Americké duo Icon For Hire sice aktuálně žádnou desku nevydalo, přesto se rozhodlo vyjet na šňůru po starém kontinentu, aby podpořilo fanoušky i mimo svou vlast. Neminuli ani Českou republiku, kde se zastavili v malém, ale zcela vyprodaném pražském klubu Café v lese.
Live: Icon For Hire
support: Riot Child
místo: Café v lese, Praha
datum: 10. května 2018
© Music Connection Magazine
Americká formace
Icon For Hire do Evropy často nejezdí, o to větší radost tuzemským fanouškům udělala jejich zastávka v pražském klubu Café v lese. A jelikož se jednalo o jejich první koncert v roli hlavních hvězd, tak se menší klub dle očekávání vyprodal ještě před začátkem koncertu. Naposledy se v České republice formace ukázala v roli předskokanů maskovaných
Hollywood Undead.
Sama kapela je brána mnohdy rozpačitě. Jejich specifický styl, ve kterém kombinují metal, rock, elektro i pop, je ze studiových nahrávek trochu chladný a hudebně plochý. Všechny rozpaky nad jejich tvorbou se duo tvořené zpěvačkou Ariel Bloomer a kytaristou Shawnem Jumpem, doplněné ještě o koncertního bicmanam, tak pokusilo naživo zcela rozprášit.
© Jack Lue
Večer zahájili stylově spříznění Riot Child, které tvoří rovněž duo Amanda a Alice. Hudebnice původem ze Švédska, nyní usazené v Los Angeles. Právě tam si jich Icon Hire pro své turné vyhlídli. Oprávněně. Jejich elektro pop sahající až post-punku, gothic-rocku či elektro-metalu měl náboj, nápad a díky skvělým instrumentálním výkonům obou členek i hráčskou kvalitu. V Café V lese dostali dostatek prostoru, který využili naplno a přítomné diváctvo pořádně rozpálili.
Přestože výkon Riot Child byl více než slušný, post hlavních hvězd si zasloužili Icon For Hire, a to nejen
papírově, ale i výkonnostně. Klub se hned po jejich nástupu s peckou "Pulse" roztančil a teplota začala nebezpečně růst. Na reakcích přítomného publika bylo patrné, že každý přesně věděl, na koho jde. Klub bezproblému reagoval na většinu písní, podporoval Ariel v refrénech i mimo něj a po oznámení další skladby instinktivně jásal. Atmosféru tak domácí publikum připravilo na jedničku.
© iconforhire.net
Ariel společně s Jumpem jim to oplatili co kapacita pódia unesla. Červenovlasá zpěvačka rozdávala úsměvy a vůbec působila nesmírně sympatickým dojmem. Shawn se jevil zadumaněji a byl pohroužený do své kytarové hry. Interakci s fanoušky tak většinou přenechával energické zpěvačce. Ta kromě zpívání i předčítala ze své knihy, naštěstí krátce, protože pozornost se v tu chvíli trochu rozpadala.
Do té doby kapela sázela jednu svižnou pecku za druhou, v prostředku setu však častěji sahala i po klidnějších partech a k závěru se pustila i do několika coververzí. První z nich byl megahit "Numb" od
Linkin Park. Ariel nezapomněla zmínit smutnou událost úmrtí jejich lídra a vyzvala k pozvednutí zapalovačů. Což se povedlo jen zčásti, neboť většina osazenstva volila své rozsvícené telefony. Kromě Linkin Park přišli na řadu služebně mladší
Twenty One Pilots s hitem "Stressed Out" a do třetice zazněl devadesátkový hit
House Of Pain "Jump Around", během kterého si s radostí zaskákal celý klub.
Kapela nevynechala žádnou ze svých zásadních písní včetně "Under The Knife", "You Can't Kill Us" či "Make A Move". Prostor dostaly všechny tři dosavadní nahrávky, byť z druhé eponymní desky zazněl jediný kus "Hope Of Morning". K přídavkům se pak Icon For Hire nenechali dlouho přemlouvat a přidali ještě dvě skladby "Get Well" a "Demons". Fanoušci byli nadšeni, kapela dle reakcí snad také. Po koncertu se však nešlo ubránit dojmu, že kapele by slušelo i větší pódium a mohutnější produkce. Svými kvalitami dokázali, že jsou už více než jen klubovou kapelou pro pár desítek nejvěrnějších. Za odpracovaných jedenáct let existence by si větší pozornost jistě zasloužili.