Jeden z největších současných mozků hudebního byznysu, Olivier Robert-Murphy, vstoupil mezi špičkové manažery hudebního průmyslu zhruba v době, kdy se začalo schylovat k tomu, že už to žádný
byznys nebude. To ho ale neodradilo. Současný světový šéf sekce New Business ve společnosti Universal Music Group našel a zdokonalil způsob, jak
prodat hudbu fanouškům tak, aby ji měli zadarmo, jak jsou v dnešní internetové době zvyklí, ale muzikanti ani vydavatel přitom nepřišli zkrátka.
Soustředil se totiž na spolupráci se značkami a firmám, které chtějí okouzlit nové zákazníky a udržet si ty stávající, nabízí nejrůznější formy spojení s hudebními hvězdami.
"Hudba je velice emocionální záležitost, proto 97 % marketérů věří, že hudba jim pomůže posílit značku. Zážitek z hudby totiž nejde zfalšovat, je naprosto autentický," uvědomuje si Olivier Robert-Murphy, který bude jednou z hlavních hvězd letošní marketingové konference Engage Prague. Ta se koná 11. až 13. května v pražském Foru Karlín.
Kolem hudebního průmyslu se Olivier lehce mihl už za studií, kdy v Paříži dělal řidiče muzikantům, aby si při škole přivydělal. Sloužil také u letectva, ale pak se vrhl na marketing a cenné zkušenosti získal u firmy Procter & Gamble. Následoval post u PolyGram Video France, kde vypustil do světa stovky audiovizuálních výtvorů. V Universal Music Group je na různých - čím dál zajímavějších pozicích - od roku 2001.
V posledních letech na globální úrovni vymýšlí nejrůznější kreativní způsoby, jak dostat hudbu k lidem, a zároveň pomoci zviditelnit značky a produkty svých klientů. Možná o tom ani nevíte, ale mnoho videí, které sdílíte na sítích a sledujete na YouTube, vzniklo i díky jeho nápadům. Jak to vlastně dělá, prozradí na prestižní konferenci špiček světového marketingu, kterou letos znovu pořádá společnost Socialbakers.
Na loňský ročník Engage Prague dorazila tisícovka hostů z více než 70 zemí světa. Mezi dalšími řečníky je například Veronica McGregor z NASA, Julien Jalouzet z fotbalového klubu Paris Saint-Germain, Pavel Turek z Red Bull Air Race a více než dvě desítky dalších jmen. Socialbakers opět navážou na úspěšnou spolupráci jak s JAD Productions, se kterými společně vyhráli evropskou cenu EuBEA za nejlepší konferenci roku 2015, tak s Ambiente, kteří se postarají o catering.
Vstupenky na konferenci se dají stále koupit na webových stránkách
www.engage2016.com.