Během oficiální poslechovky nového alba Whitney Houston "I Look To You" prý došlo několikrát na ovace ve stoje, nejvíce při "Million Dollar Bill". Když se však do desky zaposloucháte, zjistíte, že mnoho věcí je již jinak a že velký návrat Whitney se povedl tak na šedesát procent.
Doufejme, že všechny trable má již
Whitney Houston za sebou, "I Look To You" má mnoho předpokladů ji vytáhnout z bryndy. Když odpářete všechen ten balast bulváru, zjistíte, že na tomto albu zpěvačka pracovala přes tři roky a pomohlo jí hned několik zvučných jmen. "Million Dollar Bill" napsala
Alicia Keys, když ji o to osobně požádal
Clive Davis. Producentsky se jí pak chopil
Swizz Beatz , jemuž se tento pokus o old-school r'n'b povedl na výbornou, Whitney v něm prostě září. V dalších deseti skladbách však odkryje další skutečnosti, které už tak pozitivní nejsou.
"I Look To You" je směskou silných balad, popových popěvků s nádechem diska nebo zmíněného r'n'b. Ten, kdo čekal výrazné gospelové nebo soulové písně, je bude je očekávat marně a možná jej zasáhne i zklamání. Připočtěte si ještě jednu dost markantní změnu: hlas Whitney už tolik nezabíhá do výšek, je hlubší a chraplavější. Osobně se bojím, jak by dnes zdolala naživo "I Will Always Love You". Je těžko odhadnutelnou sázkou, kolik
nečistot by bylo ke slyšení; je to však zaplacená daň za drogové propadliště, kterým si prošla. Další zradou je použitý vokodér (maskovací procedura nebo jen zkrášlující element současnosti?), ten nejednou naordinoval
Danja. V taneční "For The Lovers" je jej možná až moc.
V čem se však tato dáma cítí pevně v podpatcích, jsou pomalé skladby: "I Look To You" (
R Kelly) nebo "I Didn't Know My Own Strength" (tu napsala zdatná borkyně v oboru Diane Warren) jsou tou největší motivací pro zakoupení desky. Protipólem je cover Leona Russella "A Song For You", ten začíná v duchu originálu, pak jej však
Stargate pokřtí na obyčejnou diskotékovou tucku - stejný paskvil, jako když
Madonna překopala "American Pie". Naštěstí
Akon v "Like I Never Left" neztratil soudnost a nachystal houpavou popovku. "I Look To You" kvalitativně stoupá, ale má i zhoubná propadliště, kdy vydobyté pozice jsou rázem pryč. Právě tato nevyrovnanost shazuje návrat
Whitney Houston nejvíce.
"I Look To You" je sice na jednu stranu nepřeslechnutelné, ale na straně druhé je v současné náloži nových tváří snadno zaměnitelné. Whitney je každopádně zpátky, fandové si klidně mohou k hodnocení připočíst jeden bod, ale jejího potenciálu se opět nepodařilo plně využít. Comeback ohodnocený jen bod nad průměrem? Whitney to prostě dříve uměla lépe.