Agentura Wax připravila už třetí kolo svých Global Connection parties, tentokrát pod titulem Log In To The World - The Sound Of London, San Francisco And Sydney. I když na úvodní pražské party chybělo třeba pivo a chill-out, Darren Emerson a spousta dalších DJů dokázali udělat výbornou akci, i když o trochu slabší než předcházející Global Connection parties.
© facebook interpreta
Tak jsem se už potřetí těšil na lekci ze světové taneční hudby, kterými agentura Wax školí na
Global Connection (nyní už jako Log In To The World) parties české publikum. Bohužel po nevelkém úspěchu posledního "napojení na svět", kdy do Křižíkových pavilónů dorazila sotva polovina očekávaných lidí, se Wax rozhodl neriskovat a nacpal Londýn, San Francisco a Sydney do dvou sálů neútulného Veletržního paláce. Akce začala už v půl deváté, což je na naše poměry brzo a lidé se teprve začínali scházet. Věková hranice osmnácti let se u vstupu přísně kontrolovala, o to více mě překvapilo množství neandrtálců (poznáte je podle srsti či kožíšku), kteří se na party objevili. Neupírám jim právo na život, jenom to celé nějak nechápu. Možná, že se chlupáčci brzy stanou další specialitkou pražské taneční scény.
Ve velkém sále, který patřil tvrdším beatům, se v nepříliš čestné pozici "roztancovávače" houpal za gramofony jeden z australských DJů - Simon Caldwell. Těžko jeho set hodnotit, příchozí člověk se rozhlíží po známých, zjišťuje, kde mají pivo a kde jsou záchody a... a tak dále, a i když jsem byl ve Veletržním paláci už v devět hodin, z Caldwellova setu jsem moc neměl, nebyl na něj ten správný čas. V lepším čase by se zřejmě předvedl v mnohem větším lesku. Na malém pódiu se za gramofony střídali 2stepový DJ BellaN a všestranější
DJ Neo. Když už to Bella v rámci své 2stepové osvěty trochu přeháněl, zasáhl
Neo a pustil nějaký housový groove, který se za chvíli opět polámal v garážových rytmech UK underground. Není divu, že často hrají v tandemu, dobře se doplňují.
Po půl jedenácté vystřídala Simona Caldwella naše housová legenda
DJ Loutka, který už ví, jak zacházet s českým publikem. Dokázal nám, že i jednoduchý house může být velice vychytaná záležitost, když člověk umí s těmi čudlíky správně kroutit. Přední řady jistě zaujaly také dvě tanečnice, které jen nešlapaly zelí a nemávaly rukama jako na tělocviku, ale uměly i překvapit. Jinými slovy, na tanečnicích jsem se nezasekl už dlouho. V té době už na menší scéně
DJ Neo připravoval půdu pro vystoupení miláčka publika Normana Jaye. Ten navštívil Prahu už na první
Global Connection a milovníci oldschoolové soulové a disco hudby se ho nemohli dočkat. Nezklamal. Ten malej černoch v kloboučku opět zapadnul za gramofony až po ramena a se spikleneckým výrazem v obličeji tahal ze svého kouzelného kufříku jeden klenot za druhým. Napřed zpomalil na r'n'b a zklidnil náladu, pak zahoukal a vyrazil z nádraží se svým soulovým vlakem, ze kterého jsem ale vůbec nestihl včas vystoupit. Střídal své vzácné disco nahrávky ze sedmdesátých a osmdesátých let se současnými soulovými a houseovými deskami, nechal je vygradovat, a pak se opět vrátil v čase ke kořenům. Během prvních devadesáti minut zopakoval tento postup asi čtyřikrát a jak říkám, nestihl jsem vystoupit... Tančilo se mi báječně, u barů byla stejně fronta, chill out nebyl vůbec a DJ Youself na hlavní scéně mě při mých občasných návštěvách ničím nepřesvědčil, abych zůstal. Hrál ale dobře, rozhodně se trefil do vkusu publika více než Norman, na jehož uječené černošky a troubící trumpety není ucho českého clubbera přivyklé. Pro zasvěcené funkery je však Norman ten největší grůvař (čeština je tak ohebný jazyk).
Party měla však i několik citelných šrámů. Chybělo točené pivo a to v lahvích a plechovkách v jednu hodinu došlo. Nejvíce však chyběl
chill-out. Snaha zmírnit nepříjemný pocit z vysokých stropů a nevlídného interiéru Veletržního paláce tu sice byla, ale protože obě scény byly taneční, u vchodu nedávali vrácenky a uvnitř bylo plno lidí, měla zde být ještě místnost, kde by se mohl člověk v klidu nadechnout a odpočinout. Prostory na to v paláci jsou.
V půl třetí nastoupila ve velkém sále jedna z hlavních hvězd, ex-
Underworld Darren Emerson. Přivezl si z Londýna řadu tech-housových desek, ze kterých však vykouzlil více než jen dobrý set, ostatně
Underworld jsou také více než jen taneční kapela. Zůstal jsem tedy na menší scéně až do nástupu 2stepového krále MJ Colea, který hrál u nás poprvé. Vycítil naprosto přesně jak s 2stepem na české publikum a citlivě se pohyboval mezi groovy housem a svým UK
Garage. Jeho set byl zkrátka příjemný a líbivý stejně jako jeho největší hit "Crazy Love". Úlohy DJů dojížděčů se se ctí zhostili ufoun
Chris Sadler v tričku "CCCP" a DJ Jeno ze San Francisca. Oba dva jeli house odpovídající ranním hodinám a duševním stavům publika, ani jeden však nehrál příliš tvrdě.
V porovnání s minulými
Global Connection byla ta třetí nejslabší. Týká se to organizačních záležitostí (
chill-out, pivo) i samotného programu. V jinak kvalitním line-upu chyběly živé projekty a větší propojení s představovanými městy, jako tomu bylo na předešlých parties. Uvidíme, čím nás Wax překvapí počtvrté.
Log In To The World - The Sound Of London, San Francisco And Sydney, Veletržní palác, Praha, 12.10.2001