Po letním zvolněném tempu přichází školní rok a s ním podzim. A kromě jiného i další zápisník šéfredaktorů, v němž se tentokrát dočtete něco o letošních MTV Video Music Awards, absenci iTunes obchodu v Česku a o něco tom, jak J.A.R. ignorují propagaci na internetu.
© MTV
MTV Awards opět na koni
Předávání nejrůznějších hudebních cen se už mnohdy zdá pouze jako relikt minulosti s ohledem na stále klesající prodeje desek a nižší a nižší podíly sledovanosti televizních přenosů. Letošní MTV Video Music Awards však tento trend zvrátily a za oceánem je sledovalo úctyhodných 12,4 milionu diváků. Nejenže to bylo o milion hudebních fandů více než před rokem, ale zároveň to byl vůbec nejsledovanější pořad této televizní stanice všech dob. Je ovšem nutno říct, že kromě toho večer nepřinesl žádné velké hudební překvapení, natožpak zapamatováníhodné vystoupení. Jasně,
Lady Gaga si hrála na hnusného chlapa a v "You And I" ukázala, že je jednou z nejlepších živých zpěvaček současnosti, nejsilnějším okamžikem celé akce však bylo oznámení
Beyoncé, že je těhotná... A to o hudbě moc není.
To takový Adam Levine z
Maroon 5 si na svém Twitteru neodpustil poznámku, že jde o jediný večer, kdy MTV dělá, že má ještě něco společného s hudbou, a vzkázal stanici dvě slova na
F a
Y. Pro Čecha (minimálně pro mě...) bylo zase překvapením, že úplný závěr, kde bývá ten největší bonbónek, obstaral rapper
Lil Wayne (opravdu jen mně připomíná přerostlé děcko s dready?) s opravdu nudnou a trapnou písničkou. Ale Amíci si asi myslí něco jiného, když se jeho nové album v tomto týdnu prodá pravděpodobně v téměř milionovém nákladu.
A i když bude MTV stále méně o hudbě, třeba další ročník předávání cen trhne opět další rekord ve sledovanosti.
© facebook interpreta
iTunes v Česku? Asi se můžeme jen modlit
Už začínám být alergický na různé odkazy na webech, facebookovských profilech či v mailech z vydavatelství či přímo od interpretů ke kliknutí na předoobjednání nebo koupi nového singlu/desky na iTunes. Ještě více kulervoucí je občasná hláška, že je to dostupné
worldwide. Když se pak odněkud z Applu dostane ven informace, že hudební iTunes Store se u nás neplánuje dříve než za pět let, pokud vůbec někdy, dívám se na naše rodinné dvojice iPadů a iPhonů s ničitelskou chutí, protože je vyrábí stejná firma. Jasně, těžko můžeme lidi z Cupertina nutit, aby obchod otevřeli i v malé východoevropské zemi, ale snad už počet prodaných i-zařízení v Česku není zas tak malý, aby o tom aspoň neuvažovali. A snad na září (či spíše říjen či listopad...) chystané domácí projekty JetMusic a ClickMusic budou aspoň malou náplastí.
Mimochodem před pár týdny vyšel na
iDnes článek o tom, že české iTunes do Česka doveze vydavatelství Česká muzika, kterou hudební nadšenci, haha, znají hlavně z desek dua
Eva a Vašek. Bezpochyby jde ale o matení pojmů - to, že někdo bude prodávat svou produkci na iTunes
worldwide, neznamená, že bude fungovat tento obchod v Česku.
© facebook interpreta
J.A.R. na internet kašlou, vždyť mají skalní fanoušky
Před pár týdny jsem si v zápisníku
stěžoval na ignoraci internetu kapelou
Cartonnage. Stejný případ se nyní odehrává i s
J.A.R., jejichž nové album "Dlouhohrající děcka" právě vychází. Jejich
oficiální web je už měsíce neupdatován, ani na
facebookovském profilu nenajdete žádnou novou skladbu, aspoň že se tam děje něco ohledně koncertů a fanoušků. Buď si J.A.R. myslí, že mají stejně stabilní základnu fanoušků, která si desku pořídí tak jako tak, nebo je jim prostě jedno, že hudbychtiví chtějí ochutnat z novinky nyní úplně běžným způsobem - na internetu. A ukázky z několika skladeb třeba v našem
komentáři jednotlivých písniček od Oty Klempíře u nás na musicserveru jsou prostě málo. Než čtyři krátké ukázky, radši jednu celou skladbu.
Cartonnage na mou výtku zareagovali do druhého dne a dali k poslechu hned čtyři kompletní písničky. Myslím si, že J.A.R. s humorem sobě vlastním si řeknou maximálně:
"Víš co, Balušku? Polib nám prdel. :)"