Jako střet velkých osobností černošské hudby bylo ohlašováno spojení R Kellyho a Jay Z na albu "Unfinished Business". Pokračování jejich první spolupráce "Best Of Both Worlds" se ale příliš nevyvedlo a finální krach přišel ve chvíli, kdy Kelly svého parťáka zažaloval po hádce na turné.
Jay Z a
R Kelly se potkali při nahrávání skladby "Fiesta", kterou najdete na jednom Kellyho albu. Slovo dalo slovo a padl nápad spojit dvě velká ega v jeden albový projekt. Výsledkem bylo album "Best Of Both Worlds", které nebylo tak úplně špatné, ale týden předtím než mělo vyjít, se na světlo světa dostaly proslavené Kellyho videokazety, na kterých si to užívá s nezletilou dívkou. Místo vyvrcholení mohutné reklamní kampaně tu bylo policejní obvinění a deska najednou nikoho nezajímala. (To spíš zmíněná videokazeta.) Ze stejných důvodů se samozřejmě nekonalo ani společné turné, a celý projekt tak skončil finančním krachem.
Oba pánové během svých kariér měli lepší a horší časy, ale posledních několik let se jim oběma opravdu daří. Jay Z natočil svoji asi nejlepší desku "Blueprint", přidal její druhý díl v podobně bombastického 2CD, a pak se rozloučil s rapovým byznysem slušnou kolekcí "The Black Album".
R Kelly se díky hitu "Ignition (Remix)" alespoň trochu vzpamatoval z pomluv a soudních procesů, které ho poslední dobou pronásledují, "Chocolate Factory" i "Happy People/U Saved Me" byly velmi dobré desky. Když to tak vezmeme, "Best Of Both Worlds" byl pro každého z nich poslední albový propadák. Možná se s novou desku "Unfinished Business" snažili prokletí společné spolupráce zlomit, ale zase se jim to nepovedlo. Deska není nic moc a hlavně týden po jejím vydání zkrachovalo jejich společné turné a celý projekt de facto skončil žalobou R Kellyho na svého parťáka. "Unfinished Business" vypadl z žebříčků a oba pánové se stali terčem zesměňujících glos hudebních novinářů. Žádné další třetí pokračování už nebude, to si buďte jistí.
Říká se, že při nahrávání této desky už mezi oba pány panovaly značně napjaté vztahy a je pravděpodobné, že se ve studiu příliš nepotkávali. "Unfinished Business" zní stejně jako první album hlavně jako další R Kellyho album s občasnými Jay Zho rýmy. Další a nepovedené, zapomněl jsem napsat. Mohla by se možná jmenovat "Unfinished" a nebo "Business As Usual", má všechny znaky desky, která je připravena ve spěchu, jen aby už byla rychle na pultech a vydělávala. Je to vesměs jedenáct variací na rovnici Jay Z rapuje a
R Kelly zpívá refrén, podprůměrné instrumentální podklady, které připravili producenti Trackmasters zní jeden jako druhý. Nikde jsem se to nedočetl, ale tak nějak tuším, že "Unfinished Business" je vlastně album skladeb, které oba pánové natočili kdysi při první session pro "Best Of Both Worlds" a bylo jim líto je vyhodit. A tak z nich udělali nové album, aby na nich ještě něco vydělali.
Klasické Kellyovské pomalé skladby vesměs nudí, snad jen hiphopovější "Don't Let Me Die" dovolí Jay Zmu, aby vzal na sebe hlavní zodpovědnost. To stejné platí i o remixu "Return", který
opepří Slick Rick, jenomže to už je konec desky a předchozí nezdary je těžké zapomenout. Nemá snad ani cenu komentovat texty,
R Kelly vesměs zpívá o krásných dívkách "Pretty Girls", zatímco Jay Z o penězích "Mo' Money". Shrnuto a podtrženo, "Best Of Both Worlds" se těžko rovnalo nejlepším deskám obou pánů, a ačkoliv
R Kelly v půlce 90. let vydával hodně podivné desky, "Unfinished Business" je pravděpodobně v mizérii trumflo. Na této kolekci odpadků je asi nejzajímavější vyndávací obrázek, který dostanete s deskou, na které můžete vidět buď obličej R Kellyho nebo Jay Zho podle toho, z jaké strany se díváte. I když po poslechu této nahrávky nebudete na nějaký čas chtít vidět ani jednoho.