Rage Against The Machine a pečení cukroví

14.12.2009 11:21 - Katka Šebestová | foto: facebook interpreta

Štve vás SuperStar? Děláte každou neděli u televize všechno pro to, abyste nepřepnuli na Novu? V tom případě jste ještě pořád slabý odvar. Britští posluchači protestují proti čerstvému vítězi X Factoru mnohem svéráznějším způsobem. Co myslíte, uspějí?
Rage Against The Machine
© nme.com
Jednou z největších nočních můr mnoha Britů je, že vánoční singlový žebříček dobude vítěz aktuálního ročníku pěvecké soutěže X Factor Joe McEldery. Okupovat první místo ve vánočním týdnu je přitom v Británii velice prestižní: jednak kvůli tomu, že se interpret objeví na stránkách novin a časopisů, čímž se zvýší jeho publicita, jednak kvůli tomu, že se prodeje vítězného singlu pohybují v závratných číslech a často se píseň stane jednou z nejprodávanějších za celý rok.

Poslední čtyři roky patří nejvyšší umístění právě vítězům X Factoru. Od roku 2005 se postupně Shayne Ward, Leona Lewis, Leon Jackson a Alexandra Burke dostali na vrchol. Letošní, v pořadí už šestá série dospěla také ke svému konci. Vítězem se stal osmnáctiletý fešák Joe McElderry, jehož píseň "The Climb", se kterou soutěž vyhrál a kterou v originále pěje Miley Cyrus, bude od nedělní půlnoci k mání v obchodech i na iTunes.

Právě proti tomu se bouří část Britů, a tak rozjeli na Facebooku, Twitteru a hudebních fórech mohutnou kampaň, aby posluchači, kteří nechtějí mít ve vánočním týdnu na jedničce opět rychlokvašku, stahovali song "Killing In The Name" od Rage Against The Machine. Sympaticky vedená kampaň manželů Morterových z Londýna má už přes sedm set tisíc příznivců a každou minutou jich tisíce přibývají.

Joe McEldery
© stv.tv
Sami iniciátoři, kteří vyzývají účastníky, aby song v následujícím týdnu co nejvíce stahovali a kupovali, přiznávají, že píseň "Killing In The Name" není sice nic, u čeho byste chtěli péct vánoční cukroví a zdobit stromeček. Jenže ji prý vnímají jako nejlepší možnost, jak protestovat proti monotónnosti, kterou by vítěz X Factoru na prvním místě nastolil. Zároveň však tvůrci nápadu odmítají, že by měli cokoli společného s kalifornskou rapmetalovou kapelou nebo jejím vydavatelstvím.

Své rozhořčení nad kampaní samozřejmě neskrývá Simon Cowell. Zakladatel a zároveň porotce soutěže považuje totiž celou akci jako útok proti sobě. V médiích ji označuje za hloupou, cynickou, protest je pohrdáním soutěžícími, kteří o vítězství bojovali.

Na rozuzlení kauzy si budeme muset ještě pár dní počkat. Síly by mohly být vyrovnané. Pokud si píseň "Killing In The Name" stáhne stejný počet lidí, jaký je nashromážděn ve skupinách na Facebooku, nebude o vítězi pochyb. Pokud ale posluchači, kteří ještě věří v jiné vánoční number one než předělávku pěnou vítězem soutěže, podcení situaci a nechají nákup písně na jiných, může se Simon Cowell těšit nejen na tučný balík peněz (ten mu neunikne, ať RATM zvítězí, či ne), ale také na další zápis do historických análů.



DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY