Sarah McLachlan získala už mnoho srdcí fanoušků díky svému andělskému hlasu, který si již i přálo hodně projektů mít na svém albu. Po studiovém počinu "Afterglow" a živáku "Afterglow Live" přišla na řadu remixová kolekce "Bloom (Remix Album)", která nabízí velmi pestrou paletu k poslechu, ale i k tanci.
Singl projektu
Delerium "Silence" představil
Sarah McLachlan v mnoha podobách. Na jedné straně jí sedl takový ten
enigmovský kabátek původní verze a stejně jí pasovalo i několikero tanečních úprav, z nichž tu nejznámější umíchal Dj
Tiësto. Nejaktuálněji bude její hlas ke slyšení na chystané nové desce
Cyndi Lauper. Sarah má již na svém kontě jedno remixové album, to dostalo název "Sarah McLachlan Remixed", "Bloom (Remix Album)" na tuto tradici úspěšně navazuje. Zatím poslední studiovou záležitostí je vytříbená kráska
"Afterglow", po jejímž vydání Sarah vyrazila na turné, které mapuje živák
"Afterglow Live". Na "Bloom" naleznete mnoho různorodých přepracování, nehledejte zde jen remixy určené na k tanci, v tomto ohledu je tato sešlost hodně pestrá, zároveň zde ale přebývá i pár zbytečných kousků.
Největším počtem přepracování je zastoupena právě zatím poslední placka "Afterglow", jsou tu však i tři remixy písní staršího data (z desek "Touch" a "Fumbling Towards Ecstasy"). Jedinou výjimkou je přepracování singlu "Just Like Me" z dílny
DMC, v níž Sarah pěje jen refrén, který byl vypůjčen z pecky "Cats In The Cradle", tu velmi úspěšně kdysi překopali i Ugly Kid Joe. Po svém ji přepracoval
will.i.am z
Black Eyed Peas a nemá to daleko k tvorbě jeho domácího souboru, ale i tak je jeho práce na "Just Like Me" velmi povedenou věcí.
Nejprve ale oddělíme plevel. Moc dobře nedopadla úprava "Train Wreck" z rukou
Sly & Robbie, ta trocha reggae mi k Sarah moc nepasuje. Hyper & Ronnie a dle jejich receptu rozhozená "Stupid" je zbytečně natahována na skoro osm minut. "World On Fire" v remixu od
Junkie XL byla pro jistotu zkrácena a myslím si, že delší jízda a hlavně stále opakující se kytarový sampl by posléze omrzel. "Ice" upravili
Rollo a Mark Bates, zajímavé jsou hlavně smyčcové aranže, ale trošku to zní jako
Dido a její věc "Worthless" z osmého dílu "Café del Mar". Houpavé retro electro nachystal ostřílený
Tom Middleton, jehož remix "Vox" šlape, jak má. Stejně dobře tepe práce dvojice
Gabriel & Dresden na pilotní singl "Fallen" z "Afterglow".
Thievery Corporation si pohráli s emocemi "Dirty Little Secret", Talvin Singh šáhl do pokladnice asijských kultur a jeho vize v "Answer" něžně pohladí. Se syntenzátorovými linkami převalující se "Fumbling Towards Ecstasy" sedí k příjemnému závěrečnému vyklidnění,
Junior Boys se odvážili k zajímavému elektronickému oparu spojujíc prvky electra a ambientu.
"Bloom (Remix Album)" je typickým vyplněním prostoru v očekávání nové studiové nahrávky, na druhou stranu se tak do rukou posluchačů dostávají i verze písní, které oficiálně nemusejí vždy vyjít. Jen nevím, jak moc má
Sarah McLachlan ráda motýlky (viz. obal), vždy jsem měl tento symbol spojen spíše s
Mariah Carey. "Bloom" může oslovit i nové fanoušky, patří totiž k tomu povedenějšímu, co remixové kolekce mohou nabídnout.