Sledujte musicserver.cz také na Facebooku!

Brandy na další pokus

Vydáno: 30.08.2004 00:00 v sekci Recenze - Karel Veselý

Americká R&B zpěvačka Brandy se vrací se čtvrtým řadovým albem "Afrodisiac", na kterém znovu předvádí, jak vypadá aktuální spojení soulu a hip hopu. Podobně jako u všech jejích předchozích alb jde o desku slušnou a chvílemi velmi zajímavou, avšak poměrně nevyrovnanou.

SDÍLET:     Sdílet na Facebook Sdílet na Twitter Odeslat mailem    
8/10

Brandy - Afrodisiac

Celkový čas: 61:27

Skladby: Who I Am, Afrodisiac, Who Is She 2 U, Talk About Our Love, I Tried, Where You Wanna Be, Focus, Sadiddy, Turn It Up, Necessary, Say You Will, Come as You Are, Finally, How I Feel, Should I Go

Vydavatel: Warner Music

Zpěvačka Brandy (příjmení Norwood nepoužívá) je ve svých pětadvaceti letech už skoro veteránkou černošské hudby. Nedivte se, debutovala před deseti lety svým prvním bezejmenným albem a smlouvu za ní tehdy museli podepisovat rodiče. Když k tomu připočteme nespočet muzikálových a hlavně televizních rolí (nejúspěšnější sitcom "Moesha"), máte popovou matadorku jako vyšitou. Její pěvecká kariéra se však, kromě hitu "The Boy Is Mine" (duet se zpěvačkou Monicou), zatím nevyvíjí úplně podle nejoptimističtějších předpokladů. Srovnání s Janet Jackson v době největší slávy nebo Aaliyah, kterým se chce přiblížit, zatím jednoznačně pokulhává. Brandy však nepřestává držet prsty na tempu doby a každá její nová kolekce ji posouvá dále a odráží aktuální trendy v oblasti současného R&B. Bohužel jí chybí to nejdůležitější - hity. Jistě, když vydá singl, vždy si nějak místo v Top 40 najde, ale já mám na mysli takové ty obrovité hity, které v popu dělají jméno. Nebyl to "What About Us?" z minulého alba, ani "Talk About Our Love" z toho letošního. "The Boy Is Mine" tak zůstává osamocen. Snad jen prozatím.

Brandy to ale pořád zkouší. Zatímco za minulým albem stál producent a autor Rodney Darkchild Jerkins, tentokrát jeho místo nahradily dvě producentské hvězdy první ligy - Timbaland (Missy Elliott, Aaliyah, Justin Timberlake) a Kanye West (Jay Z, Twista, Janet Jackson). Je to excelentní výběr, alespoň na papíře. Timbalandovy futuristické beaty mají vyvažovat soulové samply, ze kterých staví svoje skladby West. Ve skutečnosti je situace maličko odlišná, Timbaland už několik let působí jako unavený hitmaker a jeho současné skladby nedosahují kvalit kusů jako třeba "Try Again" nebo "Are You That Somebody" (Aaliyah). Navíc se už pomalu ale jistě začíná vykrádat - vezměte si třeba "I Tried" z této desky, který je postavený na identických instrumentech jako "Cry Me A River", loňský hit Justina Timberlakea. Přesto si myslím, že Timbaland je lepší volba než Jerkins a na "Afrodisiac" jistí kvalitu. Pořád dokáže z kapsy vytáhnout trik, který doslova vyrazí dech. V "Should I Go" si dovolí vysamplovat úvod k skladbě "Scientist" britských melancholiků Coldplay. Odvážný krok, který vyšel na sto procent. Osvěžující je i dancehallová vložka "Saddidy" nebo funkový kvapík "Turn It Up". Druhý singl, který nedávno vstoupil do žebříčku Billboardu "Who Is She 2 U", velmi silně připomene Aaliyah, vynikající je klavírní motiv, který pochází z pětadvacet let starého singlu R&B mottownského producenta a zpěváka Leona Wareho.

Kanye West poslední dobou produkuje čím dál více vokalistek (začínal jako čistě hiphopový producent) a dokazuje tak svůj univerzální talent. "Talk About Our Love" má podobnou gramatiku jako jeho aktuální singl Janet Jackson "I Want You", ale zasahuje hlouběji. Brandy v něm vyzpívává zážitky z rozchodu s otcem svého dítěte a West rapuje part pochybujícího milence. Pravděpodobně jeden z nejlepších letošních singlů, který ale bohužel ani americká ani evropská rádia nepřijala tak, jak by si zasloužil. Druhá Westova skladba "Where You Wanna Be" už působí trochu jako kopie první. Koneckonců, závěr alba, kde ji uslyšíte, trochu zkazí nadějný začátek, když obsahuje příliš mnoho vyloženě průměrných skladeb ("Finally" bez chuti, slabou baladu "How I Feel"). Dojem z desky také kazí zbytečně vyzývavé fotografie uvnitř bookletu. Odhalená Brandy na nich vzbuzuje spíše lítost nad nešťastnou anorektičkou, než kýžený sexuální apel. Malý komentář si zaslouží i texty. Od "Full Moon" se výrazně zlepšily, Brandy si prožila několik těžkých chvílek a na nové desce se z nich vyzpívává. Trochu na hraně je to ovšem v "Should I Go", kde se situuje do role ublížené hvězdy, kterou dusí ďábelské praktiky showbusinessu a nahlas přemýšlí, jestli to nemá raději zabalit. Možná se to opravdu nedá vydržet, pak ovšem netuším, proč by to posluchače mělo zajímat, a možná jen moc poslouchá Coldplay, jak se dozvíme v "I Tried". Varování všem, kteří by dělali to stejné!

"Afrodisiac" je o třídu lepší album než "Damita Jo" Janet a letos zatím nevyšla deska mainstreamového R&B, který by se mu mohlo vyrovnat. To jednoznačně hovoří pro Brandy i Timbalanda. Ten sice v Brandy nenašel druhou Aaliyah, přesto se mu povedlo zase po delší době připravit velmi dobrou R&B kolekci. Přičemž chvála samozřejmě patří i zpěvačce samotné.

NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova musicserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Conversation With Nick Cave, Festspielhaus, Baden-Baden, Německo, 20.1.2020
Naživo: Jak jsme konverzovali s Nickem Cavem "Conversation..." je neobvyklá šňůra, která nabízí blízký kontakt publika s takovou osobností, jako je Nick Cave. A protože se turné vzhledem k jazykové bariéře Česku vyhnulo, vypravili jsme se do Německa. Minulý rok do Berlína a... čtěte zde
Vydáno: 23.01.2020 12:33 v sekci Naživo
0
Dvacet nejlepších domácích desek roku 2019 podle musicserveru (20-16)
Publicistika: Dvacet nejlepších domácích desek roku 2019 podle musicserveru (20-16) Jak říkáme v redakci - rock se s rockem (a popem) sešel, a tak je na čase vše zrekapitulovat a vybrat ta nejlepší alba s letopočtem 2019. Čtrnáctka redaktorů a redaktorek by ocenila celkem sedmašedesát domácích (českých a... čtěte zde
Vydáno: 22.01.2020 17:00 v sekci Publicistika
12
Nové desky 2/2020 - od Eminema přes Sons Of Apollo po Halsey
Nové desky 2/2020 - od Eminema přes Sons Of Apollo po Halsey Aktuálnímu vydání Nových desek jednoznačně dominují tři jména: Eminem, Halsey a Sons Of Apollo. Tuto silnou trojici doplňují And You Will Know Us By The Trail Of Dead, popovější Gabrielle Aplin, countryoví Little Big Town, indie... čtěte zde
Vydáno: 22.01.2020 06:28 v sekci Novinky | Nové desky
2
Pohled do českých hitparád - 3. týden 2020
Novým králem rádiového éteru je DJ Regard, Viktor Sheen přidává další triumf v albovém žebříčku Jediný týden vydrželi ve vedení českého rádiového žebříčku Jonas Brothers s písní "Only Human". Na zlatý stupínek totiž poskočil DJ Regard s "Ride It". Albovému pořadí nadále vládne Viktor Sheen s loňským bestsellerem... čtěte zde
Vydáno: 21.01.2020 21:05 v sekci Novinky | České hitparády
1
Schodiště - Kupředu! 8/10
Recenze: Schodiště jdou "Kupředu!" s nebývalou energií Více než pětatřicet let funguje kapela kolem Martina "Doktora" Krajíčka Schodiště (dříve Nahoru po schodišti dolů band). A na nějaký hudební důchod to zatím nevypadá, protože její lednová novinka "Kupředu!" doslova srší... čtěte zde
Vydáno: 21.01.2020 11:00 v sekci Recenze
2
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Kanye West svým novým albem přemazal americké křesťanské hitparády (08.11.2019 12:44)
- Nové desky 44/2019 - od Ringo Starra přes Stereophonics po Mydy Rabycad (31.10.2019 00:05)
- Publicistika: Čtyřicet nejlepších zahraničních desek roku 2018 podle musicserveru (40-31) (18.01.2019 16:00)
- Nové desky 29-30/2018 - od Ricka Astleyho přes Rise Againts po Underworld s Iggy Popem (02.08.2018 07:13)
- Post Malone má stále nejžádanější album, nesesadil ho ani Kanye West. Rádiím kraluje Lost Frequencies (13.06.2018 08:20)
- Kim a Kanye mají třetí dítě. Holčička dostala jméno Chicago (20.01.2018 10:58)
- Tvůrci "South Parku" chystají počítačovou hru. V hlavní roli je homosexuální ryba Kanye West (26.09.2017 12:41)
- Publicistika: Čtyřicet nejlepších zahraničních desek roku 2016 podle musicserveru (20-11) (01.02.2017 11:00)
- Recenze: Pomatený Kanye West chce být umělcem. Chvílemi to i baví (08.01.2017 12:00)
- Nominacím na Grammy vévodí Beyoncé, Drake, Rihanna a Kanye West (07.12.2016 09:01)

ALBUM TÝDNE 03/2020

Selena Gomez
Rare

Nenechali na ní nit suchou. Psali, že je zničená, tlustá a psychicky na dně. Mlčky to trpěla. Teď se Selena Gomez vrací s albem "Rare", na kterém dala svým emocím průchod. Je na něm otevřenější a sebevědomější. A hned v první písni zpívá: "Nejsem dokonalá, ale vím, že jsem jedinečná."

8/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

So 25.01.
Michael Malarkey (USA) (Roxy, Praha)
So 25.01.
Devendra Banhart (USA) (Palác Akropolis, Praha)
Ne 26.01.
The Murder Capital (IRL) (Underdogs', Praha)
Ne 26.01.
Beacon (USA) (Café V lese, Praha)
Út 28.01.
James Arthur (UK) (Forum Karlín, Praha)
Ne 02.02.
Keane (UK) (Forum Karlín, Praha)
Po 03.02.
Melanie Martinez (USA) (Forum Karlín, Praha)
St 05.02.
teepee (Lucerna Music Bar, Praha)
Po 10.02.
Lindemann (DE/SWE) (O2 Universum, Praha)
Pá 14.02.
Five Finger Death Punch + Megadeth + Bad Wolves (Tipsport Arena, Praha)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Mandrage Coldplay Rihanna Kapitán Demo AC/DC Ed Sheeran Kryštof Adele Taylor Swift Beyoncé Sia The Cure Madonna Lady Gaga Britney Spears Metallica Panic! At The Disco Ewa Farna Chinaski Marek Ztracený
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2020 IMEG s.r.o.
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver