zaujatost (Jakub Čorňák, 25.02.2011 16:24) Reagovat
miluju zaujatý redaktory....
...Četné sypačky pozvolna dostávaly do varu především pubertální vyznavače deathcoru... myslím, že lidem, kterým je kolem 20-25 let jsou z puberty vyrostli už dávno, místo abyste měli radost, že na koncerty chodí mladý lidi a poslouchají tvrdou hudbu, tak prskáte...
...Právě tato, nejpočetnější, část fanoušků si přišla na své při vystoupení Carnifex, klasických zástupců nejtrendovějšího deathcoru současnosti.... Nejtrendovější deathcore současnosti? Pane redaktore, pokud nemáte přehled o současné metal/hardcorové hudební scéně, nepouštějte se do jejího rozebírání... Carnifex sami sebe označují jako death metal, starší alba sice čerpala z moderních postupů a breakdownů - ale v roce 2007 a 2008 byla deathcore scéna úplně někde jinde, než v roce 2010 a 2011 - v roce 2010 vydali carnifex album hell chose me, který opravdu není deathcore... navíc absolutně nechápu slovo trendový... to se zase parta starejch fotrů naučila nový slovo a musí ho plácat všude, kde to jen jde... navíc nejpočetnější část fanoušků to určitě nebyla, převládali tam fanoušci Dying Fetus a klasický metly, pokud jste ale stál stále u podia, tak je jasné, že máte zkreslený pohled, protože metly víc lejou, hází kelímky a stojí než paří...
...Bohužel dosavadní koncerty kapely v ČR přinesly především pozérská gesta. ... ehm a co takový black metal? to je asi tak 100x pozérštější hudba než celá moderní metal/hardcore scéna... navíc hromada BM kapel jsou hudebně na úrovni první třídy a tu paličku by si ani nedokázala protočit...
základní chyba? zbavit se předsudků a přestat závidět mladým lidem jejich věk a vzhled...
jinak něco o mě ... je mi 21 let, během puberty jsem objevoval všemožný metalový styly, keep of kalesin jsem taky jednu dobu poslouchal, nic proti nim, bubeník je master a jejich show byla naživo špičková! Dnes mi sice jejich hudba nic nedává, ale to neznamená, že je budu odsuzovat a mít o nich rejpavé poznámky...
ps (Jakub Čorňák, 25.02.2011 16:40) Reagovat
ještě pro představu: www.last.fm/user/Czornyj
chápu, že zastánci starý školy to vrací mladejm, protože mladý se jim smějou, říkají že to jsou sračky, že to je mrtvý atd... s tim teda nesouhlasím a ti, co to říkaj, tak by měli dostat dvě facky... na druhou stranu oplácení je dětinský a ve výsledku jsou (jste) za blbce vy
re: zaujatost (Matěj Bílý, 25.02.2011 19:53) Reagovat
Ahoj Jakube. Zaprvé, poprosím emoce dolů. Bavme se věcně.
1) Během Fleshgod Apocalypse rozjela kotel skupinka lidí, kterým bylo okolo patnácti let a měli tradiční deathcorovou vizáž - toto je holý fakt, nikterak ofenzivně míněný.
2) Ano, Carnifex je kapela, kerá sama sebe jako deathcore označuje, označují ji za něj jíní a jejich muzika deathcore zkrátka je. Vpomeňme si na gesta vokalisty na předloňském Brutal Assaultu, kde hláška "fucking deathcore" zazněla mnohokrát.
3) Proti deathcoru, pokud je prezentován kvalitně, nic nemám. Třeba set Despised Icon na Brutal Assaultu 2010 patřil k vrcholům, stejně tak na loňském Bonecrusheru jsem si neskutečně užil The Balck Dahlia Murder. U Carnifex je však neskutečný rozdíl mezi studiovou tvorbou a schopností předvést materiál stejně kvalitně naživo. Zastávám názor, že na prvním místě by měla být muzika a divadélko okolo by mělo pouze podtrhnout zážitek. U Carnifex jsem 2x viděl především divadlo. Včera se mi jejich set docela líbil, což jsem v reportu zmínil.
4) Fanoušků Carnifex a spol. pod dvacet tam byly opravdu mraky. Souhlasím, že především v kotli. Osobně jsem stál převážně na hranici kotle na středu, jelikož je tam nejlepší zvuk.
5) Black metal. Ano, valná většina BM kapel jsou totální šašci. to, co předváděl např. starý bicmen z Gorgoroth (a nejen on), nebylo snad ani k smíchu. Nevím ale, proč do toho BM taháš, jelikož jediná kapela s BM nádechem na této akci byli Keep of Kalessin, kteří oproti Carnifex předvedli výrazně vyzrálejší výkon. Když to srovnáme opět přes bicmeny - já bych si do kapely 100x radši posadil za škopky Vyla (byť se nesnaží hrát tak technicky) než Coryho, který si evidentně nakládá víc než uhraje.
6) Nejsem o tolik starší než Ty, tři křížky mi ještě nějaký ten pátek nebudou. Nejsem nikterak zaujatý proti jakémukoliv žánru. Podívej se na perex článku - hudba je dobrá, či špatná - na žánru nesejde. Deathcore přinesl nepochybně některé zajímavé postupy, ale dnes to dospělo do fáze, kdy vzniká nespočet DC kapel, kteří pouze totálně vykrádají pár slušných žánrových kapel - toto je trend.
Měj se a díky za koment.
Re: re: zaujatost (Petr..., 26.02.2011 22:47) Reagovat
"Deathcore přinesl nepochybně některé zajímavé postupy, ale dnes to dospělo do fáze, kdy vzniká nespočet DC kapel, kteří pouze totálně vykrádají pár slušných žánrových kapel - toto je trend" - Musím bohužel naprosto souhlasit, dneska je to často všechno jak přes kopírák a celá scéna tak ztrácí na autentičnosti, čest těm pár skvělým vyjímkám jako například The Black Dahlia Murder či All Shall Perish.
Recenze (Sisyf, 25.02.2011 22:42) Reagovat
Tato recenze na me pusobi, jakoby ji psal nekdo, kdo na podobne koncerty chodi tak pul roku az rok. Uz jen proto, ze kdyz tu KoK byli pred peti lety, tak na zadne velke image nestaveli.
Re: Recenze (Matěj Bílý, 25.02.2011 22:58) Reagovat
Zdar Sisyfe, pro tvou informaci, v této hudbě se pohybuji více než deset let, což nicméně není podstatné.
Ad. KoK - kapelu sleduji pozorněji od vydání desky "Armada". Oproti vystoupením, které jsem doposud viděl (BA 2007, MoR 2009) chybělo nyní nejen malování, ale rovněž pózy v průběhu dlouhých inter. Kapela působila mnohem "civilněji" než jsem měl dosud možnost vidět a očekávat z posledních klipů, oficiálních fotek atd. Naopak pánové velmi vyzráli hudebně.
zpěv (honzin, 25.02.2011 23:00) Reagovat
Ta "hudba!" je boží!!!! Ale pokaždé když zazní to hmhpftrrrrrrr, grthrrtd, seeeehtrrrrbbbds, nebo co to wtf je. Tak se musím smát až se za břicho popadám. A každý kdo tomu říká zpěv, tak nemá krapet soudnosti. A vyrůstal jsem na metalu.
Re: zpěv (Matěj Bílý, 26.02.2011 11:30) Reagovat
:D taky raději v souvislosti s DM, BM, GC apod. používám místo slova zpěv vokál.
Každopádně opět: jsou growleři špatní a dobří. Existuje tuna kapel, kde prostě vokalista ryčí jak ho zrovna napadne, některé sebranky mají naopak své vokální party neskutečně přesně nafrázované a s polohou hlasu si výrazně vyhrají (v tomto ohledu bych vyzdvihl např. Nile, Psycroptic či Spawn of Possession). Chápu, že pro mnoho lidí je to extrém, ale když je growling dobře zvládnutý, dokáže výborně umocnit tu brutalitu. V případě Dying Fetus to tam sedí, jak se říká: "jako prdel na hrnec" ;)
report (Tal, 27.02.2011 17:33) Reagovat
zarazila mě skutečnost..resp. názor, že bubeník od DF zesměšnil ty ostatní předtím...Obávám se, že Francesco Paoli z FA je minimálně na stejně dobré úrovni. Navíc kapela funguje od roku 2007 a zdá se mi, že nakročili opravdu dobře.Oproti tomu chlapíci z DF toho už maj docela dost za sebou.
Re: report (Matěj Bílý, 27.02.2011 18:27) Reagovat
Díky za koment. FA jsou nepochybně velmi nadějnou kapelou v pomalu stagnujícím tech-deathu. Jak desku Oracles tak posledni EP hodnotím velmi vysoko. K Francescovi: jde na to dobře, celkově se mi jeho party líbí. Nicméně pár výhrad k jeho hře mám. V sypačkách a přechodech mu chybí dynamika, rovněž jeho gravity blast není zcela dokonale zvládnutý. A kopáky v kobercích byly tentokrát místy "lehce brambory". Ne jak když vysypeš celý pytel do sklepa, ale minimálně za kybík to vydalo. Trey byl neskutečně přesný a to hrál hodně těžké party. Úder má taky nepochybně lepší. Nechci, aby to vyznělo, že chci Francesca nějak shazovat - co bychom za takového bicmena dali v ČR, že? ;) Nicméně stává se nešvarem, že bubeníci ve snaze hrát v co nejextrémějších tempech si naloží více, než jsou vždy schopni precizně zahrát. Když si vezmeš tu naprostou DM špičku, tak třeba Kolliasovi, Roddymu nebo Mounierovi neděla problém zahrát naživo přěsně to, co je na deskách. V dnešní době jde ve studiu bicí jednoduše "našvindlovat". Nasadíš extrémní tempo, aby to vypadalo, že kapela je zase o kus rychlejší a to, co bicmen nezvládne dobře nahrát, se jednoduše nasampluje. Dnes je to právě živé hraní, které prověří kvality bicmenů. A Francesco zatím bohužel té extraligy, kam Williams patří, nedosahuje.
Tak jsem si na vás a vaše hodnocení vzpomněla.. (Jana, 12.01.2012 19:05) Reagovat
a doufám že už vám to dojde.
www.sickdrummermagazine.com/index.php/news/latest-news/2340-sick-drummer-magazines-top-10-drumming-albums-of-2011.html
Re: Tak jsem si na vás a vaše hodnocení vzpomněla.. (Matěj Bílý, 12.01.2012 19:13) Reagovat
Ahoj, díky za odkaz.
Francesco rozhodně zabral, bylo to dobře slyšet v listopadu v Klánovicích. To byla hodně drsná rychta. Ale stejně jsem měl daleko lepší pocit, když za soupravu sedl Kerim Lechner. I tak nechci Francesca strážet.
Nicméně - co je na desce, není v dnešní době příliš relevantní. Drumcheating dnes vládne. FA měli na deskách extrémní bicí vždy.