Sledujte musicserver.cz také na Facebooku!
Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.3.2018

Evanescence s orchestrem v Praze odehráli nezapomenutelný koncert

Vydáno: 18.03.2018 10:43 v sekci Naživo - Jan Trávníček | foto: Tomáš Rozkovec/musicserver.cz

Je toho tolik, co lze k práci mezzosopranistky Amy Lee na "Synthesis" napsat. Jak jí tam hraje kytaristka Jen Majura na theremin. Jak si ve zcela nové písni "Hi-Lo" zahostovala houslistka Lindsey Stirling. Nebo jak pokračuje v boji proti využívání sex-appealu k přitáhnutí pozornosti. Je zkrátka skvělá.

SDÍLET:     Sdílet na Facebook Sdílet na Twitter Odeslat mailem    

Live: Evanescence

místo: Kongresové centrum, Praha
datum: 17. března 2018
setlist: Overture, Never Go Back, Lacrymosa, End Of The Dream, My Heart Is Broken, Lithium, Bring Me To Life, Unraveling, Imaginary, Secret Door, Hi-Lo, Lost In Paradise, Your Star, My Immortal, The In-Between, Imperfection, Speak To Me, Good Enough, Swimming Home
Fotogalerie

Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.března 2018
© Tomáš Rozkovec/musicserver.cz
Evanescence za sebou mají další těžké období, a i když ještě ani po sedmi letech stále nedodali plnohodnotnou čtvrtou řadovku, nelze říct, že by se v mezičase nic nedělo. Po loňském comebackovém turné, během něhož zavítali i na hradecký Rock for People jako jedni z jeho headlinerů, se po měsících práce dostala ven deska "Synthesis", na níž staré i nové písně dostaly elektronický háv a aranže byly přepracovány pro symfonický orchestr. Album nevznikalo snadno, a zajímá-li vás kontext, není nic jednoduššího než si kliknout na patřičný odkaz s recenzí.

Zázrakem však není jen vydání této kolekce. Je jím také uskutečnění jejího živého provedení v Praze. Podobně riskantní jednorázový projekt s nejistým výsledkem jistě nebylo snadné uspořádat a organizátorům z Fource patří obrovský dík už jen za to, že se do toho vůbec pustili. Obdobné hudební delikatesy se symfonickým orchestrem, které se nejspíš už nikdy nebudou opakovat, u nás nebývají každý den, a když už tady jsou, jde vždy spíše o zasloužilé umělce se stabilní fanouškovskou základnou, jakými jsou nebo byli například Peter Gabriel, George Michael nebo nepřekonatelný Sting. Tím spíš je fantastické, že i na Evanescence, hudebníky o generaci mladší, bylo v důstojném prostředí Kongresového centra dlouho dopředu vyprodáno.

Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.března 2018
© Tomáš Rozkovec/musicserver.cz
Namísto předkapely zahrál dvacetiminutové číslo už samotný orchestr, oproti výše uvedeným zpěvákům šlo ale o komornější soubor čítající bezmála třicet lidí. Zazněla například vzletná Mozartova "La Casse", Beethovenova vážnější "Moonlight Sonata" a opět Mozartova "Lacrimosa", jejíž úvod posloužil Evanescence jako základ jejich vlastního songu "Lacrymosa". Následovala bohatě zdobená "Sally's Song" Dannyho Elfamana, autora soundtracku k filmu "Noční můra před Vánoci", což je už dlouhá léta nejoblíbenější snímek hlavní tváře večera a navíc věc, již kdysi hrála na harfu. Nejpůsobivější ale byla stejně až instrumentální verze písně "Together Again", jež svými tesknými tóny klavíru, uplakanými smyčci a vznešenou harfou poprvé začala jitřit emoce.

A emocí tentokrát bylo opravdu hodně. V hlavní části večera zaznělo kompletní album "Synthesis" s jen nepatrně přeházeným pořadím jednotlivých skladeb a kromě samotných Evanescence mu ještě zvuk dokresloval hudební režisér schovaný za hradbou elektronických hraček. A byly to právě ony, které se s podivně nazvučenými bicími Williama Hunta často s orchestrem praly o to, kdo bude více slyšet. Zejména kusy jako "Never Go Back" nebo "My Heart Is Broken" v úvodu show tak vyzněly poněkud rozpačitě. Stačilo ale, aby si Amy Lee sedla za klavír a koncert se přehoupl do prostřední části, a už jste kněžce gotického rocku s mixem pop-metalu viseli na rtech.

Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.března 2018
© Tomáš Rozkovec/musicserver.cz
Úchvatné vokální exhibice, jakých se fenomenální zpěvačka dopouštěla ve skladbách jako "Lithium", opulentně velkolepé "Imaginary" nebo novinky "Hi-Lo", jež s pozměněnými aranžemi a působivými světly vystřelujícími do publika neskutečně rozkvetla do krásy, patřily k zážitkům, na jaké se nezapomíná. To ale pořád nebylo nic ve srovnání s baladou "Lost In Paradise", kterou frontwoman naplnila tolika emocemi, až si z toho mnozí museli utírat slzy dojetí.

A co teprve "My Immortal", jíž předcházel proslov o tom, jak je život těžký a že je dobře, že prostřednictvím muziky můžeme tu bolest sdílet? Měl jsem tu čest slyšet ji naživo už popáté a vždy to byl ohromný zážitek, ovšem v takto pěvecky vyšperkované a hlavně neuvěřitelně čistě andělsky odzpívané verzi to tentokrát bylo vůbec nejlepší. A dokonce ani nevadilo, že se v jejím závěru nepřidala celá kapela. Pro něco takového se těžko nachází slova a po tak emočně drásající chvíli už bylo jasné, že se nebudeme bavit o vystoupení jen aspirujícím na koncert roku. To by bylo i s přihlédnutím k neméně fascinujícím přídavkům "Speak To Me", "Good Enough" a "Swimming Home", z nichž každá píseň byla špičkovým uměním zkoncentrovaným do čtyř minut, příliš málo.

Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.března 2018
© Tomáš Rozkovec/musicserver.cz
Mohli bychom sice diskutovat o tom, jak moc chyběly velkoplošné obrazovky a že celá úvodní předehrávka byla vlastně zbytečná, když po ní pak následovala čtyřicetiminutová pauza, že mohly zaznít i rockovější věci jako "Going Under", "Everybody's Fool" nebo "What You Want", ale bylo by to zbytečné otrhávaní květů z rostliny, která je sama o sobě tak krásná, že se jí jen stěží něco vyrovná. Takže žádný koncert roku. Tohle byl jeden z těch nejlepších koncertních zážitků vůbec. Za celý život.

NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova musicserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

  • Malá připomínka, co se orchestrů týče byli t... (Anonym, 18.03.2018 13:11) Reagovat

    Malá připomínka, co se orchestrů týče byli tu i odvážnější projekty, které se dočkaly živého předvedení v Česku. Vyzdvihl bych především Serje Tankiana a jeho Elect the Dead Symphony. Označit to v případě Evanescence za riskantní je hodně velkej přestřel. A opak je v tomhle případě pravdou, je to spíš sázka na jistotu.

  • amazing (Amy, 19.03.2018 15:29) Reagovat

    Byl to snad nejlepší koncert, na kterém jsem kdy byla. Amy byla skvělá, neuvěřitelně čistá hlasově, milá osobnostně.
    Moc se mi líbila i vokalistka a celé to bylo jednoduše andělsky krásné a čisté.

  • Přemýšlím, kdy jsem byl naposled svědkem ně?... (Petr, 19.03.2018 17:42) Reagovat

    Přemýšlím, kdy jsem byl naposled svědkem něčeho tak hudebně úchvatného naživo...smekám smekám smekám a ještě teď jsem v úžasu.

  • Evanescence (Ivan Mikšaník, 19.03.2018 19:43) Reagovat

    No nevím, ale řekl bych, že ten Mozart obsahoval ukázky z MALÉ NOČNÍ HUDBY... B-)

  • Za mě nejlepší co jsem kdy zažil. (Petr, 20.03.2018 09:03) Reagovat

    Na rozdíl od recenze, mne konzert přikoval do sedačky už hned od prvního tónu vystoupení Evenascence, nikdy jsem nic podobného nezažil. Seděli jsme dost vzadu, ale vždy jsem byl schopen slyšet přesně tohokterého muzikanta jsem viděl, každý tah smyčcem.... doteď mě z to mrazí... nádhera je slabé slovo....

    Jo a nevíte někdo co to bylo za orchestr a kdo dirigoval???

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Bob Dylan - Murder Most Foul 8/10
Audio: Bob Dylan překvapil fanoušky sedmnáctiminutovým opusem "Murder Most Foul" Bob Dylan téměř šokujícím způsobem překvapil své fanoušky. Zničehonic ve čtvrtek představil novou (respektive dosud neuveřejněnou) píseň. Téměř sedmnáct minut dlouhý song "Murder Most Foul" je jeho prvním autorským materiálem... čtěte zde
Vydáno: 28.03.2020 08:53 v sekci Audio / Video | Audio
0
fiedlerski - Chci nemít hranice
Rozhovory: fiedlerski - Chci nemít hranice "Je mi jedno, jestli udělám hardcorový nebo rapový song. Udělám to, na co zrovna budu mít chuť," říká Ondřej Fiedler. Mladý hudebník nyní vystupuje pod pseudonymem fiedlerski a v rozhovoru se rozpovídal nejen o tom, kam se jeho... čtěte zde
Vydáno: 27.03.2020 07:55 v sekci Publicistika | Rozhovory
0
Pohled do českých hitparád - 12. týden 2020
Dominanci rapu v českém albovém žebříčku potvrdil Karlo, rádia má pod palcem Lewis Capaldi Rádiový éter podruhé za sebou opanoval Lewis Capaldi, který singlem "Before You Go" dokazuje, že není interpretem jediného hitu. Albové pořadí je stále v područí rapu. Viktora Sheena tentokrát na prvním místě nahradil Karlo s... čtěte zde
Vydáno: 26.03.2020 08:00 v sekci Novinky | České hitparády
0
Hentai Corporation - 00420603545450 9/10
Recenze: EP "00420603545450" od Hentai Corporation je divoká jízda do pekel Kontroverzní divočáci Hentai Corporation vydali nové EP se záhadnou číslovkou v názvu. Vždycky dokázali vzbudit pozornost a nejinak je tomu i v případě minialba "00420603545450". Milovníci ujetosti a kvality si přijdou na své. Tahle... čtěte zde
Vydáno: 25.03.2020 12:30 v sekci Recenze
2
Klára Vytisková - Díky dětem se vracím do svého dětství
Rozhovory: Klára Vytisková - Díky dětem se vracím do svého dětství Pět let od sólového debutu letos Klára Vytisková vydává jeho nástupce. Album se jmenuje "Love Is Gold" a autorka se na něm pomyslně vydává z vesnice zpět do města. Nejen o návratech, dětství, mateřství, sebepoznání a respektu k... čtěte zde
Vydáno: 24.03.2020 14:00 v sekci Publicistika | Rozhovory
7
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Naživo: Evanescence své dlouholeté příznivce v Plzni potěšili, ale i trochu ošidili (05.09.2019 17:02)
- Evanescence s uhrančivou Amy Lee zahrají v Plzni a Brně (27.08.2019 10:43)
- Nové desky 41/2018 - od Toma Morella přes Erica Claptona po Martu Jandovou (16.10.2018 08:00)
- Fotogalerie: Evanescence s orchestrem ukázali svou jinou tvář (18.03.2018 09:38)
- Recenze: Evanescence jde na "Synthesis" o mnohem víc, než vůbec tušíte (04.01.2018 18:00)
- Taylor Swift získala s "Reputation" rekordní čtvrtý milionový start v USA (23.11.2017 00:11)
- Nové desky 45/2017 - od The Corrs přes Celeste Buckingham po Jaromíra Nohavicu (13.11.2017 09:51)
- Evanescence přijedou v březnu do Prahy i s orchestrem (02.10.2017 10:17)
- Naživo: Lower Than Atlantis do toho v závěru Rock For People skočili po hlavě (10.07.2017 23:14)
- Naživo: Evanescence na Rock For People zazářili jako málokdo (09.07.2017 10:58)

ALBUM TÝDNE 12/2020

Douglas Dare
Milkteeth

Douglas Dare se svou třetí deskou nechvátal - na "Milkteeth" jsme čekali skoro čtyři roky. V mezičase však dozrál v charismatického písničkáře, jehož tvorba se stále vyvíjí. Aktuální počin zároveň nabídne i překvapivé hudební návraty k počátkům Douglasovy kariéry.

8/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

Po 30.03.
Scarlxrd (UK) (Roxy, Praha)
Út 31.03.
Dub FX (AUS) (Lucerna - Velký sál, Praha)
St 01.04.
The Academic (IRL) (Futurum Music Bar, Praha)
So 04.04.
The Mission (UK) (Futurum Music Bar, Praha)
So 04.04.
Holding Absence + Wargasm + Static Dress (Underdogs', Praha)
So 04.04.
Clock Opera (UK) (Café V lese, Praha)
Ne 05.04.
The Mission (UK) (Futurum Music Bar, Praha)
Po 06.04.
Cocaine Piss (BE) (Café V lese, Praha)
Út 14.04.
Fat Nick (USA) (Underdogs', Praha)
Ne 19.04.
Cavetown (UK) (Roxy, Praha)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Taylor Swift Coldplay Rihanna The Weeknd Sia Imagine Dragons Bruno Mars Lady Gaga Kryštof Ewa Farna Adam Vojtěch Beyoncé Marek Ztracený The Cure Madonna Pokáč Mandrage Kapitán Demo Adele AC/DC
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2020 IMEG s.r.o.
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver