shop.musicserver.cz
Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.3.2018

Evanescence s orchestrem v Praze odehráli nezapomenutelný koncert

Vydáno: 18.03.2018 10:43 v sekci Naživo - Jan Trávníček | foto: Tomáš Rozkovec/musicserver.cz

Je toho tolik, co lze k práci mezzosopranistky Amy Lee na "Synthesis" napsat. Jak jí tam hraje kytaristka Jen Majura na theremin. Jak si ve zcela nové písni "Hi-Lo" zahostovala houslistka Lindsey Stirling. Nebo jak pokračuje v boji proti využívání sex-appealu k přitáhnutí pozornosti. Je zkrátka skvělá.

Live: Evanescence

místo: Kongresové centrum, Praha
datum: 17. března 2018
setlist: Overture, Never Go Back, Lacrymosa, End Of The Dream, My Heart Is Broken, Lithium, Bring Me To Life, Unraveling, Imaginary, Secret Door, Hi-Lo, Lost In Paradise, Your Star, My Immortal, The In-Between, Imperfection, Speak To Me, Good Enough, Swimming Home
Fotogalerie

Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.března 2018
© Tomáš Rozkovec/musicserver.cz
Evanescence za sebou mají další těžké období, a i když ještě ani po sedmi letech stále nedodali plnohodnotnou čtvrtou řadovku, nelze říct, že by se v mezičase nic nedělo. Po loňském comebackovém turné, během něhož zavítali i na hradecký Rock for People jako jedni z jeho headlinerů, se po měsících práce dostala ven deska "Synthesis", na níž staré i nové písně dostaly elektronický háv a aranže byly přepracovány pro symfonický orchestr. Album nevznikalo snadno, a zajímá-li vás kontext, není nic jednoduššího než si kliknout na patřičný odkaz s recenzí.

Zázrakem však není jen vydání této kolekce. Je jím také uskutečnění jejího živého provedení v Praze. Podobně riskantní jednorázový projekt s nejistým výsledkem jistě nebylo snadné uspořádat a organizátorům z Fource patří obrovský dík už jen za to, že se do toho vůbec pustili. Obdobné hudební delikatesy se symfonickým orchestrem, které se nejspíš už nikdy nebudou opakovat, u nás nebývají každý den, a když už tady jsou, jde vždy spíše o zasloužilé umělce se stabilní fanouškovskou základnou, jakými jsou nebo byli například Peter Gabriel, George Michael nebo nepřekonatelný Sting. Tím spíš je fantastické, že i na Evanescence, hudebníky o generaci mladší, bylo v důstojném prostředí Kongresového centra dlouho dopředu vyprodáno.

Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.března 2018
© Tomáš Rozkovec/musicserver.cz
Namísto předkapely zahrál dvacetiminutové číslo už samotný orchestr, oproti výše uvedeným zpěvákům šlo ale o komornější soubor čítající bezmála třicet lidí. Zazněla například vzletná Mozartova "La Casse", Beethovenova vážnější "Moonlight Sonata" a opět Mozartova "Lacrimosa", jejíž úvod posloužil Evanescence jako základ jejich vlastního songu "Lacrymosa". Následovala bohatě zdobená "Sally's Song" Dannyho Elfamana, autora soundtracku k filmu "Noční můra před Vánoci", což je už dlouhá léta nejoblíbenější snímek hlavní tváře večera a navíc věc, již kdysi hrála na harfu. Nejpůsobivější ale byla stejně až instrumentální verze písně "Together Again", jež svými tesknými tóny klavíru, uplakanými smyčci a vznešenou harfou poprvé začala jitřit emoce.

A emocí tentokrát bylo opravdu hodně. V hlavní části večera zaznělo kompletní album "Synthesis" s jen nepatrně přeházeným pořadím jednotlivých skladeb a kromě samotných Evanescence mu ještě zvuk dokresloval hudební režisér schovaný za hradbou elektronických hraček. A byly to právě ony, které se s podivně nazvučenými bicími Williama Hunta často s orchestrem praly o to, kdo bude více slyšet. Zejména kusy jako "Never Go Back" nebo "My Heart Is Broken" v úvodu show tak vyzněly poněkud rozpačitě. Stačilo ale, aby si Amy Lee sedla za klavír a koncert se přehoupl do prostřední části, a už jste kněžce gotického rocku s mixem pop-metalu viseli na rtech.

Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.března 2018
© Tomáš Rozkovec/musicserver.cz
Úchvatné vokální exhibice, jakých se fenomenální zpěvačka dopouštěla ve skladbách jako "Lithium", opulentně velkolepé "Imaginary" nebo novinky "Hi-Lo", jež s pozměněnými aranžemi a působivými světly vystřelujícími do publika neskutečně rozkvetla do krásy, patřily k zážitkům, na jaké se nezapomíná. To ale pořád nebylo nic ve srovnání s baladou "Lost In Paradise", kterou frontwoman naplnila tolika emocemi, až si z toho mnozí museli utírat slzy dojetí.

A co teprve "My Immortal", jíž předcházel proslov o tom, jak je život těžký a že je dobře, že prostřednictvím muziky můžeme tu bolest sdílet? Měl jsem tu čest slyšet ji naživo už popáté a vždy to byl ohromný zážitek, ovšem v takto pěvecky vyšperkované a hlavně neuvěřitelně čistě andělsky odzpívané verzi to tentokrát bylo vůbec nejlepší. A dokonce ani nevadilo, že se v jejím závěru nepřidala celá kapela. Pro něco takového se těžko nachází slova a po tak emočně drásající chvíli už bylo jasné, že se nebudeme bavit o vystoupení jen aspirujícím na koncert roku. To by bylo i s přihlédnutím k neméně fascinujícím přídavkům "Speak To Me", "Good Enough" a "Swimming Home", z nichž každá píseň byla špičkovým uměním zkoncentrovaným do čtyř minut, příliš málo.

Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.března 2018
© Tomáš Rozkovec/musicserver.cz
Mohli bychom sice diskutovat o tom, jak moc chyběly velkoplošné obrazovky a že celá úvodní předehrávka byla vlastně zbytečná, když po ní pak následovala čtyřicetiminutová pauza, že mohly zaznít i rockovější věci jako "Going Under", "Everybody's Fool" nebo "What You Want", ale bylo by to zbytečné otrhávaní květů z rostliny, která je sama o sobě tak krásná, že se jí jen stěží něco vyrovná. Takže žádný koncert roku. Tohle byl jeden z těch nejlepších koncertních zážitků vůbec. Za celý život.

NÁZORY
  • Malá připomínka, co se orchestrů týče byli t... (Anonym, 18.03.2018 13:11) Reagovat

    Malá připomínka, co se orchestrů týče byli tu i odvážnější projekty, které se dočkaly živého předvedení v Česku. Vyzdvihl bych především Serje Tankiana a jeho Elect the Dead Symphony. Označit to v případě Evanescence za riskantní je hodně velkej přestřel. A opak je v tomhle případě pravdou, je to spíš sázka na jistotu.

  • amazing (Amy, 19.03.2018 15:29) Reagovat

    Byl to snad nejlepší koncert, na kterém jsem kdy byla. Amy byla skvělá, neuvěřitelně čistá hlasově, milá osobnostně.
    Moc se mi líbila i vokalistka a celé to bylo jednoduše andělsky krásné a čisté.

  • Přemýšlím, kdy jsem byl naposled svědkem ně?... (Petr, 19.03.2018 17:42) Reagovat

    Přemýšlím, kdy jsem byl naposled svědkem něčeho tak hudebně úchvatného naživo...smekám smekám smekám a ještě teď jsem v úžasu.

  • Evanescence (Ivan Mikšaník, 19.03.2018 19:43) Reagovat

    No nevím, ale řekl bych, že ten Mozart obsahoval ukázky z MALÉ NOČNÍ HUDBY... B-)

  • Za mě nejlepší co jsem kdy zažil. (Petr, 20.03.2018 09:03) Reagovat

    Na rozdíl od recenze, mne konzert přikoval do sedačky už hned od prvního tónu vystoupení Evenascence, nikdy jsem nic podobného nezažil. Seděli jsme dost vzadu, ale vždy jsem byl schopen slyšet přesně tohokterého muzikanta jsem viděl, každý tah smyčcem.... doteď mě z to mrazí... nádhera je slabé slovo....

    Jo a nevíte někdo co to bylo za orchestr a kdo dirigoval???

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Pearl Jam - Dark Matter 8/10
Recenze: Pearl Jam na "Dark Matter" překypují nadšením a mladickou energií S aktuální "Dark Matter" mají Pearl Jam na kontě tucet studiových alb. Novinka kapely ze Seattlu naštěstí nepatří k těm tuctovým. S pomocí mladého producenta se zasloužilí rockeři, kteří už před pár lety vstoupili do... čtěte zde
Vydáno: 23.04.2024 08:00 v sekci Recenze
Fletcher, SaSaZu, Praha, 21.4.2024
Naživo: Fletcher v SaSaZu obstarala zvuk, diváci zase obraz Popová, byť naživo spíše už pop-rocková zpěvačka Fletcher při své první návštěvě Prahy vyprodala klub SaSaZu. Ten nejprve od osmé večer na půl hodinky opanovala alternativně rocková dvojice Arxx z Brightonu, připomínající... čtěte zde
Vydáno: 22.04.2024 16:00 v sekci Naživo
Igor Orozovič - Když zpíváte text, který je váš, nikdy ho nemůžete zazpívat špatně
Rozhovory: Igor Orozovič - Když zpíváte text, který je váš, nikdy ho nemůžete zazpívat špatně "Pomíjivost divadla je pro mě někdy bolestná. Oproti tomu kratičká píseň toho může obsáhnout spoustu a zůstane v nás, můžeme si ji zpívat," říká herec a muzikant Igor Orozovič. Svou čerstvě vydanou debutovou desku "Když muž... čtěte zde
Vydáno: 22.04.2024 11:00 v sekci Publicistika | Rozhovory
Mark Knopfler - One Deep River 8/10
Recenze: Na "One Deep River" je Mark Knopfler pořád stejně solidní Po nejdelší pauze mezi sólovými alby - konkrétně po šesti letech - je tu nezaměnitelný zpěvák a kytarista Mark Knopfler se svou desátou deskou "One Deep River". A jak se dalo čekat, všechno je u něj jako vždy na svém místě, nic se... čtěte zde
Vydáno: 22.04.2024 00:00 v sekci Recenze
Grey256 - Tentokrát 8/10
Recenze: Rapper Grey256 na desce "Tentokrát" všem mladým pop-rockerům ukázal, jak se to dělá. A přitom to má jako vedlejšák Grey256 patří mezi spousty mladých rapperů, o nichž na musicserveru kromě pravidelného komentáře hitparád nepíšeme. V redakci totiž nemáme žádného teenagera, který by jim rozuměl. Jednadvacetiletý interpret se nyní rozhodl... čtěte zde
Vydáno: 21.04.2024 08:00 v sekci Recenze
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Naživo: Rock im Park v prvním dni rozzářili Kings Of Leon, speciální duet předvedli Papa Roach s Hollywood Undead (07.06.2023 17:43)
- Video: Klip "Red Districts" kapely Eponine vytvořila umělá inteligence (17.10.2022 11:33)
- Naživo: Nova Rock v prvním dni rozzářili Muse, Evanescence a tuny bláta (14.06.2022 08:21)
- Naživo: Evanescence se v Praze vrátili ke svým rockovým kořenům (12.06.2022 09:29)
- Fotogalerie: Evanescence představili ve Foru Karlín obměněnou sestavu (11.06.2022 09:30)
- Největší hity i nová deska: velkolepý koncert Evanescence proběhne už příští pátek ve Foru Karlín (31.05.2022 16:16)
- Videoklip Evanescence "Bring Me To Life" překonal miliardu zhlédnutí (03.02.2022 17:59)
- V červnu 2022 k nám přijedou Evanescence (25.10.2021 18:26)
- Dvě cesty z (pandemické) temnoty: v Praze vystoupí Henry Rollins i Evanescence (06.10.2021 09:41)
- Recenze: Evanescence se s "The Bitter Truth" vracejí jako staří známí (26.04.2021 00:00)

ALBUM TÝDNE 17/2024

Mark Knopfler
One Deep River

Po nejdelší pauze mezi sólovými alby - konkrétně po šesti letech - je tu nezaměnitelný zpěvák a kytarista Mark Knopfler se svou desátou deskou "One Deep River". A jak se dalo čekat, všechno je u něj jako vždy na svém místě, nic se nezměnilo. Díkybohu.

8/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

Út 23.04.
Walter Trout (US) (Divadlo Archa, Praha)
St 08.05.
Tate McRae (US) (Forum Karlín, Praha)
So 11.05.
Rammstein (DE) (Letiště Letňany, Praha)
Ne 12.05.
Ari Abdul (US) (Rock Café, Praha)
St 15.05.
30 Seconds To Mars (UK) (Sportovní hala FORTUNA, Praha)
St 15.05.
Willie & The Bandits (UK) (Zasekávák, Praha)
Čt 16.05.
The Matt Schofield Trio (UK) (Palác Akropolis, Praha)
Čt 16.05.
Danny Brown (US) (Roxy, Praha)
Čt 16.05.
Akon (US) (Forum Karlín, Praha)
So 18.05.
King Gizzard & The Lizard Wizard (AU) (Forum Karlín, Praha)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

The Prodigy Justin Bieber Prince Vladimír Mišík Taylor Swift Adele AC/DC Queen Sia U2 Kabát Rush Bono Mirai Beyoncé Lady Gaga Linkin Park Liam Gallagher Imagine Dragons Dua Lipa
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2024 IMEG s.r.o. | Vyrobil Prolidi.cz
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
Tento server byl v roce 2023 podpořen Ministerstvem kultury České republiky.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver | webglobe
Zavřít reklamu