tendenci vidět věci černě, v temnotě ale nachází nečekané množství odstínů. Svou hudbou rád klade otázky, procházka labyrintem nejistoty je ale zároveň instantním opojným zážitkem.

Zamilska

V lednu 2014 zveřejnila první track, na konci téhož roku už její hudba doprovázela přehlídku módního domu Dior v Japonsku a renomovaný server The Quietus album "Untune" rovnou zařadil mezi nejlepší desky roku. Příběh rebelující slezské hudebnice je fascinující tím spíše, že její hutná elektronická hudba vychází ze špinavého undergroundu a její techno rytmy nedávají nikomu nic zadarmo. Za sebou má koncerty na barcelonské Primaveře, berlínském CTM i předních festivalech v rodném Polsku. Když její nekompromisní hudba, kterou ona sama charakterizuje jako syrovou, zněla v rámci festivalu Unsound v kulisách brutalistní stavby krakovského hotelu Forum, nemohlo to být příznačnější. Letos v únoru vydala EP "Undone", na němž navazuje na svůj vábivě dystopický zvuk.

We Will Fail

Přiznaný vliv Autechre je v hudbě Aleksandry Grünholz nesporně čitelný, projekt We Will Fail je ale v prvé řadě unikátní. Nezvyklost jejího pojetí techna spočívá mimo jiné v nečekané křehkosti, s jakou snoubí do nevyzpytatelných koláží perkusivní zvuky i terénní nahrávky. Varšavská grafička se se svým projektem představila mimo jiné na berlínském CTM (v klubu Berghain zahrála pod hlavičkou večerů Polymorphism v kolaboraci s Timem Heckerem a Wolf Eyes) či krakovském Unsoundu, letos vydala album "Hand That Heals / Hand That Bites".

Veškeré informace lze najít na webu, vstupenky se dají v předprodeji zakoupit zde.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY