Tak už? Třetí deska "A Million Lights" britského miláčka Cheryl Cole, tentokrát vydané pouze pod jménem Cheryl, je na světě a opět vyvstává otázka: natočila konečně slušnou desku? Bouchněte rychlý špunty, členka skupiny Girls Aloud si dala na přípravu novinky více času a na produkci je to dost znát.
Cheryl Cole stačilo k zažehnutí úspěšné sólové vyjížďky poměrně málo - jeden velký hit ("Fight For This Love"), porotcování v hudební soutěži a nevydařené manželství se slavným fotbalistou. Po dvou polovičatých albech přichází se třetím, po kterém by byla ráda, kdyby ji posluchači začali brát o něco vážněji. Pro "A Million Lights" zahodila své příjmení a natočila desku, která je pestrá, současná a o poznání méně nudná než předchozí
"3 Words" a
"Messy Little Raindrops". Ovšem i tentokrát nebudete jen bezmyšlenkovitě jásat, i
Milion světel místy nechtěně problikává.
Potěšitelné je, že se Cheryl nesnaží zaujmout křečovitou pózu královny diskoték (jako se to
povedlo její kolegyni
Alexandře Burke na její příšerné desce "Heartbreak On Hold") a nejvíce se zaměřuje na písničky středního tempa. Pochopitelně jsou cítit vlivem dubstepu, který se sotva stačil etablovat v mainstreamu, a už nudí. Zde je ale prezentován v poslouchatelné, či dokonce inovativní podobě, takový breakdown v "Girl In The Mirror" s 8bitovými záseky je až nečekaně zábavný. Když se do toho křehce působící Cheryl navíc pořádně opře a tři minuty posílá v rázné "Screw You" kohosi k čertu, máte poprvé u její hudby pocit, že do ní otiskla i něco ze sebe.
Samozřejmě na desku bylo třeba upozornit i nějakou tou rychlejší bezpohlavní tucárnou. V tomto ohledu skvěle posloužil
Calvin Harris s písničkou "Call My Name", o které sice sama zpěvačka přiznala, že netuší, o čem vlastně je, ale že se jí moc líbí. Podruhé tuto polohu opakuje jen u chytlavé "Sexy Den A Mutha", které nohy podráží jen nesmyslně přiblblý text. Vícekrát už Cheryl své taneční boty neobuje a je to jedině dobře, prostor díky tomu dostaly i další styly. Jímavou "All Is Fair" podbarvuje trip-hop, podobně je tomu i ve slušné "Ghetto Baby", kterou má na svědomí talentovaná
Lana Del Rey, jejíž rukopis je hodně slyšet.
A Million Lights - Deluxe Edition
Deluxová edice nabízí hned čtyři kousky navíc. Svižná "Last One Standing" by klidně mohla být i na standardní verzi alba, "Boys Lie" zase mohla klidně zůstat v šuplíku, povedená "One Thousand" je chvílemi až příliš podobná "Run The World (Girls)" od
Beyoncé (tudíž je jasné, proč zůstala až na chvostu desky) a závěrečná balada "Telescope" potěší decentní orchestrací. Celkově však žádná ze skladeb nepřesahuje kvality standardní edice, a proto výsledná procenta zůstávají stejná. Hodnocení deluxe verze alba:
7/10.
S produkcí vypomáhal i
samožer will.i.am, který se samozřejmě vecpal i do jednoho featuringu, s "Craziest Things" ale nikoho příliš neohromí. Zato úvodní "Under The Sun" bezstarostně juchá a příjemně voní létem. Překvapivě ani balady "Mechanics Of The Heart" a titulní "A Million Lights" příliš nenudí, Cheryl v nich navazuje na své kořeny zpěvačky dívčí skupiny. I díky nim třetí sólovka Cheryl hraje více barvami, což v porovnání se šedivými předchůdci lze hodnotit pouze kladně. Výsledkem je solidní popová deska mnoha chutí (však také téměř každou písničku má na starosti úplně jiný producent), na které si popaři jistě najdou to své. Mladá Britka má sice stále co dohánět (příště by se nemusela bát daleko ostřejšího a progresivnějšího soundu), ale konečně najela na ty správné koleje.