Jo, Lana dělá velmi pomalou hudbu, která připo... (Bob, 14.07.2015 20:54) Reagovat
Jo, Lana dělá velmi pomalou hudbu, která připomíná soundtracky k noir filmům. Divím se, že pomalost skladeb po Ultraviolence ještě někoho překvapuje. Lana už se dávno vymanila z mainstreamové pop music, nikdo nemůže očekávat, že bude vydávat své dětinské pre-BTD popové nahrávky. Ale ty mají výrazný beat, že ? "Takže už z toho důvodu musí být velmi kvalitní..." Honeymoon by skvěle fungovala jako první písnička. Pomalé vklouznutí do nálady celého alba. Ke konci se zrychluje a přechází k více rytmičtějším a instrumentálně-vystaveným lynchovským skladbám.
Re: Jo, Lana dělá velmi pomalou hudbu, která připo... (Daniel Košťál, 14.07.2015 21:41) Reagovat
Ano, Lana dělá pomalou hudbu a výborně. Tady to ale podle mě vůbec nefunguje, jako skalní fanoušek jsem upřímně zklamaný. Není to hudebně špatné, ale zřejmě nejsem dnes ve správné umírající náladě.
A máte pravdu, ke konci je skladba trochu zajímavější, bridge mi trochu připomíná oblíbené "Old Money", ale dovolím si silně nesouhlasit s tím, že pre-BTD Lana jsou samé dětinské výtvory. Zaprvé hutnější beat nerovná se hned mainstream (ten navíc nemusí ve všech případech znamenat špatnou kvalitu), ale budiž, pokud se mu tedy chceme vyhnout, stále zbývají skvělé písně jako "I Don't Want To Go", "Tired Of Singing The Blues" a mnoho dalších. "All You Need", vydaná ještě pod jménem May Jailer, je podle mě jedna z nejdokonalejších skladeb, kterou Lana kdy nahrála, přitom se jedná doslova o pouhých pár akordů kytary a její hlas, který tam s hudbou tak nějak ladí. Na "Honeymoon" se instrumentál tváří dramaticky, Lana naopak unaveně. Navíc "stará" a "nová" Lana se stále mohou protínat. Na svém nedávném turné například zpívala nevydanou "Serial Killer", takže na svůj tehdejší styl zřejmě ještě nezanevřela, jako někteří fanoušci.
Re: Jo, Lana dělá velmi pomalou hudbu, která připo... (Bob, 14.07.2015 22:11) Reagovat
" ale zřejmě nejsem dnes ve správné umírající náladě". Ale o to právě jde, Lanina hudba je stvořena pro ten jeden typ nostalgické nálady za dlouhých letních nocích a svůj účel naprosto splňuje. Proč ji poslouchat, když nejsem v zadumčivé náladě a nechci rozkrývat ty malinké niance v minimalistické produkci prvních 4 minut. Můžete mít radši její nevydané pop songy typu Serial Killer, I Dont Wanna Go (podle mě zase braky v porovnání s Honeymoon), ale vystavět recenzi okolo toho, co by měla a neměla dělat, je naprosto zbytečné a off topic. Pravděpodobně se již nikdy nevrátí k chytlavému mainstreamovému zvuku a je zbytečné jít ji poslouchat, když vím již z principu, že se mi to nebude líbit a za nedostatečnou chytlavost ji pak náležitě zkritizuju. Také ji kritizujete, že má stále 1 tvář, já ji naopak chválím, že si byla schopna v dnešní době, kdy bylo vyzkoušeno v hudbě snad již všechno, najít a uchovat si svůj charakteristický sound - který je ale schopna v rámci možností obměnit. Zapomněl jste, že její předchozí lead single byl West Coast ? Honeymoon je jenom chuťovka, která obdobně jako Cruel World nebo Ultraviolence nalaďuje posluchače na frekvenci alba. Oficiální lead single by měl mít video od Jake Nava. Muddy trip a late-night Miles Davis zní skvěle.
Re: Jo, Lana dělá velmi pomalou hudbu, která připo... (Daniel Košťál, 14.07.2015 23:08) Reagovat
Nikdo tu Lanu nekritizuje za nedostatečnou chytlavost. A rozhodně není hodnocení písně založené na tom, co by Lana měla/neměla dělat (to je spíš navíc, jakési zklamané uvažování "proč vydává tohle, když..."). Je založené na tom, že je (subjektivně!) slabá v rámci její diskografie. Produkce má obrovský potenciál, ale na té Lana asi moc zásluh nemá. A text mi přijde jako copy&paste jejích starších písní. Když to řeknu sprostě, tak pro mě hudba 7-8, její výkon (text i projev) to sráží na daných 5.
A spory o tom, při jakých náladách se dá poslouchat Lanina hudba, to je téma na "dlouhé letní noci" :) Já bych řekl, že jich je mnohem více.
zní to dost soundtrackově, ale podle jedný pís... (jtx, 14.07.2015 22:24) Reagovat
zní to dost soundtrackově, ale podle jedný písně se ještě nedá posoudit, kam se přesně lana (ne)posunuje.
mě osobně baví její styl BTD a toho těsně potom (Ride) nejvíc, a prostě jí to sedí, tak nevidim jako nutný, aby se pořád někam posouvala...navíc tohle mi osobně jako posun docela přijde, protože je to dost instrumentální, pomalejší než kdy dřív a víc umíráčkový..ale budiž, proč ne. pokud se to posune sem, sem spíš ráda, z Ultroviolence se mi líbí už jen menší část skladeb. a taková Florida kiss nebo jak se to jmenuje - jo, to byl teda posun. takovou sračku sem v životě neslyšela a stydim se, že Lana něco takovýho nahrála.
a zároveň se obávám, že už asi nic srovnatelnýho s BTD a s tím deluxe nebo na čem jsou ty Cola, RIde atd.... už asi nevydá. i když je fakt, že ty kousky z Ultroviolence sem si musela oblíbit až postupem času... no uvidíme. hlavně, že lana tvoří a není to jako ostatní popová "hudba", který by každej nasral belík, alá hudba z evropy 2.
Tweet