Sledujte musicserver.cz také na Facebooku!
Gesaffelstein - Hyperion

Gesaffelstein se s albem "Hyperion" přiblížil k mainstreamu

Vydáno: 10.11.2019 13:00 v sekci Recenze - Jaroslav Hrách

Francouzský producent Mike Levy, známý jako Gesaffelstein, slavil před lety úspěch s debutem "Aleph". Po dlouhých šesti letech se vrátil s druhou nahrávkou "Reset", kam si pozval řadu známých hostů a přiblížil se mainstreamové hudbě. Tím bohužel ztratil svou jedinečnou tvář. A nenachází ji ani na "Hyperion"

SDÍLET:     Sdílet na Facebook Sdílet na Twitter Odeslat mailem    
5/10

Gesaffelstein - Hyperion

Vydáno: 8.3.2019
Celkový čas: 40:16

Skladby: Hyperion, Reset, Lost in the Fire (feat. The Weeknd), Ever Now, Blast Off (feat. Pharrell Williams), So Bad (feat. Haim), Forever (feat. The Hacker, Electric Youth), Vortex, Memora, Humanity Gone

Vydavatel: Columbia Records

Už od dubna mám rozepsané téměř dvě třetiny textu ke Gesaffelsteinově druhé řadové desce "Reset". Bohužel jsem se nedokázal donutit k finálnímu poslechu, a tak jsem dal recenzi k ledu. Když jsem se po půlroce na rozepsaný text díval, zjistil jsem, že Gesaffelstein nelenil a na začátku listopadu vydal zbrusu nové EP "Novo Sonic System". Poslechl jsem si ho, posteskl si nad ním a řekl si, že by bylo záhodno text k předchozímu albu oprášit a konečně se vyrovnat s dalším hudebním zklamáním.

Když se na tehdejší elektronické scéně objevil francouzský elegán Gesaffelstein, bylo to příjemné zpestření. Debutová nahrávka "Aleph" byla progresivní. Nabídla chladnou atmosféru, agresivní, skoro až nekompromisní zvuk a k tomu všemu v sobě ukrývala výbornou stylizaci. I po těch letech si za tou devítkou ve své recenzi stojím.

Mike Levy se po vydání debutu na delší dobu odmlčel. První návrat přišel až v březnu 2018 - na ípíčku "My Dear Melancholy," od The Weeknda svým nezaměnitelným rukopisem produkoval dva songy "I Was Never There" a "Hurt You". The Weeknd se po mainstreamovém úspěchu desky "Starboy" vrátil tam, kde začínal - k melancholickému R&B. Zato Gesaffelstein jako by se chtěl do mainstreamu dostat.

První singl "Reset" vydaný koncem roku 2018 se nesl v nezávislém duchu, už ten následující "Lost In The Fire", kde mu zmíněný The Weeknd oplatil hostovačku, měl však náběh na typickou rádiovou hitovku. Paradoxní je, že právě dva produkované songy na Weekndově "My Dear Melancholy," tak hitový potenciál neměly. Není na tom samozřejmě nic špatného, ale v kontextu Gesaffelsteinovy tvorby je to škoda. Na sólové studiovce bych čekal spíš experimentální a inovativní kousky, tedy přesně to, díky čemu jsem si ho oblíbil.

"Hyperion" otevírá stejnojmenná skladba, která připomíná starý dobrý osmibitový Atari zvuk. No vida! Bohužel je ale osamocena, jako by se jednalo o intro k úplně jiné kolekci. Již zmiňovaný "Reset" zní pěkně syrově, skoro až futuristicky. Příjemným bonusem je rapový videoklip bez rapu, kde se vyskytuje postava připomínající kontroverzního amerického rappera Tekashiho 6ix9ine.

Nenápadný skit "Ever Now" sice příjemně najíždí, ale bohužel v tom nejlepší skončí. Proč to nemůže mít alespoň tři minuty? Píseň "Blast Off" s hostujícím Pharrellem Williamsem šlape a už jsem ji stihl vychválit společně s videoklipem, nicméně ve výsledku se jedná o přímočarý hit, který ničím nepřekvapí. Ani sesterské trio Haim v klaustrofobním songu "So Bad" nepřináší nic nového. "Forever" nabízí překvapivou hudební spolupráci (francouzský elektronický producent The Hacker společně s kanadským synthpopovým duem Electric Youth), ale ve výsledku jde jen o light verzi již mrtvých Crystal Castles. Nemastné neslané.

Album zakončuje desetiminutový opus "Humanity Gone". Jeho atmosféra se průběžně vyvíjí, z chladných syntezátorů sem tam zamrazí, ale neuškodilo by snížit stopáž na polovinu. I přesto jde o relativně důstojné zakončení jinak celkem průměrného počinu.

Kde jsou pecky z debutu jako třeba "Pursuit" či "Hate Or Glory"? Proč nahrávka postrádá jedinečnou atmosféru a hudební experimenty? Proč skladby "Vortex" či "Memora" znějí, jako by Gesaffelstein vykrádal sám sebe? A proč tolik hostovaček? Neříká se mi to lehce, ale "Hyperion" je bohužel stejně prázdná deska jako její minimalistický obal.

NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova musicserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Lankum - The Livelong Day 9/10
Recenze: Na albu "The Livelong Day" míchají Lankum irskou depresi s nadějí Dublinské kvarteto Lankum (dříve Lynched) má za sebou dvě ceněné nahrávky, na kterých zaujalo vlastní interpretací lidových písní irského obyvatelstva. Na třetí desce "The Livelong Day" ovšem skupina zapracovala na zvuku a nové... čtěte zde
Vydáno: 18.01.2020 09:05 v sekci Recenze
0
Deset nejbizarnějších českých klipů roku 2019
Top 10: Deset nejbizarnějších českých klipů roku 2019 Leden je měsíc, který svádí k ohlédnutí se za uplynulým rokem. Různě se bilancuje, rekapituluje. Nejsme výjimkou. Rozhodli jsme se ale, že nebudeme vzpomínat jen na to povedené, ale i na to, co nějak vybočilo, či dokonce šokovalo.... čtěte zde
Vydáno: 17.01.2020 08:00 v sekci Publicistika | Top 10
9
Makrorecenze "Everyday Life" Coldplay
Makrorecenze: Makrorecenze "Everyday Life" Coldplay Vydání každé nové desky Coldplay je vždy velká událost a u aktuální nahrávky "Everyday Life" tomu nebylo jinak. Jedna věc je ovšem očekávání a jiná výsledek. Jak si experimentální nahrávka této kapely vedla pod drobnohledem... čtěte zde
Vydáno: 16.01.2020 10:00 v sekci Recenze | Makrorecenze
7
Pohled do českých hitparád - 2. týden 2020
Jonas Brothers napodobili loňský úspěch v rádiích, albovému žebříčku dominuje rap V minulém roce se Jonas Brothers v českém rádiovém žebříčku vydrápali až na vrchol s písní "Sucker", letos se jim hned zkraje roku zadařilo s "Only Human". Ke změně na prvním místě došlo také v pořadí alb. Karel Gott vyklidil... čtěte zde
Vydáno: 15.01.2020 17:05 v sekci Novinky | České hitparády
0
Nové desky 1/2020 - od Seleny Gomez přes Apocalypticu po Echosmith
Nové desky 1/2020 - od Seleny Gomez přes Apocalypticu po Echosmith První týden roku 2020 přinesl nová alba Seleny Gomez, Apocalyptiky, Rage nebo Circa Waves. Echosmith konečně nabídli druhou řadovku, sólovku vydává Mark Morton z Lamb Of God, představíme vám neortodoxní Poppy, debut Davida Keenana,... čtěte zde
Vydáno: 15.01.2020 08:01 v sekci Novinky | Nové desky
1
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Video: Haim nás chystají na svátky s "Hallelujah". Ne tou Cohenovou (20.11.2019 12:02)
- Video: HAIM v "Now I'm In It" začínají i končí v baru (07.11.2019 10:21)
- Video: Gesaffelstein a Pharrell Williams spojili síly a natočili futuristický videoklip "Blast Off" (24.04.2019 13:29)
- Letošní berlínská Lollapalooza zveřejnila kompletní line-up. Scooter nahradí Ostblockschlampen (04.09.2018 08:21)
- Naživo: Pharrell s N.E.R.D. Ostravu "Happy" neudělal, Beth Ditto však ano (19.07.2018 14:29)
- Coachella 2018: sledujte živě Beyoncé, The Weeknda a spoustu dalších hvězd (14.04.2018 08:51)
- Recenze: The Weeknd se vrací na začátek své cesty, tentokrát má však zlomené srdce (12.04.2018 10:00)
- Nico Santos je novým králem českého éteru, v albech má nejúspěšnější novinku týdne The Weeknd (10.04.2018 08:41)
- Berlínská Lollapalooza letos láká na Kraftwerk 3D, Imagine Dragons, Davida Guettu, The National a The Weeknda (25.02.2018 09:48)
- Recenze: Pharrell Williams se vrátil k N.E.R.D., na "No One Ever Really Dies" ale zapomněl na důležitou složku (11.02.2018 08:23)

ALBUM TÝDNE 02/2020

Phil Shoenfelt
Cassandra Lied

Phil Shoenfelt se po docela dlouhé době hlásí s novým materiálem. A tentokrát desku také, v podstatě po čtvrtstoletí, pouští do světa sám za sebe. Sólové album "Cassandra Lied" nachází tohoto britského muzikanta, který našel domov v Praze, na určitém rozcestí jeho kariéry.

9/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

Ne 19.01.
Anti-Flag (USA) (Roxy, Praha)
So 25.01.
Michael Malarkey (USA) (Roxy, Praha)
So 25.01.
Devendra Banhart (USA) (Palác Akropolis, Praha)
Ne 26.01.
The Murder Capital (IRL) (Underdogs', Praha)
Ne 26.01.
Beacon (USA) (Café V lese, Praha)
Út 28.01.
James Arthur (UK) (Forum Karlín, Praha)
Ne 02.02.
Keane (UK) (Forum Karlín, Praha)
Po 03.02.
Melanie Martinez (USA) (Forum Karlín, Praha)
St 05.02.
teepee (Lucerna Music Bar, Praha)
Po 10.02.
Lindemann (DE/SWE) (O2 Universum, Praha)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Mandrage Misery Index Coldplay Ed Sheeran Kryštof Lady Gaga The Cure Rihanna Sia Beyoncé Adele Madonna Ewa Farna AC/DC Kapitán Demo Britney Spears Metallica Marek Ztracený Panic! At The Disco Chinaski
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2020 IMEG s.r.o.
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver