Vinylové desky v řetězcích? Britské Tesco na tom už pracuje

04.09.2015 10:42 - Petra Hubáčková | foto: facebook interpreta

Že se hudební průmysl potýká s krizí, není žádné tajemství. Klasické CD nosiče v kurzu už zrovna nejsou a ztrácí pro fanoušky hodnotu, nicméně vinylové desky si svou cenu stále uchovávají. Zpřístupnit je široké veřejnosti chce v Británii řetězec Tesco, který na pultech uvede jako vinyl mimo jiné i novinku Iron Maiden "The Book of Souls". Očekávaná nahrávka legendární britské formace bude k dostání v pětapadesáti největších obchodech.

Na rozdíl od CD nosičů se totiž prodeji vinylových deset v Británii docela daří. Od roku 1995 se letos v lednu prodej poprvé dostal na 1,3 milionu kusů. Jak ještě uvádí BPI (British Phonographic Industry), i když vinylové desky tvoří pouhé 2 % celkového hudebního trhu v Británii, jejich prodej neustále roste.Nejprodávanější černou deskou za minulý rok byla "The Endless River" od Pink Floyd, "AM" od Arctic Monkeys skončila na druhém místě.

Podle jednoho ze zájemců o hudební nosiče Michaela Mulligana je zařazení vinylů do obchodní sítě supermarketů logický krok v ucelené strategii, kterou chce Tesco posílit svou pozici. A to by se určitě hodilo, protože se obchodní řetězec nedávno pochlubil roční ztrátou 6,4 miliard liber. Podle slov nejvyššího vedení by se nemuselo jednat o konečnou cifru, která by mohla mít vliv i na podíly investorů.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY