• Deratizace (aramann, 09.07.2009 08:17) Reagovat

    Pan autor Petr Bláha zřejmě žije v jiném světě než většina nás ostatních...a nebo spíš v tom světě, kde cikáni (Romové) sice kradou jak straky, nepracujou, zneužívaj dávky, fetujou atd atd...ale na rozdíl od bílých se na to NESMÍ upozorňovat přece, vždyť oni jsou utlačovaní a přizpůsobit se musíme my jim, kdepak naopak....! jen si pane redaktore uvědomte realitu, i když třeba p. Kocáb je vaším oblíbencem. A zkuste si poslechnout i zbytek desky, kde Aleš kritizuje třeba i bílé. Klobouk dolů před tím že má nějaký muzikant dnes ještě odvahu naživo prezentovat něco co všichni vědí, s čím žijí, ale bojí se říct, aby nebyli označeni za rasisty. A hodnotit desku podle dvou písniček....to je taky profesionální přístup, jen co je pravda..s pozdravem Ing. Petr Holata (abych tu nepůsobil anonymně :-) ) .

  • hm (Pelech, 09.07.2009 08:31) Reagovat

    Pane Bláho vy jste C V O K !
    Asi žijete ve Švýcarsku, kde nejsou černí a kde se krade minimálně.

  • Deratizér (gamarell, 09.07.2009 08:53) Reagovat

    Ja si myslím že autor tohoto článku sa akurát tak zosmiešnil. Pripadá mi to ako nejaký článok z 80-tich rokov, keď súdruhovia chceli moralizovať a odsúdiť hudbu, ktorá sa im nesedela a zatvárali oči pred vlastnou úbohosťou a chytali sa každej slamky aby tak mohli robiť. Aj vy sa chytáte hlúpej slamky len aby ste vypotili akýsi "článok". S pozdravom Ing.Marek Gáll

  • Přesně tak! (Shashek, 09.07.2009 09:26) Reagovat

    Souhlasím, autor článku řeší naprostou blbost. Nevidím důvod, proč by AB nemohl poukázat na to, co se tady prostě opravdu děje, jako se poukazuje v textech i na jiný věci. Člověk nemůže opravdu na romy říct ani \"popel\", aby to náhodou nebylo označený za rasismus. Ale že by se romové snažili nějak přizpůsobit tomu, aby lidi neměli k němu důvod, tak to nééé. Neříkám, že všichni romové jsou špatný...najde se i dost světlých vyjímek, proti kterým absolutně nic nemám,ale stejně je to menšina. Až vám bude chtít rom rozbít v Praze hubu za to, že ste mu nedali žádný peníze, který si přišel vyžebrat ( což se stalo mně ), tak budete chtít taky volat deratizéra.

  • Mám chuť být vulgární (Víťa Slayer, 09.07.2009 09:29) Reagovat

    "Pane" pisálku, vy byste se nádherně vyjímal v Rudém Právu 80.let minulého století, kde vycházely články s názvem "Kult násilí a smrti" (kampaň proti kapele Torr) apod. Na tohle si snad ani nezasloužíte reakci, možná nějakou vulgárnější a to já na diskuzích nedělám. Bez pozdravu a s neúctou. Víťa

  • ježkovi voči (drowned, 09.07.2009 09:31) Reagovat

    Podobně směšné články bych spíše čekal na stránkách Blesku či podobných bulvárních plátků než na hudebním serveru.

  • Pane Bláho (Já nejsem já, 09.07.2009 10:50) Reagovat

    Vy jste evidentně nic nepochopil. POkjusím se Vás opravit v pár bodech.
    1/ Aleš Brichta si v Arakainu neudělal jméno, ale spíše udělal jméno Arakainu.
    2/ Kde jste přišel na to, že Aleš Brichta vyplácal svoje textařsdké schopnosti. Já slyším pořád (ve většině případů) velice slušné texty, které jsou ovšem "na občejná témata ze života". Aleš Brichta si prostě nehraje na intelektuála a neplácá nesmysly, kterým nikdo nerozumí.
    3/ Text Deratizera je o věcech, který každý normální člověk vidí. Vysoké daně, zkorumpovaní a nenažraní politici, společnost, která už na všechno rezignovala, a cikání, kteří kradou kola na ulici. NIc co by nebyla pravda. Nemluvě o tom, že "korektní" rocková muzika už jaksi není rocková, že. Co je pro Vás korektní Chinaski a jejich Kutil, co má malou dílnu?
    4/ Aleš Brichta není extremista, poslechl jste si skladbu Píseň púro bílou hůl? Dejte si texty Deratizera a Bílé holi dohromady, zkuste zapřemýšlet a pokud Vám už ona "korektnost" úplně nevymyla mozek, pochopíte. Otevřete oči a přemýšlejte hlavou.


  • oo né (Zoë, 09.07.2009 11:10) Reagovat

    tak už to začíná :/ i z ostatních komentářů je to jasné, jak se říká, při každé ekonomické krizi roste extrémismus a lidé mají potřebu svalit svoje problémy na určitou skupinu lidí. je to neuvěřitelné, že autor článku upozornil na OTEVŘENÝ RASISMUS a ani né skrytý, a lidé jej za to kritizují. Tahle doba začíná být vskutku strašidelná, děsím se, že vedle mě možná žijí i takový lidé, jako ti co píší tyhle komentáře. Všichni víme, jak ekonomickou krizi řešil Hitler, budou další skupinou "na řadě" Romové? LIDI PROBOHA PROBUĎTE SE, COPAK NEMÁTE ZA MÁK INTELIGENCE?

  • no tak (virgo, 09.07.2009 11:56) Reagovat

    to bych teda necekal od Brichty v roce 2009 :o/ tohle spis pripomina neco od Orliku z pocatku 90 let. A ty diskusni prispevky jsou taky pekny. Ale vlastne co se divit u naroda co obdivuje Landu, Kabaty a podobnej sajrajt. Deratizace by tu potreba byla, to urcite. Ve vymydlenejch mozcich mistni populace.

  • Deratizer (Zdenek, 09.07.2009 12:31) Reagovat

    Pan autor se v článku snaží vypadat jako velký liberál , ovšem používá praktiky hitlerovského ministra propagandy - vytrhávání vět z celého kontextu a dávání je do zcela jiných souvislostí. Na tom pak staví celou svou "obžalobu".

  • Kdo z nás zešílel? (Aleš Brichta, 09.07.2009 13:23) Reagovat

    Pane Bláha, opravdu nevím, jestli má jít o vtip nebo účelový útok. Je zajímavé, že nezmiňujete třeba "Píseň pro bílou hůl" ze stejného alba, která začíná podle vás samozřejmě evidentně rasisticky "Možná jsi černej"! Říká se, že kdo chce psa bít, hůl si najde. Mě celý život dělalo problémy, že nazývám věci pravými jmény a odmítám ze sebe dělat pokrytce a jiný prostě nebudu ani do budoucna. Zrovna tak nebudu řešit, jestli byla myš, která mi sežrala ve spíži sýr šedá, bílá či černá, protože jde ve své podstatě jen o ten sežraný sýr. Stojím si za každým slovem toho textu a pokud mi dokážete, že je v něm jediná lež, tak se vám veřejně omluvím. Zatím jste mě pouze přesvědčil, že jste stejní, jako ti politici, proti kterým je namířená - plná huba chytrých řečí a řešení žádné! Mimochodem, válet se na dovolenou na pár měsíců za cizí peníze do Kanady, pod záminkou, že mě tu diskriminujete a upíráte mi svobodu slova, se nechystám.

  • vidle (K.ba, 09.07.2009 15:06) Reagovat

    Bláha žije ve Vile Vilekule a píše blbosti. o tom žádná, ale tyhle příspěvky v diskuzi? To už je moc, ale jen to potvrdilo, to co jsem si myslel. Totiž, že stejně většina posluchačů týhle český rockový muziky jsou rasisti a latentní náskové. Opravdu nemá cenu se pozastavovat na tim, že jsme se dočkali takových výlevů od "české rockové špičky". proboha jaké špičky? A jak, že se Brichta textově vyčerpal v arakainu? Tenhle člověk je co se textů (i hudby) týče prázdnej od počátku. Jistě, že teze v článku jsou vytržené z kontextu a pravděpodobně je to celé napsané zas jen pro petrovo nahoněné triko, ale koho zajímá, jestli je Brichta rasista a jestli svůj rasismus vyjadřuje ve svých textech? Taková úvaha nemá vůbec smysl postavíme- li ji proti skutečnosti, že většina posluchačů českého "vidlerocku" jsou stejně rasisti. A to mi právě tyto komentáře potvrdili.

  • Stále je nutno opakovat pár základních zásad (Ales.De.Brich, 09.07.2009 15:15) Reagovat

    Autor clanku je jeden z mala necvoku, kteri si jeste uvedomuji, ze posuzovat lidi na zaklade kolektivni vinny a prisuzovat vsem vlastnosti podle chovani konkretnich jedincu (v pripade etnika) je rasismu. Je nutne to zrejme opakovat furt dokola. Pokud CIKANI KRADOU KOLA je to rasismus, protoze KOLA KRADOU JEDINE KONKRETNI ZLODEJI! Nebo, kdyz neco ukradne beloch hned se take uvadi jeho barva kuze nebo rasa? Nevsim jsem si. Nesudte skupinu, ale jednotlivce.

    Proti rasismu: Stále je nutno opakovat pár základních zásad
    www.blisty.cz/art/47014.html

  • Kolektiv a jedinec (Runner, 09.07.2009 15:20) Reagovat

    Shashek: Az mi bude chtit rom rozbit hubu, ze jsem mu nedal penize max budu volat deratizera na toho konkretniho a ne psat, ze cikani (mozne cislo) kradou kola, jen proto, ze mi jeden chtel pres hubu ne?


  • Pozitivní odezva (lo0m, 09.07.2009 15:21) Reagovat

    Brichta je k*k*t a tohle je dobrá a trefná připomínka.. Jen aby tu taky byla nějaká normální odezva..

  • Kolektiv a jedinec (Runner, 09.07.2009 15:22) Reagovat

    Shashek: Az mi bude chtit rom rozbit hubu, ze jsem mu nedal penize max budu volat deratizera na toho konkretniho a ne psat, ze cikani (mnozne cislo) kradou kola, jen proto, ze mi jeden chtel dat pres hubu ne?

  • Sýr mír (Jan Stekla, 09.07.2009 15:36) Reagovat

    Aleši, pokud je ti jedno kdo ti ukradl sýr (nebot opravu jde o ten sýr) v tvém textu by mělo být "zloději kradou kola" a nikoli "cikáni kradou kola".

  • má pravdu (relo, 09.07.2009 16:10) Reagovat

    naopak, já s autorem člínku nemohu než souhlasit. A.B. je odpesaný a k tomu rasistický kokot

  • haha (jack11, 09.07.2009 18:12) Reagovat

    Bílý kradou taky, ale nekradou stejně!!!!! Z bílych někdo z ci.. každej

  • Bože, bože (Tadeáš Polák, 09.07.2009 20:22) Reagovat

    Je to jasný- starý rockový máničky vymíraj a vesničani už dneska poslouchají jenom Kabáty a tak se soudruh Aleš rozhodl, že zkusí přitáhnout novou posluchačskou sortu. Vždyť Dělnickou stranu volilo třicet tisíc lidí, to už by pak bylo skoro na open air na Strahově, ne?
    Je mi z vás na blití, pane Brichto.

  • Hm (Martin, 09.07.2009 20:24) Reagovat

    Autor článku bude asi jediný člověk u nás, který nikdy neměl špatnou zkušenost s cigány. Každé malé dítě dávno ví, že cigáni jsou ku*vy zlodějský, že když jsou chycení neváhají nadávat a vyhrožovat (ti slušnější) či tasit rovnou nože (ti otrlejší). Případně si počíhají na člověka ve skupince klidně za bílého dne mezi lidma (spoléhajíc na typicky český postoj "mě se to netýká, tak to nevidím"). Každé malé dítě také ví, že většina cigánů se vyhýbá práci, ale peníze jim nechybí, že díky úžasně nastavené pozitivní diskriminaci mají všechno zadarmo a všechno jim projde. A v naší "svobodné" zemi proti tomu nikdo nesmí protestovat, protože je to rasistické. A tak můžou vznikat texty proti politikům, proti korupci, proti všemu, ale běda přeběda, když se někdo ozve proti cigánům. Takže se tu nic neřeší, všichni mravokárci zachovávají postoj "cigánský problém neexistuje" a třesou se co by našemu rasismu řekli v zahraničí. Až se tu nastaví spravedlivý systém, který tyhle parazity donutí pracovat, zamezí tomu, aby měli všechno zadarmo a páchali kriminalitu, zmizí rasismus a extrémisté. Tak a teď mě můžete smazat, zabanovat nebo cokoliv, protože jsem hrozný rasista. Jen malý dotaz, když jsou všichni takoví rasisti, proč tu nikomu nevadí Vietnamci? Ukrajinci? Mongolci? Že by to bylo tím, že se živí většinou poctivě?

  • Blázen (Jan, 09.07.2009 20:25) Reagovat

    Blázen je autor článku a nikoli A.Brychta. Pan Bláha zřejmě žije v jiné realitě, nebo ve svým okolí žádný cikány nepotká jak je rok dlouhej. Tleskám p.Brychtovi za odvahu veřejně vyjevit to, co si většina lidí v týhle zemi jenom tiše myslí. Podle pana humanisty co splodil tuhle udavačskou sračku by zřejmě každej komu se nelíbí každodenní šikana a teror ze strany cikánů zasloužil inkvizičiní výslech. To je panečku svoboda slova a názoru.

  • brichtovi hrabe! (antinazi, 09.07.2009 20:37) Reagovat

    ted si ho múže zvát na svoje mítynky dělnická strana aby jim přivábyl nějaký voliče v tom je zběhlej už si to vyzkoušel s klukama z ods!at se chytnou s landou kolem krku a vyblejou si mozky z hlavy!

  • huhahe (Huhahe, 09.07.2009 20:43) Reagovat

    kdes byl na tom ze ve svycarsku nezije nikdo z cernych,svycarsko zije smerem multikulti,potkas spousty bilych s cernymi a nikde zadnej problem,to jen zakomplexovany česko kde se podepsali snad vsechny politicky smery a kazdej nasleduje ovecky.Brichta je priteplenej srac,neni se co divit.pop is dead.Ten nikdy nemel nic spolecnyho s Rockem.O!.Flaskou po brichtovi.

  • Každý malý dítě ví.. (AleAles, 09.07.2009 20:54) Reagovat

    ..že všichni stejně nekradou, dokonce ví, že pokud by byly statistiky úplné, tak se dozvíme, kdo krade víc, možná bychom se mohli dozvědět, že počet znásilnění např. v USA jasně vedou černoši. Takže ... no nic.. :) Každopádně víme ... rozdíly existují.

  • Pan (Tom, 09.07.2009 20:59) Reagovat

    Bláha je pěkny dement dal by sem ho bydlet třeba do Janova hned by volal pomoc deratizera

  • Čekal jsem hudební recenzi (Jakub, 10.07.2009 06:10) Reagovat

    Čekal jsem hudební recenzi a ne politickou agitku, ve které jakýsi Petr Bláha říká, že má jiné politické názory než má asi Brychta. Sorry, ale nějaký sebestředný Bláha je mi fakt u pr****.

  • nevíte... (Petr Sergejevič Kropotkin, 10.07.2009 09:28) Reagovat

    nevíte někdo, jestli pan Brichta chystá společné vystoupení s kapelou Juden Mord?:-)

  • ..potúžený titulom (mORBN, 10.07.2009 10:18) Reagovat

    Ak je to pravda, čo sa tu píše neni čo dodat. Břichta asik stráca zdraví úsudok a obúva sa do tých ktorí sa môžu minimálne brániť. Kriminalita "drobná" je dôsledok nezávihodnej situácie sociálne vylúčených. Zatiaľ čo politické a podnikatelské špičky vás ukracujú o milióny a miliardy to si páni nejak nevšímajú. Ibaže nad tym sa aj treba zamyslieť a nie ohaňat sa titulom, to svedčí o úbohosti argumentácie a povyšovaní sa. Kopnite si do týchto skutočných parazitov. Snáď nechcete niekomu navravieť, že kradnú len cigáni??? Do výšok volajúca blbost. Jedna či dve pesničky, to je jedno útočia...a to nie je práve našťastnejšie získavanie nových fanúšikov, či nebodaj tých z DS? KeĎ už nemá čo povedat nech je ticho...aj tak hra kkt...

  • zkusenosti (pan tau, 10.07.2009 12:32) Reagovat

    Vy tu porad mluvite o tom nehazet vsechny do jednoho pytle. Ja znam asi 5 romu, kteri jsou normalni slusni lide a nerekl bych proti nim kriveho slova, Je jich urcite mnohem vic, ale pak se na to podivam z druhe stranky. Pochazim z Chebu,kde je romu plno... za svuj zivot jsem zde byl nekolikrat prepaden, bezduvodne, z toho jednou i nozem a pokazde se jednalo o ruzne skupinky romu, Jasne, bili jsou taky zlocinci, hajzlove...ale pokud se jedna o spatne zkusenosti, s romy o moooc prevazuji. btw dejte dohromady skupinu romu do nejake obytne ctvrti a vidite, jak to tam za par mesicu vypada...vzdy...a tohle jsou veci, ktere mne vadi..a jiste i Panu Brychtovi... poukazal na to naprosto spravne. Tohle se opravdu neda nazvat rasismem!!! a kdo to dela, tak tim sere do bot celymu nasemu narodu. A pan Blaha se zblaznil, to bez debat;-)

  • ps (pan tau, 10.07.2009 12:41) Reagovat

    ..btw a zkuste se schvalne nekdy zeptat nejakeho z tech slusnych romu, jak vidi ty problemove,,, sami "slusni" romove na ne v mnoha pripadech nadavji take a rozumi tomu, proc s nimi mame takove problemy...a to uz se opravdu rasismem nazvat neda!!! kdyz to nedelaji slusni romove, proc bychom meli poslouchat ty problemove, co si otviraji huby a my pak hluboce premyslime, jestli nejsme rasisti. Tohle snad nema s barvou pleti a narodem co delat !! To jsou fakta!

  • Vcelku souhlas (Dan, 10.07.2009 14:09) Reagovat

    1. autor ma pravdu, ze text i obal jsou ponekud xenofobni, ale neprecenoval bych to. Brichta zadnou zast vuci Cikanum nerozdmycha - ta zast uz tady davno je. Brichta se na vlne teto zasti pouze veze - dost mozna je to z jeho strany ciste ucelove. Kazdopadne bych nedelal z komara velblouda.

    2. metalisti to za bolsevika nemeli zas tak slozite. Z hlediska rezimu ta hudba (a jeji vyznavaci) nebyla nijak zvlast nebezpecna.

    3. Brichta je jako muzikant/umelec mizerny. Naprosto mizerny.

    4. Problem s Cikany je oboustranny. V necem maji pravdu Cesi, v necem zase Cikani.

  • Diky!!! (Lin, 10.07.2009 14:32) Reagovat

    Petre Bloho, diky za clanek. Uhodil jste na hlavicku. Bili kradou stejne jako Romove, i kdyz je pravdou ze ve vetsich castkach - nebo snad vsechnu tu korupci zpusobuju Romove? Vsechny ty podvody typu Hsystem, Knternet do skol atd. - zase Romove?

  • :-) (Pavel Š, 10.07.2009 14:35) Reagovat

    Pane Petře Bláho, mám takový pocit, že jste se tímto článkem pěkně zesměšnil.
    Aleš Brichta ve svých textech napsal jen pravdu - nic víc, nic míň.

  • Rasismus ??? (Flame, 10.07.2009 16:04) Reagovat

    Jsem zvedav, co budou zastanci cikanu rikat za 20 - 30 let, kdy tady vypukne obcanska valka - a ona vypukne, protoze ty problemy nikdo resit nebude a vzhledem k tomu jak rychle se mnozi(ted myslim ty zkurveny parazity, zijici ze socialnich davek).

  • a (a, 10.07.2009 16:20) Reagovat

    nechápu proč se tady řeší kdo krade nebo nekrade, když na to ten článek neupozorňuje a jeho autor nepředkládá nějakou pozitivní diskriminaci romů, ale upozorňuje na zmínku o "vymýcení" či "deratizaci" konkrétního etnika

    a to nemluvím o tom že brichta i s celým arakainem dávno překročili hranice vkusu :)

  • Ti zlí politici? (RVS., 10.07.2009 17:17) Reagovat

    Opravdu mě dojímá pláč nad politiky od člověka který část z nich dlouhodobě a velmi otevřeně podporoval.
    Je mi líto,ale Aleš přesně zapadá do kategorie Ti kteří jste dřív milovali a dnes je nenávidíte.
    Od doby co tam není zase můžu poslouchat Arakain.
    Mám pocit ,že se dosud nevyrovnal s pádem společného nepřítele.Jak lehké vytvořit nového-zase politici a nově i cikáni.
    Příště černoši,nebo spíš židé?To ,že sympatizuje s fašouny není žádná novinka-jen namátkou-zdá se že fašistické samolepky v jeho Bum baru nebyly náhodné.
    Milý Aleši,své mládí jsem ztrávil na Barče a tebe s Dodem,Vlastou atd. jsem miloval.
    Teď je mi tě líto.Nicméně každý svého štěstí strůjce.

  • pche (vojtina, 11.07.2009 12:42) Reagovat

    Jděte do háje pane Bláho, abyste se nepos*al. Že je tu x nocičů kde afroamričani rapují o podřezávání bílých nikoho nezajímá. Ale jo, dobrej článek co se týče kariéry. Nějaké plusové bodíky by to mohlo přinést otřít se o velice modní téma názorově korektně.

  • p.p.s. (pan tau, 11.07.2009 12:56) Reagovat

    Tak to jsem ani netusil, kdyz jsem vcera psal sem prispevek, ze me vecer prepadnou...tentokrat v Praze...a prekvapive..ze by znovu romove??? ..Takze bezte do haje vsichni, kdo se tech hajzlu jeste zastava a ohanite se "rasismem", pricemz kazdy normlani clovek vi, ze tady o zadnou rasu a barvu pleti opravdu nejde!!!! viz me starsi prispevky...a jinac nazev clanku Ales Brichta extremistou?...Tak to jsme hold asi takovy extremisticky narod. ..Az na pana Blahu a jemu podobne samozrejme

  • ... (Marek, 11.07.2009 20:34) Reagovat

    dnes si trošku otvoríte hubu a už ste rasista. je mi smutno z toho ako sa tu všetko kurví.

  • Brichta nadává na politiky ... (Herr Lindemann, 12.07.2009 11:09) Reagovat

    ... ale sám vystoupí na obludnosti typu : Koncert pro Mirka - tím u mnoha lidí ( včetně mě ) ztratil veškerou důstojnost a honění trika nad ,,romskou otázkou,, mu moc nepomůže .

  • ? (Tom, 12.07.2009 14:50) Reagovat

    uz jste se vsichni vyblili ? to je horsi nez na novinkach pratele ...

  • Autor článku je kretén. (elko, 12.07.2009 19:03) Reagovat

    Autor článku je přesným příkladem výstavního dementa. Dělá se mi špatně z takových lidí, šíří kolem jenom špínu a pomluvy. A. Brichta je dobrý hudebník a klobouk dolů, i přes to, že na každým kroku je hlupák (jako autor), dokáže věci nazvat pravým jménem.
    Na obalu CD je vyzobrazen cigán, feťák a bezdomovec. Proč se tvářit, jako kdyby tu nebyl žádný problém? Nevím jestli autor tohoto paskvilu žije někde v lese mimo civilizaci nebo na vesnici, ale tam kde cigáni jsou, tam dělají problémy. Je trend říkat, že ne všichni cigáni jsou špatní, ale proč se z toho takto vykrucovat? Upřímně si řekněme, že jsou (jako celek). Člověk se pomalu bojí vkročit na ulici, nemluvně o tom, když musí projít nějakou "jejich"čtvrtí. Tím riskuje, že při nejlepším skončí bez mobilu, v horším případě s dírou v břichu. Nedávno byla babička mého kamaráda okradena o věci (mobil, peněženku,...) přímo na hřbitově, jestli to má být příklad správného sociálního soužití, tak se máme ještě na co těšit.
    Dále tam vidíme bezdomovce a feťáka. Ve většině případů to spolu souvisí. Je údělem dnešní doby pro normálního člověka aby byl infikován HIV a nebo napaden zfetovaným asociálem, který si potřebuje obstarat peníze na fet?
    Toto nejsou žádný rasistický a xenofóbní řeči, ale pouhá realita.
    A když se pozastavím nad tím, když název "Česká zem" nazvete nekorektním... z toho mi je fakt na blití. Nekorektní jste tak akorát vy a vaše pseudohumanistické trapné řeči (hádám, že jste se nechal inspirovat na extrémistickém webu antifa.cz). Ta písnička má vyjádřit úctu k předkům, kteří za naše bytí pokládali životy a vy je akorát bezvděčně pošpiníte, narozdíl od A. Brichty, kterým jim hudebním způsobem vyjádřil úctu.
    Jediný kdo je tu extrémista jste vy, protože s takovýmito tupými lidmi jako jste vy, za chvíli zakopneme...
    A nejsem příznivec DS ani podobných spolků.


  • Jen se lidi nedělejte (Salvenius, 12.07.2009 20:04) Reagovat

    Bohužel problémy romské otázky bez radikálních kroků řešit nejspíš nelze. Ani jedna ze stran nehodlá ustoupit ani o krok. Všeobecně ale prostě platí to, že rasismus existuje oficiálně pouze jednostranný a není tomu tak. Jako žák zš jsem nepamatoval rok, kdy by nedošlo k incidendu s romy... bohužel. Pan Brichta na na problematiku pouze upozorní, nikdo by jen tak neměl tvrdit nic o jeho rasismu, když podle mého v textu promlouvá právě způsobem, který situaci popisuje ze strany jakéhosi veřejného mínění a neznamená to, že by se chtěl sám za sebe romů zbavovat. (pouze můj dojem, v této otázce panu Brichtovi důvěřuji) Mám plno přátel romů a nemám s tím žádný problém. Sousedé jsou pracovití a přátelští romové, zato druhý soused bílé pleti je všem jen trnem v oku. Přestaňte Aleše lynčovat a napřed se nad texty písní nejméně 3X zamyslete, než začnete chrlit nesmysly.

  • PROBOHA, KTERÝ MAGOR PSAL TY BLUDY VIZ VÝŠE?! (KUBA, 12.07.2009 22:25) Reagovat

    Mr. Bláha by se měl věnovat filozofii, ta nikoho nezajímá a tudíž svými bludnými názory nenasere tolik lidí.

  • Musicserver - fuj (Kodl, 12.07.2009 23:45) Reagovat

    Teda, že je autor článku dem*nt, to pomíjím, ale kdo asi jiný než musicserver může za toto rewritre: http://musicserver.cz/clanek/26050/Ales-Brichta-curakem/" - to je vskutku důkaz diskuze na úrovni. Fuj !

  • Bláha - deraratizer (Pavel, 13.07.2009 07:52) Reagovat

    Co jste zač p. Bláha. To snad nemyslíte vážně???!!!!! Přečtěte si celé texty o čem zpívá Brichta, myslím, že jste úplně mimo mísu a nic nechápete. Máte vůbec mozek????????

  • Politická korektnost musí byt! (hestroy, 13.07.2009 08:38) Reagovat

    Pan Bláha je "dobrý" člověk. Je vidět, že mu to pálí ostošest. Asi mu nějak nedošlo, že deratizér nemusí být jen na cikány, ale také na politiky, že?

    A kdo je vlastně cikán? Ten, kdo se jako cikán chová a může to být i bílý. Ale to panu Bláhovi samozřejmě nedochází. Kdyby si ale přečetl definici cikána z první republiky, tak by to věděl. V té době se ještě mohly věci říkat dle pravdy. A co je potřeba na krysy? No přeci deratizér.

    Proto říkám! Když budou všichni takoví politicky korektní tajtrdlíci, jako tady pán Bláha, tak to můžem rovnou zabalit a zavést novou totalitu. To by se asi panu Bláhovi moc líbilo.

    Pane Bláho, vzpamatujte se a nerozšiřujte svoje hloupé myšlenky, když vám to nedochází!!! OMG, kam ten svět spěje.


  • OMG (Corti, 13.07.2009 09:20) Reagovat

    mluv za sebe autore článku. Píšeš enormní sračky, které zas nejdou číst mě. Asi opravdu žiješ někde ve vesmíru, kde jsou cikáni hodní, kde nekradou a kupují bílím zadara zmrzlinu. Obdivuju odvahu pana Brichty

  • Odkaz (Hanz, 13.07.2009 09:22) Reagovat

    Já nevim jestli jste to tu už někdo psal, ale odkaz nahoře je skvělej...:-D Četl jsem to tu minulý týden a musim se přiznat, že se mi tomu nechtělo moc věřit, ale teď jsem byl na svijanských slavnostech piva, kde AB band hrál a pustili to jako úvodní song a je to přesně tak jak píšete:)

  • Taky se přidám (Tom Pícl, 13.07.2009 10:46) Reagovat

    Já nebudu napadat autora článku. Má ostatně stejné právo vyjádřit svůj názor, jako Aleš Brichta a všichni z nás. Přirovnávat "pisálka" k Rudému právu je zcestné a hloupé, každý z nás má možnost tady s jeho názory polemizovat (přičemž si to přečte téměř stejný počet lidí, jako onen článek), eventulelně kdekoliv na internetu vyvěsit svůj vlastní článek. Pokud mám říci svůj názor, Aleše Brichtu může z extrémismu podezírat jen velmi neinformovaný člověk. Lze udělat text zaobalený do metafor. Ale pokud chtěl Aleš vyjádřit pocit, který ze současné doby má, pak by nějaká politická korektnost nevystihla atmosféru, kterou ta píseň má mít. A ten jeden inkriminovaný verš je jen malým zlomkem nešvarů, které jsou v písni vyjadřované. Navíc asi není třeba zdůrazňovat, že pokud by chtěl Aleš romskou menšinu za každou cenu napadat, tak by se jistě dal použít i tvrdší popis, než je krádež bicyklu. Bavme se o tom, ale myslím, že bychom si měli ušetřit komentáře, které někomu (ať Alešovi nebo autorovi článku) upírají možnost vyjádřit svobodně názor. Tom Pícl

  • deratizovat,deratizovat,deratizovat, (vasek, 13.07.2009 11:09) Reagovat

    A to tak dlouho az nebude co deratizovat

  • Je zajímavé... (Kokeš, 13.07.2009 11:26) Reagovat

    ...kolik se v poslední době vyrojilo pokrytců, kteří se zastávají cizáků proti vlastním lidem jen proto, aby vypadali hezky před multikulturní vrchností.

    Přátelé, ještě uvidíme, kolik z toho humanismu a xenofilie vám zůstane, až nás zasáhne první rozsáhlejší migrační vlna. Jsem přesvědčen, že budete ječet mezi prvními, aby "s těmi přistěhovalci někdo něco udělal"... tou dobou už totiž (snad) budete dospělí a budete mít děti a budete s realitou konfrontováni hezky z první ruky.
    Ono ze školních (a parlamentních) lavic se to krásně kecá o humanismu. Z pozice ulice to pak vypadá jinak.

  • Kde žiješ ty čůráku !!!!!! (pk202, 13.07.2009 14:04) Reagovat

    75% pouliční kriminality má na svědomí pár procent cikánů a ty tady budeš meldovat že kradou i bílý !!!! Jasně že kradou - některý a dokonce některý cigání nekradou a jsou slušný...ale většina jich krade a to je holý fakt!!!!!!!

  • A co má znamenat ten "čurák" ve webové adrese článku? (Petr, 13.07.2009 14:06) Reagovat

    Autor by si měl nejprve o problematice něco zjistit, než něco napíše a ne tu papouškovat politiky a média.

  • Infekční žloutenka v Janově (janovák, 13.07.2009 14:15) Reagovat

    Před časem se objevila žloutenka v cikánský komunitě v Janově! Taky tu byl deratizér! Taky je to rasistický? Neměl přijít raději děda mráz? Už jsou tady nazpět doby, kdy nějaký "odborník" rozhodoval o tom, co se může a co se nemůže zpívat! Budete za to zavírat? Zanechte už promocenský propagandy a nechte lidem svobodu projevu! Nejsme blbci! A nedělejte je z lidí tím,že nám neustále vtloukate do hlav vaší demagogii ( dle 100x opakovaná lež se stává pravdou) a nechte lidi aby si udělali svůj úsudek a podle toho šli k demokratickým volbám a demokraticky volily koho chtějí na podlkadě svobody projevu!

  • Autor článku se zřejmě ještě neprobudil z růžového multikulturního snu (novopatriot, 13.07.2009 14:17) Reagovat

    "Lidská společnost snad dospěla do fáze, kdy i malé dítě ví, že kradou stejně tak obyvatelé romského původu jako ti bílí." - Ano, malé dítě to zaručeně ví, protože po školách choděj policajti vykládat naučený texty o tom, jak jsou opálení fajn. Až dítě vyroste, tak si možná všimne, že i když jsou tady Cikáni menšina, tak jich je v kriminálech plus mínus 50 %, tedy jejich kriminalita je mnohonásobná a to se jim ještě nadržuje...
    Ohledně alba - ještě jsem ho bohužel neslyšel, ale co nejdříve seženu. Zatím znám jen písničku "Deratizer" a je naprosto luxusní a poslal jsem ji už mnoha lidem a s radostí si seženu i zbytek. AB u mne velmi stoupl v ceně a autorovi článku děkuji za dobrou reklamu na jeho album.

  • Extremista? (Vasek, 13.07.2009 15:43) Reagovat

    A co potom ten sympatický Rom z Litvínova, který před policisty a kamerou nazval jednu dívku "českou kundou"? To by byl textař, co?


  • To se mi zdá... (David, 13.07.2009 16:03) Reagovat

    Člověče, Bláho, co tady vyčítáte Brichtovi rasismus a extrémismud, když sám napíšete - i malé dítě ví, že kradou stejně tak obyvatelé romského původu jako ti bílí - Znamená to, že my jsme bílí a Romové tedy logicky černí. Jste rasista a extrémista. Jak se vám to líbí?

  • ???????????? (Luboš Pospíšil, 13.07.2009 16:47) Reagovat

    Ja nevim ale mě uráží že jim stát vyplací na socialních dávkach okolo 30000kč a nehnou ani prstem a fůra poctivě pracujících je ani nemá.Poslední dobou mě příjde že jsme utlačovaný my bílý.Jinak deska Abbandu nemá chybu.Nechápu proč pan Bláha ma sevřenou p.r.d.e.l. říct a uznat pravdu.Máte strach o práci?

  • Deratizace (Zahartof, 13.07.2009 19:17) Reagovat

    Wow, pane redaktore, čím jste chtěl být, když jste byl malý? Podle toho, jak nahráváte do ruky multikulturalismu a politické korektnosti spolu s obhajováním autocenzury bych řekl, že Vaše vlhké dětské přání bylo stát se gestapákem nebo inkvizitorem.

  • autorovi (Tom, 13.07.2009 19:31) Reagovat

    příště prosím vložit upozornění, že obsah článku může obsahovat vlastní názor. evidentně nepřijatelné. Ale doufám, že se autor baví stejně jako já...

  • nechápu (třeba tonda, 13.07.2009 23:52) Reagovat

    nechápu autora tohoto článku. já brychtu neposlouchám a jsem tu náhodně. věřte, že nejsem rasista a nikoho nediskriminuji. ale jestli brychta má nějaký takový text, tak je to jedině dobře. upozorňuje tím na problém, který je politikům lhostejný.
    Rada pro všechny pseudohumanisty : začněte si uvědomovat pravdu a nebojte se říct jiný názor, než který je v souladu s "pravidly"!

  • DERATIZER (SCHMEYD, 14.07.2009 10:53) Reagovat

    Nejsmutnější na tom je fakt,že ALEŠ BRICHTA má opět pravdu... Jen je škoda,že jde jen o píseň. Člověk co má oči na hlavě,tak vidí,jak to v ČR chodí. Možná by autor článku,měl více chodit ven a ne jen zastávat a dál nesmyslně šířit svůj hloupý názor.

  • zloději (Daniel, 14.07.2009 13:04) Reagovat

    S texty Aleše Brichty musím souhlasit, napsal jen to o čem jiní pouze mluví. Pracoval jsem 5 let v prodejně hudebních nástrojů a když přišli do obchodu cikáni tak vždy pouze za účelem krást. Ani jediný cikán si nikdy nic nekoupil, pouze kradli. A měli na to jednoduché metody do kterých zapojovali i své děti. Škola už od malička. To jsou mé osobní zkušenosti. A rozhodně nejsem rasista. Mezi cikány mám i pár přátel kteří jsou slušní lidé. Rozdíl je jen ten, že všichni mají bílou manželku.

  • Prober se! (Brnak, 14.07.2009 13:05) Reagovat

    Ve state kde se jista temata, do oci bijici, zametaji pod koberec je prave vydani tohoto alba to sparvne. Az si nalejeme cisteho vina, ma cenu se bavit o moralnosti ci amoralnosti zminenych textu ;-) btw: souhlasim ze pan Blaha je asi ze Svycarska ;-)

  • Amorální plebs (Hovna, 14.07.2009 14:35) Reagovat

    Ta naše kouzelná společnost a životní situace v ní je špína v rámci plánu. Brichta už to nevydržel tak něco zazpíval, no to je toho, šmejdům se z toho na hlavách protáčejí jarmule, které jim navíc nepřísluší. V naší zemi je ostatně jako všude jinde na této planetě velmi málo lidí a "pan autor" kritik mezi ně nepatří.

  • ***** (egon rosenbaum, 14.07.2009 17:22) Reagovat

    Pročítám diskuzi a nechápu, o čem je vlastně řeč. Brichtův text postrádá jakoukoli míru taktu, otevřeně pracuje s nepodloženým stereotypem "cikán" = "zloděj", a v souvislosti s člověkem používá termínu "deratizace". Je to nevkusné, trapné, urážlivé, ubohé a především hloupé. A většina národa mu za to ještě zatleská. Prý je to od něj ohromná odvaha. Inu, umělec.



  • Zneuziti systemu (bv, 15.07.2009 11:02) Reagovat

    Nekteri cikani (stejne jako necikani ovsem!) jen zneuzivaji dany system. Resenim tak neni jejich rasisticke napadani / deratizovani, ale zmena onoho systemu. Vzdyt co loupez tisicileti - Kuponova privatizace? Co vsechny ty tunely a "verejne" zakazky? To vse bylo take jen zneuziti systemu. A pohybuje se v radech nesrovnatelne vyssich nez to, co se da nasbirat na socialnich davkach. A to neudelali cikani. A vola tady nekdo po deratizaci vychytralych Cechu?

  • Aneb jak PETR BLÁHA NEsleduje! tvorbu ALEŠE BRICHTY... (SCHMEYD, 15.07.2009 11:24) Reagovat

    Jinak by zřejmě pochopil,že pár podobných textů již dříve napsal,jenže v té době nikomu asi nevadily?Co třeba hit NEMÁM z 96?Nebo projekt HATTRICK obsahuje,jak by řekl PETR BLÁHA nacionálně orientované texty ve stylu ČESKÁ ZEM.Copak ČERVENÁ,MODRÁ,BÍLÁ nezní podobně? :-)
    A v písni PARAZITI volá po čistce CELÉ LIDSKÉ RASY !!! :-D Takových textů by se dalo NEJEN v jeho tvorbě najít! Teď už jen zbývá počkat,zda i PETR BLÁHA pochopí,že omluva by byla opravdu na místě.Nebo že by tato"recenze"byla na objednávku?!


  • Celý text (Horez, 15.07.2009 13:54) Reagovat

    Ono si to chce poslechnout celý text a zamyslet se nad ním. To bývá ale kolikrát problém, že pane autore? :)

  • (B)richta (TK1, 15.07.2009 20:08) Reagovat

    A co je na tom nenormálního? Na rasimsmus člověk naráží na každym rohu, máš tuny rasistickejch kapel a to řešit nebudeš? To ty tu jen hrdinně shodíš slavnýho Brichtu, aby ses mohl cítit drsně a ucházet se o místo v Blesku, ne? Hlavně, že agresi cikánů proti bílejm nikdy nikde nikdo neřeší. Choďte do piče, chytráci...

  • Zkuste si zastánci představit stát, (merhaut, 15.07.2009 23:00) Reagovat

    kde by 95% obyvatel tvořili cikáni, a vy byli menšinou...

  • autor je mimo (Ciza, 16.07.2009 12:42) Reagovat

    Autor textu asi moc Arakain nezná. Já na nich vyrůstal a pokud bych se v textech vrtal našel bych skladby, které by se dali považovat taé za provokativní. Co třeba ku-klux-klan, Kolonie termitů, nebo Dežo ??? je jasné, že nejsou rasistické a vše je to jen obrat nebo přirovnání... A v písni je že cikán krade kolo.... no a co? MĚ OPRAVDU CIKÁNI KOLO (jízdní) UKRADLI !!!! Když jsem byl malej tak mi ho štípli před krámem. Důkaz mám, že ty dva černoprdelníky vidělo asi 5 lidí.... Takže cikáni opravdu kradou kola!!!!!

  • brichtovi medaili.. (baschwek, 16.07.2009 17:37) Reagovat

    ..za odvahu. Čeká ho teď inkviziční proces jako každého kdo už nechce hrát to trapné divadýlko. Jsem zvědav jestli je pan Bláha ojedinělý multikulti fašista nebo se do inkvizice přidají i další z redaktorů.

  • Ty Bláho... (Mára, 16.07.2009 18:23) Reagovat

    Takhle smíchat hrušky s jabkama...

  • Cikáni nás okradli jen 4 x (Rejthar, 16.07.2009 19:00) Reagovat

    Cikáni nás okradli jen 4 x, Aleš se nikdy nebál říkat pravdu.
    To vy asi jo.

  • Svoboda včera a dnes. (Tomáš Fuk, 16.07.2009 19:44) Reagovat

    Brichta to neměl lehké za bolševika a nemá to lehké ani v dnešním pojetí demokracie. Policie podle ČT zkoumá jeho text, aby ho mohla zavřít. Tenhle přístup překročil všechny meze. Kdo si myslí, že je v České republice svoboda slova je osel s klapkami na očích!

  • Petr Bláha je zoufalec a měli by ho deratizovat. (Petr, 16.07.2009 19:51) Reagovat

    Mně to jen připadá tak, že se ten vymaštěnec Bláha potřeboval zviditelnit. Nebo bude některý z jeho příbuzných umaštěný cikánský zlodějíček.

  • Stojím za Brichtou (záša, 16.07.2009 21:09) Reagovat

    Bláha je bláhovec, který by potřeboval ozdravnou kúru v Chánově, nebo Janově . Aleš Brichta zpívá pravdu. Dávám mu bod a už jsem si objednal 3 CD "Deratizér".

  • Brichta má bohužel pravdu (Jan Polcar, 16.07.2009 21:37) Reagovat

    Brichta má pravdu a kdo říká že ne tak absolutně neví nebo nechce vědět co se v tomo státě děje. Cikáni vždcky byli jsou a budou pakáž která jenom dělá bordel, krade a parazituje na sociálních dávkách. Je mi upřímě líto těch cikánů kteří normálně žijou a pracujou. Je jich opravdu málo a o to více si jich vážím.

  • Omyl (vla, 16.07.2009 22:43) Reagovat

    Vážení,
    pan Brichta se hluboce mýlí, když se domnívá, že "cikáni, narkomani a bezdomovci" jsou to nejhorší, co naši společnost trápí. Ale pan Bláha se také minul se svou kritikou. Bohužel za to, že cikán ukradne kolo, nemůže ani tak on sám, jako ti, co ho to naučili. Narkoman není větší spodina společnosti než ten, který mu drogy prodává, jezdí drahým vozem a stýká se s vlivnými lidmi. Bezdomovec může být za chvíli kdekdo, až přijde nový občanský zákoník. Všichni jsou to produkty této společnosti a ta společnost jsme my. A naše politická reprezentace je jen špičkou ledovce společnosti tvořené z nás, z našich povahových vlastností, nenávisti, závisti, zkorumpovanosti, zbabělosti a nafoukanosti. Také si přitisknu kabelku, když za mnou v obchodě stojí dívka tmavé pleti, ale určitě bych přišla o míň než když někdo prodá státní zakázku za úplatek 10 mil. Tak se musíme trochu zamyslet. Za to, kde teď jsme, opravdu nemohou cikáni, narkomané a bezdomovci.

  • Aleš má pravdu a ničeho se nedopustil, jen víc takových lidí (Suchánek Pavel, 16.07.2009 23:37) Reagovat

    Bydlím v Broumově.Jsme cikánské město.Mně už 5x vykradli. Naposledy to bylo horské kolo. Dřevěné dveře u kůlny rosekali.Oni jsou nepřizpůsobiví a nikdo je nepřevychová. Pan Aleš Brichta má moje zastání.

  • za hranicí, nebo ne (Pero, 17.07.2009 00:16) Reagovat

    Užívání archetypů v textařské oblasti je běžnou technikou, stejně tak jako metafory a vícesmyslné výrazy.

    Text je diskutabilní. Ne však s ohledem na obsah, ale vzhledem k pokryteckému způsobu vyjadřování moderní společnosti, alibisticky vydávanému za "korektní."

    Na místě je polemika, zda užitá slova jsou skutečně za hranicí vnitřních názorů většiny z nás. Jejich význam se totiž mnohdy neshoduje s veřejnými výklady, které jsou nám médii podsouvány a my je někdy ze zbabělosti, někdy z lenosti, jež máme historicky zkódované z dob minulých, přijímame za své.

  • Má pravdu? (Kuba, 17.07.2009 08:57) Reagovat

    Na začátek říkám, nemám rómy rád, zatím,100% negativní životní zkušenost.
    Ale může mi tu někdo rozumně vysvětlit, jak osoba na sociálních dávkách může mít na baráku satelit a volat neustále mobilem? Za co si cikání kupujou letenky do Kanady? Do prdele člověk na podpoře má mít dávky akorát aby na měsíc zaplatil jídlo, vodu, elektriku a nájem, ale stačí se rozhlédnout po sídlišti a ta "nepřízpůspbivá" menšina si kurva dobře žije. Diví se mi někdo, že sem nasranej, když jejich pohodovej život platím ze své práce????

  • Aleš Brichta extrémistou (Nikol z Aše, 17.07.2009 09:12) Reagovat

    Reaguju na tento článek.CD mám doma-poslouchám ho-líbí se mi!Aleš má texty ,kteroé jsou ze života.. napš.skladba ,,JEDNOU TO POCHOPÍŠ, tak i DERATIZER!!! Je to naprostá pravda,co tam zpěvák zpívá!Dáva tam jen znát,jak dnešní stát vypadá! A každej víme,že 90% romů-jsou "hajzlové a zmetci" já osobně jich znám,znám jich dost,ale pouze na jedné ruce dokážu spočítat,kolik jich je slušnejch a třeba makajících.Ostatní jsou rváči,kradou ,nemakají,chtějí,aby jsme se k nim chovali vlídně,ale jak se chovají oni?!Za komančů,musel makat každej!!JInak,Když už makaj,tak je to hlavně ze špinavé práce!Tím neříkám,že lotrové jsou jen romové,ale i bílá rasa.
    Každej člověk s mozkem na určité úrovni ví,že kradou tady ve státě POLITICI A CIKÁNI! JE TO TAK! Aleši! stojím na tvé straně!!!

  • Cetl jste ten text? (a, 17.07.2009 10:08) Reagovat

    Pane Blaho,

    cetl jste vubec ten text? A pokusil jste se mu porozumet? Brichta v te pisni zpiva o politicich, ktery delaj vse jen pro sebe. Cikani, Romove, kola, volove a dalsi slova jsou tam jen pro vyjadreni myslenky. Pisnicka o Cikanech VUBEC neni. V pisnicce se rovnez vyskytuje Mesic a Slunce, presto neni o astronomii. Je o POLITICICH.
    Cituji: "Možná, že žijem na odvrácený straně
    táta je Měsíc, Slunce svítí jen na ně
    sto je prej málo, tak dvěstě procent daně
    oni si žerou a chrochtaj namlsaně"

    Deratizer je o politicich - vyzirkach, na ne ma prijit deratizer. Coz byste se dozvedel, pokud byste poslouchal pozorne. Kdyz Gott zpiva pisen "Kdyz muz se zenou snida", tak to take neni pisnicka o kucharich, priprave jidel a kulinarskem umeni

  • Kdyz ma kdejaka novinarska nula ... (xAo, 17.07.2009 10:43) Reagovat

    Kdyz ma kdejaka novinarska nula potrebu okopavat palce i Brichtovi, je situace na povazenou.

  • Aleš Brichta na Hrad! (mover, 17.07.2009 11:02) Reagovat

    Konečně se někdo přestal bát a zahodil politkorektní masku. Aleš Brichta nemá moc co ztratit a to ho zvýhodňuje v dnešní umělé atmosféře strachu, nastolené vládou - hon na extremisty, hýčkání si cikánů... A.B. prostě růluje :)

  • Blaho, tobe ten tuk uz zalil mozek ! (Tonda Rauer, 17.07.2009 15:13) Reagovat

    Jestli si ty tlustoprde myslis , ze timhle blabolem problemovemu etniku nejak pomuzes, tak si asi spad z prasete drzkou do skvarku ne? Vetsinu lidi si akorat nasral. BTW vis kolik nas rocne stoji operace kardiovaskularniho systemu takovejch mamrdu jako jsi ty ?! Ty se zviditelnovat nemusis, ty ses videt ZDALEKA ! :))

  • BUCHTO, VOLE, NENECH SE OTRAVIT ! :) (Morek Kosti , 17.07.2009 15:20) Reagovat

    BUCHTO, VOLE, NENECH SE OTRAVIT ! :)
    BUCHTO, VOLE, NENECH SE OTRAVIT ! :)
    BUCHTO, VOLE, NENECH SE OTRAVIT ! :)
    BUCHTO, VOLE, NENECH SE OTRAVIT ! :)

  • Brichto, ty debile (tadis, 17.07.2009 19:25) Reagovat

    Navrhuju konečný řešení Brichtovský otázky.

  • Vypadá to, že svoboda projevu je (už zase) v ohrožení (Ladislav N, 17.07.2009 20:31) Reagovat

    A tady je Brichtův "Deratizér", každý si může posoudit sám, zda autor článku blábolí nebo píše pravdu...
    Aleš Brichta: Deratizér (YouTube videoklip)
    www.youtube.com/watch?v=4sf9-_XgBJc

  • Obrazné přirovnání, které lze vyložit různě (Psycholog, 17.07.2009 21:34) Reagovat

    Umělci používají v textech obrazná přirovnání. Problém je v tom, že tato obrazná přirovnání pochopí každý jinak, podle toho, jaký sám uvnitř je. Když je rocker, vyloží ho, že je to myšleno jako protest proti politikům. Když je rasista, vysvětlí ho, že má rasistický význam. Omylem je, že projevy rasismu jsou jen ty, které se projevují nenávistí. V psychologických testech se obrazná přirovnání s více možnými výklady používají tak, že uchazeč má vysvětit jeho význam. Rasista v něm vidí rasismus atd. atd. Jestliže se Brichta jasně vyjádřil k významu svých obrazných přirovnání, ke slovu deratizér a dalším, nelze ho obviňovat z rasismu. Z rasismu je třeba obviňovat ty, kteří v jeho obrazných přirovnáních rasismus nacházejí a také je tak vykládají. U psychologických testů k policii by tito lidé neměli projít, neboť jejich rasistické myšlení by se například právě výkladem obrazných přirovnání v písničce potvrdilo, pokud by písnička byla zařazena do psychologických testů.


  • Deratizace (ironman, 18.07.2009 07:23) Reagovat

    Když jsem slyšel deratizéra poprvý tak mě skoro vůbec nezaujal.Ale pak jsem viděl tu reportáž v televizi.Druhý den jsem zašel do samobsluhy a obal jsem si pořádně prohlédl.Ano je tam rom z autorádiem v ruce bezdomovec leze z kanálu a feták si dává dávku.Za nimy deratizér kterej je likviduje.Umíte si představit co by se stalo z tím deratizérem kdyby zabil cikána.To by se snad obnovil i trest smrti!!

  • komerce (dwave, 19.07.2009 00:08) Reagovat

    autor se chce za každou cenu prosadit (svědčí to o jeho nízké inteligenci , nebo touze po penězích nebo "slávě" )
    musicserver byl pro mě až do dnes úplně neznámý a nevýznamný server .... po přečtení tehle "recenze" mám o tomto severu eště horší mínění (než kdybych ho neznal)

    jinak nevadí mi vietnamci , poláci , černoši a jiné národy vyskytující se na našem území, ale cikány fakt nesnášim !!
    sám sem byl od nich okraden .... a slyšet od nich věty typu : jsi si jistej že domů pudeš v botech ? nebo ty máš dobrý kolo .. atd ....
    přál bych toto aby si každý vyzkoušel , kdo cikány obhajuje



  • ?Demokracie? (Makabrianský humr, 19.07.2009 11:04) Reagovat

    Už si tady dvacet let hrajeme na demokracii, ale přesto se člověk musí bát vypustit cokoli z pusy, aby v tom nějaký idiot neobjevil zakázané myšlenky, "které nemají v naší demokratické společnosti co dělat". Zvláštní, že cikány vždy obhajují lidé (politici), kteří s nimi nemusejí bydlet v jednom baráku. Prosím, pojďte si to bydlení na pár týdnů vyzkoušet a pak promluvte!

  • Jo jo (Sopta, 19.07.2009 17:34) Reagovat

    Je pravda že to aleš přehnal cigáni už kola nekradou, dnes sou in zbíječky elektrocentrály a šuntový zlato s kterým otravujou na každý druhý benzince ( je zajímavý že to vozijou v audinách a mercedesech ) jinak k panu Bláhovy dodnes sem kurňa nepochopil naco je dobrý tak zbytečný zaměstnání jako hudební krytik ? a už vůbec ne v metalu ? Abych citoval část článku " v době hospodářské krize " by bylo lepší jít dělat něco smyslu plnějšího ne ? A poslední reakce na některé inteligenty v této diskuzi : pokuď tvrdíte, že rockový posluchači jsou polointeligentní dementi je to taky rasistický ůtok ! proti skupině lidí vyznávající určitý (životní), hudební styl, říkejte tomu jak chcete třeba náboženství.......

  • realita (mirus, 19.07.2009 22:05) Reagovat

    Po přečtení některých článků blbců kteří tady píšou o inteligenci a primitivizmu pochybuju o inteligenci těch kteří to napsali. Nehrejte si pořád na nějaký všelidumili. Kradou všichni bílý,černí i žlutí. Problém je ale v tom že u bílé populace se podílí na trestných činech asi 10%(a to asi hodně přeháním) a u cikánů je to 90%. A která organizace spojená se státní správou pomůže mě jako bílímu v případě že budu chtít novej byt ůprotože ten původní je v tak desolátním stavu že se vněm nedá vydržet? A jestli tady někomu přijde normální to že já jako pracující člověk nemohu svobodně vycestovat do Kanady jen kvůli tomu že u nás práce cikánům nevoní. Jestli vám kteří se považujete za inteligentní připadá v pořádku že se v ČR podřizuje většinová část českýho obyvatelstva cikánské menšině tak se odstěhujte na Mars. Tady rozhodně nikomu chybět nebudete.

  • ..... (Fender, 19.07.2009 22:43) Reagovat

    zde je článek který bych doporucil precist primo autorovi tohoto stupidniho clanku

    http://trpaslik.xhk.cz/deratizer-pod-palbou-kritiky/


  • Můj komentář (Adam, 20.07.2009 00:24) Reagovat

    chachachachachachachachachachachááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá

  • Včelí medvídci (Milan, 20.07.2009 09:45) Reagovat

    Extremismus je pro mě právě to co předvádí skupina lidí v čele s vámi pane Bláha, kdy se podávají žaloby za slovo cikán a kdy jsou prověřovány nekorektní texty jako ten Svěrákův k večerníčku o včelých medvídkách - cituji: "Nás by tak nejvíce vábilo natírat celý svět nabílo.
    Motýla i jeho larvu, milujeme bílou barvu.
    Bílá, bílá, bílá, bílá, komu by se nelíbila. Bílá vrána, bílá noc, bílé není nikdy dost.
    Čmeláci, vy jste snad šílení, okamžitě nechte bílení.
    Kdo se někam neuchýlí, za chviličku bude bílý."

    Ale chápu vás, pro lidi jako jste vy je velice lákavá vidina cenzury a moci zavírat huby "nekorektním".

  • Někdo vypíchnul pravdu ... (ATGcko, 20.07.2009 13:00) Reagovat

    ... a politicky hyperkorektni přizdisráčové se můžou umlátit, aby ho poslali do všech pekel ... včetně autora tohodle naprosto stupidního článku

  • jednoznačné jak pro koho (Jan, 20.07.2009 18:43) Reagovat

    Pokud odhlédnu od toho, že Brichtův projev je krytý svobodou slova a básnickou licencí (což znamená, že pláčete zbytečně a ještě k tomu na špatném hrobě), tak jediný možný "jednoznačný" výklad (mimochodem tupě textualistický) nám prozradí, že volá po deratizaci nejen cikánů, ale i politiků. To jste bohorovně přehlédl. Proč? Protože jste hledal jen to, co jste najít chtěl.

    Kdyby ne, všiml byste si, že politici jsou stejně lidé jako cikáni a ti jsou stejně lidé jako Vy, já nebo Aleš Brichta. Což vlastně znamená, že Vy zas diskriminujete politiky. No, nepřijde Vám teď "jednoznačný" výklad jako hloupost (byť je píseň nevkusná a Brichty nejspíš nehodná)?

  • Boze... (neznamejclovek, 20.07.2009 20:29) Reagovat

    Co to je za autora? COpak tu nesmi byt nekdo kriticky vuci situaci, ktera tu je? Copak uz nikdo nesmi vyjadrit svuj nazor, a kdyz tak ucini, je hned extremistou? Tento styl mi pripomina komunisticky rezim, byl vitan jediny nazor, ale ostatni byli trestne... autor by se mel jit zahrabat se svym "demokratickym" smyslenim....

  • Ano,ano,ano (Pan Meloun, 21.07.2009 21:41) Reagovat

    pročetl jsem celou diskuzi a všude jsem viděl pouze pranýřování autora,nebo pana Brichty,nikde návrh řešení ... Společnost v dnešní době hodně zobecňuje.Pak je jednoduchý přečíst si dva verše,kde pan Brichta vyjadřuje svůj názor a označit ho za extrémistu.Stejně tak je zobecněno,že všichni romové jsou "špatní" a ostatní "dobří". A k výrazu "deratizace" : lidi moc to hrotíte,deratizací je myšleno řešení problému,nikde v textu jsem si necšiml zjevného nabáddání k násilí,pouze ke snaze najít řešení-kompromis

  • xxx (Já, 22.07.2009 08:47) Reagovat

    ale pane autore tohoto clanku, vy by jste byl radeji kdyby se tato, uz tak dost zdegenerovana demokracie, jeste vice degenerovala? jak si muzete byt jisty, ze vas nazor je ten spravny a ostatni,kdyz s vami nesouhlasi ci maji jiny nazor za to kritizovat nebo pripadne naslolit jina reseni, jak naznacujete?? Vzdyt skepticka nepredpojatost neplati jen v nasem pristupu k celku sveta! nejsou toto nahodou totalitni myslenky. Lide by si meli davat pozor na takove jako jste vy, ne pan Brichta!!!!

  • Píseň není od věci!:) (Libor, 22.07.2009 21:59) Reagovat

    Je hnusné v jaké demokracii žijeme!:( K.Kryl by zaplakal!!!!!

  • Brichta (Zero, 24.07.2009 16:13) Reagovat

    Zajímalo by mě, jestli ten, co se tady podepsal jako aleš brichta, je doopravdy aleš brichta.

  • deratizer (radek, 24.07.2009 18:47) Reagovat

    neni něco v nepořádku,když se stejně jako před dvaceti lety hodnotí texty které jsou pravdivé,a vubec to není pokleslé,chce to jen vše chapat jak je,skutéčné žadný rudý mraky ,co pak jsou všichni slepý.R.

  • deratizer (radek, 24.07.2009 18:55) Reagovat

    není něco v nepořádku,když řešíme jen slova,a vše ostatní jde kolem.žádné rudé mraky.

  • deratizer (Michal, 26.07.2009 21:50) Reagovat

    Alespoň pane Bláho vidíte, že jsou věci které se.ro.u už i lidi nahoře, tedy třeba i špičkové muzikanty. A já nechápu co je nekorektní na tom říkat PRAVDU ( viz.Deratizer) a milovat svoji vlast (česká zem). Protože jak zpívá tublatanka- Pravda víťazí a jak říká babička v jedné české pohádce- pravda se nedá ani ukřičet, ani vyhnat z domu. A že by tady ten chlív někdo už konečně vymést měl, to pravda je.

  • Petru Bláhovi (MartinH, 26.07.2009 22:55) Reagovat

    Uvědomuješ si vůbec, jakou řetězovou reakci si svým nesmyslným názorem způsobil? Těmi rádobykorektními žvásty cca měsíc po vydání CD si akorát způsobil, že se toho v okurkové sezóně chytla i jiná média, AB byl předvolán na policii, do té doby pohodová diskuze na AB stránkách byla infiltrována nesmyslnými vulgárními příspěvky rozumbradů (dnes zrušena) Tvého typu a rozjezdem hysterické kampaně si zastrašil jednoho z členů - autora hudby. Pokud nejsi schopen chápat písňový text v celku (!) a dokážeš pouze vytrhnout z kontextu jeden verš(!), tak prosím toho psaní radši nech a AB se veřejně omluv. AB jsem viděl poprvé na jaře ´83 na Barče a od té doby nesčíslněkrát, na podobné nesmysly nereaguji, ale tohle mě opravdu velmi, ale velmi naštvalo.

  • trocha historie aneb nic noveho pod sluncem (jan hlavac, 28.07.2009 12:53) Reagovat

    Autor clanku pise: "az doposud sem v jeho tvorbe nepozoroval zadne extremisticke tendence", podivejme se ale napr. na text pisne Noc, z alba Thrash The Trash ktere bylo natoceno v roce 89' a vyslo o rok pozdeji u Supraphon, a ktery si ale (ouha!) NEprecteme ani NEposlechneme na oficialnich strankach kapely v sekci diskografie/texty (pro uplnost odkaz> http://arakain.eu/cz/diskografie/ ), a mozna proto ze deratizer je jen jeho hodne, hodne slabym odvarem..? zde je odkaz i kompletni text: www.ujdeto.cz/lyrics/arakain/teror/

    Skinheads
    berou si do rukou
    s kým, že tu máme teď žít
    Skinheads
    chtějí být zárukou
    aby byl konečně klid
    Dech noci
    teror teď vyprýští
    pro tvojí nečistou pleť
    Dech noci
    tvá barva znečistí
    někdy jsi horší než sněť

    Dám ti dar...

    Rasu chceš kazit
    tak to se ti zdá

    mít břicho na zip
    je budoucnost tvá
    Táhni už domů
    a nejpozdějc hned
    nevěříš tomu
    tak to si se splet

    Takle otevrene vyzyvat k rasovemu nasili si nedovolili ani panove Landa a Matasek, jinak masovi popularizatori rasove nenavisti zkrze popularni kulturu u nas.. Ale to uz je asi moc davno na to aby si to nekdo pamatoval.. Orlik uz dlouho nehraje, dosahl snad i jakychsi kultovnich rozmeru, panove Landa s Mataskem jsou popularnimi osobnostmi ceske kulturni sfery, a stejne tak je jim i starnouci rocker Ales, ktery i pres svuj fyzicky handicap neztratil prehled o tom co ze se to v nasi spolecnosti vlastne deje, a s uspechy Delnicke Strany a vzestupem rasoveho nasili u nas se jiz opet, (a dalo by se rict jiz tradicne) pripojuje k politice totalnich reseni a populismu a vyvazi se na vlne xenofobnich a rasistickych nalad ve spolecnosti v tom typickem mesiassko-odpadlickem hard-rock duchu. NIc noveho pod sluncem..

  • Ano deratizaci (lukyno, 04.08.2009 13:51) Reagovat

    Aleš je borec, jeden z mála, co se nebojí nahlas říkat, o čem se tzv. korektní většina dobře smýšlejících jenom bojí myslet. Žijeme v totalitě, za pár let nás cikán a muslim sežere.

  • Autorovi článku (Choronzon, 22.08.2009 13:41) Reagovat

    Neser se do Brichty. Ty by jsi poplival i Kryla za totality, viď?

    Zpívá o tom jak to lidi cítí. a on by to FAK MĚL VYŘEŠIT NĚJAKEJ DERATIZER!

  • Deratizer (Petr, 22.08.2009 14:00) Reagovat

    Tak nakonec všem rádobykritikům sklaplo, text písně Deratizer byl shledán nezávadným, vyšetřovatel neshledal důvody pro zahájení trestního stíhání.

  • Deratizér (medvedář, 03.09.2009 22:12) Reagovat

    Dobrý den, dlouho jsem přemýšlel, co napsat k albu Deratizér a ke stejnojmené písni. Kdo poznává róma nebo-li cikána na obalu zmiňovaného CD, je svým způsobem rasista taky. Kažký, komu se vybaví postava tmavší pleti s autorádiem a kabelkou v ruce jako róm, je buďto tak trochu rasista nebo má se zmiňovanou etnickou skupinou neblahou zkušenost. Je asi každého člověka názor, co vidí pod zobrazenou postavou a co si vyloží pod pojmem deratizér. A co vedle nakreslený feťák? Chceme zavírat feťáky nebo distributory? Vyléčení feťáka a alkoholika stojí stejné peníze a jse to z našich kapes, z kapes daňových poplatníků. A obchody s alkoholem taky nezavíráme...

  • Deratizér (Werča, 08.09.2009 15:39) Reagovat

    Já si myslím, že má Aleš v tom textu ve všem pravdu a kdo říká že ne, tak kecá...taky si myslim, že teda žádnej rasista neni a píše texty takový jak to je doopravdy...žádný lži...a komu se to nelíbí, tak ať se tady do něj nenaváží a nepíše nějaký debility, protože ty co to tady píšou tak to sou nějaký závistivci, který Alešovi záviděj, že ho maj lidi rádi a že má velkej úspěch.

  • Tak kde je omluva autora článku ???? (sopta, 17.11.2009 19:19) Reagovat

    hej tak co pane Bláha ? Buď se omluvte za pomlouvačský článek a nebo se odvolejte proti zastavení řízení v kauze rasistických textů Aleše Brichty !!!!! Jinak to vypadá že jste jen na chvilku zamachroval a teďkom děláte jako že nic !

  • deratizer (Zdeněk Valach, 08.04.2010 18:37) Reagovat

    Řekl bych,že autor zhodnotil Brichtovu skladatelskou formu až potom co se tak moc pobouřil nad textem který podle něj volá po rasových čistkách.Je to naprostý nesmysl a každý kdo to ma v hlavě aspon trochu v pořádku,tak mu musí být jasné,že se by z AB BANDU vzikl SS BAND a vyrazily do Chánova.On pouze reagoval na téma které nás všechny přinejmenším znepokojuje a jako jeden z mála z nás má možnost se k tomuto tématu otevřeně vyjádřit.Rozhodně bych v tom neviděl nic závažného a pobuřujícího.

  • rasista Bláha (Karel, 15.04.2010 08:36) Reagovat

    Na obalu desky je krom cikána taky bezdomovec a feťák, takže pan Bláha se zaměřil pouze na cikána, proč, to si domyslete každý sám...

  • ALES BRICHTA (Peter Badura, 07.10.2011 01:08) Reagovat

    ma pravdu co spieva je to v beznom zivote pravda tak sa netvarme ze to tak nie je to uplna pravda a trea to riesit