Party i malý podvod: divoška Azealia Banks si Pohodu omotala kolem prstu

12.07.2014 15:23 - Andrea Šafářová | foto: facebook.com/azealiabanksmusic

S Azealiou Banks končí pohoda. A začíná jízda na horské dráze. Newyorská rapperka vyhecovala publikum k zuřivému tanci a iniciovala zatím největší party na Pohodě. I když trvala jen pětatřicet minut. Zbylou dvacetiminutovku za ni obstaral její dýdžej. Liška jedna podšitá.
Azealia Banks
© last.fm
Třiadvacet byste Azealie Banks nehádali. Na pódium si to ve sněhobílém outfitu nakráčela jako bohyně, okamžitě zaktivizovala svá prořízlá ústa a bez servítek vybalila na posluchače svůj nekonečný příběh. Za jejími zády přecvičovaly svou choreografii dvě tanečnice a z velkoplošné obrazovky se na publikum uhrančivě zubila pro jistotu ještě jedna - nadživotní Azealia. Náležitě okázalá, profesionálně provedená show. Jako by newyorská rodačka byla co do profesních zkušeností na úrovni Beyoncé.

V těch životních ji ale snad převyšuje. Pokud obnažíte kořeny princezny z Harlemu, pod slupkou sebevědomé divy naleznete slečnu s dramatickým dětstvím. Otec jí zemřel na rakovinu slinivky břišní, načež její matka zešílela a fyzicky týrala ji i její dvě starší sestry - třeba i baseballovou pálkou. Již ve čtrnácti byla odkázaná jen sama na sebe. A o tři roky později se už vrtošila v teple XL Recordings. Znalost minulosti někdejší Miss Bank$ rapidně změní pohled na černošskou krásku pohazující boky před svou obří podobiznou, megalomansky řvoucí "make some fucking noise!"

Bažant Pohoda 2014
© Martina Mlčúchová
Nulová podpora ze strany rodičů se ale na vystupování držitelky ocenění NME nebo Billboardu neprojevila ani náznakem. Nově nabyté sebevědomí rapperka upouštěla proudem a s každým dalším singlem posluchače rychle a jistě opouštěly smysly. Ostatně hitmakerka je ve svém řemeslu mimořádně zručná – tucavé rytmy nejčastěji propasírované přes housovou formu a mnohdy servírované po diplovsku v pouťovém hávu si kolena podrobí bez svolení.

A zpěvaččino štěkání do mikrofonu navzdory pichlavě vysokému hlasu rozpohybuje tuplem - part debutové skladby "212", v němž jako siréna vyvolává "What you gon' do when I appear? W-when-when I premiere? Bitch the end of your lives are near, this shit been mine, mine" by postavil na nohy i beznohého. K tomu projekce křičící barvami a dvě hbité tanečnice po stranách - Azealia Banks je v umění kýče jedničkou.

Bažant Pohoda 2014
© facebook.com/pohoda.festival
Dobrý zvuk, hojná účast a masivní pozitivní ohlas - vystoupení Američanky bylo takřka stoprocentní. A tak poměrně zaskočilo, když dobře rozehraná party skončila předčasně. Po pětatřiceti minutách se rapperka odebrala do zákulisí a přenechala otěže Orange stage dýdžejovi Yamezovi, jenž v průběhu setu přikládal beaty. Jeden by hádal, že půjde pouze o takové intermezzo. Jenže Banks se už neukázala. Je otázkou, zda už vyčerpala veškerý repertoár. Nepřipravené publikum však zůstalo tak trochu podvedeno. Škodolibě se chce dodat, že alespoň zbyl čas na Moderat dohrávající svůj set v zakryté Space aréně SLSP.

Díky koncertu Azealiy Banks mohl druhý festivalový den vygradovat. Jen škoda toho závěrečného klopýtnutí. Bolavé nohy se však připomínají, že se toho večera udála pořádná party. Překonají ji Disclosure?


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY