Většina letošních návratů, obzvláště z oblasti široce chápaného indie rocku, byla větším nebo menším zklamáním. Od předchozího alba formace Lali Puna "Our Inventions" uplynulo už sedm let, s deskou "Two Windows" se tedy jedná nejen o uspokojivý návrat kapely, ale taky o vzácnou příležitost vidět ji živě. Jaký byl pražský koncert?
Live: Lali Puna
support: Tasmania Kamikaze
místo: Lucerna Music Bar, Praha
datum: 23. listopadu 2017
Není jednoduché najít mimo rodné Německo kritické reakce na novou desku
Lali Puny, a to přesto (nebo možná právě proto) že to vypadá, že vlastně celá tvorba této formace zajímá jen hudební fajnšmekry a úzký okruh znalců, publicistů a kritiků. Tentokrát koncertu rozhodně pomohl každému dobře známý atypický prostor pražské Lucerny. Valerie Trebeljahr téměř okamžitě po vstupu na scénu prohlásila, že se konečně nachází v prostoru, kde nemusí prosít shromážděný dav, aby přišel blíž k pódiu.
Bohaté hudební textury se propletly ve výbornou úvodní skladbu "Two Windows", která je modelovým příkladem tzv. inteligentní taneční hudby, ale zároveň i přes absence kytar eskaluje až post-rockovým způsobem. Vypadalo to, jako by stejným způsobem, jakým publikum obklopuje v Lucerně scénu, obklopovala hudba enigmatické Valerie všechny návštěvníky. Vytvořila se tak intimně přátelská atmosféra, ve které nebyl nikdo nesoustředěný.
Lali Puna představila naprosto impozantní set jednadvaceti skladeb. Novinky z "Two Windows" jako "Come Out Your House" nebo "Her Daily Break" kombinují klasický zvuk německé elektroniky začátku století s moderními trendy. Živé bicí přidávají hudbě Lali Puny post-rockový zvuku, snad i proto naživo nejlíp dopadly skladby z alba "Faking The Books". "Micronomic", "Grin And Bear", úžasné "Left Handed" nebo titulní skladba, to jsou dnes už absolutní klasiky, které ukazují celé spektrum možností formace. Poslední song "Nin-Com-Pop", který Trebeljahr odehrála úplně sama, připomněl desku "Scary World Theory", která to tehdy celé odstartovala. Byl to prostě kouzelný večer.