
© facebook interpreta

© MusicServer
Já se přiznám, že jsem ho vlastně moc neznal - to spíš táta poslouchal Patti Smith, Blondie, Iggyho Popa, ale mně to přišlo hrozně zajímavý - byl to člověk, kterej už tady dělal produkci Lucii, byl to člověk, který už v tý světový muzice zapojenej byl. Navíc na něj chodili jak mladší, tak i pamětníci. A nás lákalo ukázat těm pamětníkům, že jsou tady i mladý typy, kterejm není cizí rock´n ´roll, takže to pro nás byla i taková satisfakce. Pak nám Ivan produkoval druhou desku. Svého času s vámi hrál na kytaru Zdeněk Bína, díky kterému jste tehdy dost změnili nejen zvuk, a který pak odešel a založil si 123min., což je dneska jedna z nejpopulárnějších a nejúspěšnějších klubových kapel. Nemrzelo vás to pak, když tato etapa skončila? O Zdeňkovi se mi dneska zdál strašně příjemnej sen... Já jsem se s nim viděl asi před čtrnácti dny - to je pro mě důležitý, že s ním mám do dneška kontakt. Nemrzí mě to, přestože kdykoliv se s ním budu moci vidět a třeba si s ním zahrát, tak to pro mě bude plus, na čtrnáct dní mě to nabije energií, kterou on v sobě prostě má. My jsme tehdy potřebovali kytaristu, on na tom taky nebyl nejlíp, sháněl nějaký spoluhráče. Přišel k nám v roce 95 a zapojil se k nám tak, že přišel do kapely, která nedávno vydala první desku a měla před šňůrou. Odjeli jsme tu šňůru a zasekli jsme to, hrozně nás to sejmulo, ten jeho výraz. Já jsem si koupil piáno, brácha začal bubnovat trochu jinak, dostávat do toho feeling, úplně jsme to otočili, udělali jsme novej repertoár, jen jsme možná mohli udělat jiný název. Lidi na koncertech na to dost koukali. Hráli jsme třeba na předávání cen Bang!u, a byli tam Support Lesbiens, my jsme tam hráli tohle.... Všichni byli vykulení. Dodneška se bavím, když si na to vzpomenu. Zdenda pak odešel, udělal si -123min.. Myslím, že teď, jak tam přišel bubeník Emil Valach, tak se pro mě uzavřel ten jejich kruh, Zdenda je šťastnej a spokojenej. Proto mě to ani nemrzí. No a pak jsme se sešli s Ivanem a nakonec udělali desku a tím se spolupráce dovršila. Pak jsme se dostali do agentury Baba Zlaty Hladíkové, kam jsme se vnutili, a z toho se pak narodila spolupráce s Radimem Hladíkem. Ten vám produkoval vaši třetí desku "Rejdit". Jak se vám dělalo s ním? Radim je takový člověk, kterého kdybychom neměli a dělali si tu produkci sami, tak ta deska by určitě taková nebyla. On je člověk, který má nad tím nadhled, tu vizi, cítí, že se tam něco děje, ale ví, že je potřeba takový ten otcovský vztah. To je jako s dětma. Ten otec ví, že děcko má nějaký názor, ale ještě moc neví kudy, takže chce oprostit to děcko od toho, aby se pálilo o plotýnky, aby neškobrtalo a tak... Stejně tak s námi Radim pracoval. Tomu materiálu, kterej jsme naskládali, dal nějakou konečnou formu. My jsme si řekli, že ta deska bude jednak tak, jak nás lidi vidí na koncertě - prostě bigbít, rock´n´roll, ale že nám nejsou cizí ani jemnější polohy, některý ty jazzůvky v nás zůstaly, ale aby to nebylo na druhou stranu roztříštěný a aby tam bylo z tý naší osobnosti. A on to tak udělal. Já tu desku mám rád, myslím že je to dobrá deska. Spousta lidí dnes považuje rock za mrtvou záležitost. Připadne mi, že rockové kapely jsou zahnány do dvou koutů - buď sláva a úspěch za přítomnosti mnoha kompromisů, nebo - třeba v případě noisových či hardcorových skupin - hluboký underground. Nic mezi tím. Za progresivní bývá považována (a nechme stranou zda-li vždy tomu tak je) taneční scéna. Jak se na to díváte vy - připadáte si spíš konzervativní a nebo vás lákají mašinky? Já se přiznám, že bych strašně rád byl právě mezi tím, vyplnil to prázdno, protože ho cítím taky. Ale jedno po druhém. -123 min. jsou důkaz, že to jde dobře i bez mašinek. Taneční scéna je super, já ji mám rád, i když třeba na parties nechodím a až tolik jí nerozumím. Já znám maximálně věci jako je Norman Cook, mám doma nějaké Radost-výběry, ale ta muzika se mi líbí. Taneční scéna je dneska číslo jedna v tom, že lidi, co ji poslouchají, si to berou za svý. Ale pokud je muzika dobrá, je jedno, jestli bereš do ruky tahací harmoniku nebo... Ať děláš cokoliv dobrýho, lidi na to přijdou. Ale my nejsme kapela, která by říkala: "My jsme dobrý, ale teď jede taneční scéna, tak to budem postrkovat tam..." To já neřeším. Já v klídku si snažím dělat svoji hudbu a doufám, jak říkám, že třeba vyplní nějakej prostor. Třeba se někdo vrátí jednu sobotu z houseparty a bude mít chuť příští víkend na bigbít nebo jinou živou muziku... Já bigbít nemám jako svoje hlavní gró, i když je mi blízkej. Ale láká mě i spousta jiných věcí, rád bych, aby tam toho bylo víc. Tenhle rozhovor je pro hudební server. Sleduješ muziku na internetu, čteš třeba nějaké konkrétní hudební magazíny? Já se přiznám, že jsem doteď na to neměl čas, protože jsem k tomu neměl moc přístup. Ale internet jako takový je super. Pro kapely je to výborná věc. Dneska je tady u nás pět velkých firem, který si vezmou jen tutovky, který se budou prodávat, myslím že třeba u Warner Music jsme my s Tatabojs taková výjimka, protože určitě nemáme nějaký závratný prodeje a přesto nás vydávaj. Na internetu se kapely můžou vykašlat na nějaký firmy a nějaký média, nemusej chodit do žádnejch pořadů dělat ze sebe šašky... Vystaví tam svoji muziku v MP3. Dneska lidi serou na nějakou super kvalitu, na zvuk. Dneska nemusí být zvuk za půl milionu a nic, spíš je lepší podomácku a ten nátěr v tom. Třeba u nás ve Východních Čechách je hrozně oblíbená pražská kapela Mikiho Pupík. Lidi jsou z toho úplně hotoví. Je jim jedno, kde to je nahrávaný, hlavně že to v tom je. Tomuhle internet strašně pomáhá. Doufám, že se bude rozšiřovat, protože v masovějším měřítku ho pořád moc lidí nepoužívá. Dovedeš si třeba představit, že byste nebyli u velké firmy a šířili svoje nahrávky jen tímto způsobem? Docela živě. Sice - jak jsem říkal, se v tom moc nepohybuji, nemám ty kontakty. Ale jsem myslím docela schopnej se ztotožnit s tou myšlenkou, že bychom fungovali takhle.
