shop.musicserver.cz
Čarodějáles, Riviéra, Brno, 29.4.2017

Brněnský Čarodějáles nepřekvapivě ovládli Kensington

Vydáno: 30.04.2017 22:37 v sekci Naživo - Jan Trávníček | foto: Marie Strnadová

Otevření festivalové sezóny už léta nemá na starosti Votvírák, který se tak dlouhodobě snaží prezentovat, nýbrž takřka o dva měsíce dříve konaný Čarodějáles, který letos nabídl i zajímavé zahraniční zastoupení. Kensington, The Qemists, Dog Eat Dog či Clawfinger patřili k největším lákadlům.

Live: Kensington, Clawfinger, Dog Eat Dog, The Qemists a další

místo: Riviéra, Brno
datum: 29. dubna 2017
setlist Kensington: Regret, Do I Ever, Riddles, All For Nothing, Fiji, Rivals, Words You Don't Know, Bridges, War, Home Again, Little Light, Control, Streets, St. Helena
Fotogalerie

Čarodějáles, Riviéra, Brno, 29.4.2017
© Marie Strnadová
Brněnská hudební přehlídka odstartovala za pomocí Tří sester, Visacího zámku a dalších už v pátek odpoledne, jako přespolní a pracující jsme se ale zúčastnili až sobotního programu. Dobrá volba, v pátek totiž pršelo takřka bez ustání. Tím spíš ale zarazilo, že ani o den později, kdy už se počasí trochu probralo, se pořadatelům nechtělo ulehčit návštěvníkům brodícím se v blátě pod hlavním pódiem ulehčit situaci gumovým podložím. Je rozhodně škoda, když si jinak dobře zorganizovaná akce kazí renomé takovými přešlapy.

Každopádně start na hlavním pódiu patřil původním členům skupin Bad Tones, Flaming Cocks, 2v1 a Unity, tedy formaci Queens Of Everything. Parta hrající robustní rock'n'roll se silným odérem punku a prvků ska tvořila ideální zábavu na festivalové odpoledne. Jen škoda, že muzikanti občas nevypustili alespoň jeden ze svých nástrojů, jistě by to variabilitě jejich jinak poměrně monotónní, byť skočné muziky určitě pomohlo.

Čarodějáles, Riviéra, Brno, 29.4.2017
© Marie Strnadová
Saxofonista s frontmanem tranformovaným v basáka pak ještě zaskočili i na vedlejší pódium, kde vystupovali v České republice už velmi dobře etablovaní Dog Eat Dog. Legendární hardcore punková formace, která jako jedna z prvních začala křížit kytary s rapem, hraje už od roku 1990, na jejich výkonu to ale absolutně nebylo znát. Jistě, muzika, kterou se prezentuje, už má svá nejlepší léta za sebou a dnes už zdaleka nepůsobí tak invenčně jako před lety. O to víc ale zaráží, s jakým elánem se John Connor a jeho kumpáni prezentovali. Afro copánky, stříkací pistolka, basák v Rockyho županu, rapující bubeník ukazující pekáč na břichu, český hokejový dres, hitovka "Expect The Unexpected" odrapovaná tour manažerem… to jsou jen útržky z bohatého, až skoro cirkusového představení. Tolik života bychom od tak dlouho působící kapely rozhodně nečekali.

To The Qemists jsou ještě relativně mladá skvadra milovníků elektronické muziky, nabroušených kytar, breakbeatu, dubstepu a ravu, jejich vzory jsou tedy neoddiskovatelně hlavně The Prodigy. Kapela k nám jezdí už pár let docela pravidelně, když se tedy zeptala, kolik lidí v davu vytvářejícím circle pity už o nich někdy slyšelo, zvedla jich ruku většina. Snad i proto, že na Čarodějálesu vystupovali už loni. Nicméně to byla jedna z mála příležitostí, jak si rodáky z britského Brightonu užít za denního světla. Běžně u nás totiž vystupovali až ve večerních hodinách, kdy jejich masivní světelná show plná stroboskopů překrývala všechno ostatní. A je potěšující vidět, že i bez ní publikum intenzivně tancuje na všechny hity, které se pánům zatím podařilo vytvořit. Od "Warrior Sound" přes "Renegade" a cover Enter Shikari až po "Stompbox".

Čarodějáles, Riviéra, Brno, 29.4.2017
© Marie Strnadová
Hudební festival osazený širokou nabídkou stánků s občerstvením všeho druhu a také nezbytnou výzdobou v podobě po areálu cestujících čarodějnic svým programem cílil spíše na pamětníky než studenty lačnící po něčem novém. To ostatně kromě jiných potvrdilo i vystoupení znovuzrozené plzeňské Alice, kde dobrými historkami oplývající Dan Bárta kdysi, když byl ještě fascinován Guns N' Roses a The Cult, od nichž v Brně zahrál po jednom kusu, začínal.

Něco se ale nastavené cílové skupině posluchačů přece jen notně vzpíralo. Kensington jsou jako magnet pro všechny indie-rockově pozitivní a i sedmý koncert během tří let opět zboural jakékoliv pochyby o tom, kdo se momentálně dere do žebříčku nejzajímavějších formací tohoto žánru. Nizozemským superhvězdám přihlížela spíše hrstka těch, kteří je viděli o dva měsíce dříve v Lucerna Music Baru, možná tam ale zase byli i takoví, kteří si je pamatují z nedalekého mohelnického festivalu Fingers Up nebo ještě z Majálesů. V každém případě je ale velmi uspokojující pocit vidět, že také v Brně už mají fanoušky, kteří na ně nedočkavě čekali v prvních řadách ještě dlouho před začátkem a pak nahlas zpívali všechny jejich texty. Takřka neustálé koncertování a pravidelné výjezdy do našich končin evidentně začínají nést své ovoce.

Čarodějáles, Riviéra, Brno, 29.4.2017
© Marie Strnadová
Skladba setlistu i celého vystoupení byla pochopitelně hodně podobná tomu, co jsme nedávno viděli v Praze, avšak pouze hodinový slot nutil některé položky bez milosti škrtat. Obejít jsme se tak museli bez "Slicer", "Don't Walk Away", "Home Again", "Little Light", "Control", ale dokonce i fanoušky velmi oblíbeného singlu "Sorry", což bylo o to překvapivější, když se už připravené klávesy od začátku show nacházely na levé straně pódia. Nakonec na ně zpěvák Eloi Yousseff ale ani nesáhl.

Tradičně přísný a soustředěný pohled pročíslo tu a tam několik úsměvů, divákům doposud nepolíbených jejich tvorbou tak jejich vystoupení mohlo připadat trochu chladné. V zimě, jaká tou dobou už venku panovala, to ale spíše jen dokreslovalo už tak působivou atmosféru. "Riddles" s parádním číslem na bicí, emočně drásající závěr "All For Nothing", rozjuchaný "War", aktuální singl "Bridges", k němuž se v Praze natáčel klip nebo divoké a tvrdě rockové prodloužení konce "St. Helena". To jsou jen některé z mnoha vrcholů, které Kensington v Brně vystoupali. A i když zvuk mohl být masivnější, doprovodná show připravená a osvětlovač se mohl probrat dříve než u poslední písně, i tak to byl další perfektní zážitek od fantastické kapely, která snad jiná než strhující představení odehrát ani neumí.

Čarodějáles, Riviéra, Brno, 29.4.2017
© Marie Strnadová
O pár metrů vedle se předvedli se svým tentokrát spíše stabilně dobrým setem domácí Tata Bojs, kteří mezi hity "Opakování", "Šťastnější" či "Filmařskou" zařadili také živou světovou premiéru písně "Kamarádky" v původní podobě, v níž hraje roli i Mardošův hlas. Pár chvil s tradiční českou kapelou podpořilo také klasické upálení jedné z čarodějnic, pak se ale dav přesunul zpátky k hlavnímu pódiu na papírově nejsilnější jméno.

Clawfinger o sobě na plachtě hlásají, že hrají rapmetal už od roku 1993 (Wikipedie však uvádí dokonce už rok 1989), jsou tedy zhruba stejně staří jako jejich kalifornští konkurenti Korn, jimž také není křížení štěkajícího rapu s kytarami příliš cizí. A i když už se na ně dnes téměř zapomnělo, oni sami stále vědí, jak odehrát dobrou show. Frontman Zak Tell v tričku Wu-Tang Clan sice během skladby "A Whole Lot Of Nothing" zamířil do publika a napomenul všechny, kteří neměli obě ruce nahoře, což je stejně vtipné jako diskutabilní, nejvíce pozornosti si pro sebe ale uzmul charismatický basák André Skaug, kterého můžete znát i z kapely Pain.

Čarodějáles, Riviéra, Brno, 29.4.2017
© Marie Strnadová
Ten si během zhruba hodinové show nasadil modré ufo oči, pohazoval svou obdivuhodnou hřívou, ale hlavně si s rozběhem skočil do publika na ruce fanoušků, což je v šestačtyřiceti letech hodné obdivu. Přebil tak i místy humorné prupovídky upovídaného klávesáka. Legendární hit "Do What I Say" s přednahraným dětským vokálem povedenou show ukončil a hned poté se na obloze objevil ohňostroj a na vedlejším pódiu dojezd v podobě za XIII. století zaskakující Mucha se svým písničkářským femi-punkem. Po ní už to ale bylo opravdu všechno.

Desátý ročník Čarodějálesu se navzdory obavám z několika headlinerů, kteří už mají svou největší slávu za sebou díky jejich příjemným setům překvapivě vydařil, mladá krev podle očekávání nezklamala a nezbývá než doufat, že si z toho i ostatní oslavy jak upalování čarodějnic, tak studentského života vezmou příklad a my tak budeme moci vidět více než jen dokola omílané české klasiky. Takže zase za rok?

NÁZORY
  • Clawfinger (p.Ivo, 01.05.2017 12:30) Reagovat

    Byli jsme pouze, když nepočítám Muchu, na posledních třech vystoupeních. O Kensigton jsem se dověděl až před festivalem a měl jsem čas si od nich poslechnout pár skladeb a musím říct, že koncert byl pro mě velmi milým překvapením a až zavítají do našich končin, tak si je půjdu určitě znovu poslechnout. Tatáče jsem už viděl tolikrát, že mě asi už nemají čím překvapit, ale nemohou mě ani rozhodně zklamat. Ale před poslední písničkou jsem si všim, že začali hrát Clawfinger, takže jsem mazal k hlavnímu podiu. Na Clawfinger jsem se těšil nejvíc a taky jsem si tenhle koncert nejvíc užil, pro mě úplná šupa. Chtěl bych mít v jejich věku tolik energie.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Pohled do českých hitparád 12. týden 2024
Dua Lipa a Benson Boone stále vládnou singlovým žebříčkům, The Rolling Stones jsou hranější než Mirai Pravidelný vítěz českého albového žebříčku Viktor Sheen se musel v aktuálním kole sklonit před svým žánrovým souputníkem, vedení totiž přebírá Grey256 s nahrávkou "Tentokrát". Rádiové hitparádě nadále neohroženě... čtěte zde
Vydáno: 29.03.2024 08:30 v sekci Novinky | České hitparády
We Are Domi - Love Every Part Of It 9/10
Video: We Are Domi doplnili skvělý elektropopový song "Love Every Part Of It" netradičním videoklipem Trojice We Are Domi, jež se mnohým vryla do paměti v roce 2022 svojí účastí v Eurovizi, přichází s povedenou písničkou "Love Every Part of It". V ní se snaží bořit stereotypy a noří se do tlaků společenských očekávání ve... čtěte zde
Vydáno: 28.03.2024 14:00 v sekci Audio / Video | Video
Nové desky 12/2024 - od Elbow přes Shakiru po Janu Kirschner
Nové desky 12/2024 - od Elbow přes Shakiru po Janu Kirschner Už týden před Velikonocemi přišla do obchodů velmi bohatá nadílka novinek v čele se Shakirou, Elbow, Gossip nebo Alestorm. K nim se přidali například Gary Clark Jr., Fletcher, Kenny Chesney, Empress Of, Pnau, The Veronicas a zejména... čtěte zde
Vydáno: 27.03.2024 22:00 v sekci Novinky | Nové desky
The Jesus and Mary Chain - Glasgow Eyes 7/10
Recenze: The Jesus And Mary Chain oslavují deskou "Glasgow Eyes" 40 let na scéně Píše se rok 2024 a je tak trochu zázrak, že The Jesus And Mary Chain stále tvoří hudbu. Když se totiž v roce 1999 rozpadli, málokoho napadlo, že bratři Jim a William Reidovi budou ještě někdy spolupracovat. A přece se teď vracejí... čtěte zde
Vydáno: 27.03.2024 16:15 v sekci Recenze
Justin Timberlake - Everything I Thought It Was 8/10
Recenze: Justin Timberlake se na "Everything I Thought It Was" trochu zacyklil. Ale to nevadí Justinu Timberlakovi lze vyčítat ledacos, ale určitě nelze tvrdit, že neexperimentuje. Naopak - snahu vykročit ze zajetých trendů a vyšlapávat nové cesty ukazuje celou svou dospělou kariéru. A daří se mu. Kromě toho, že se stal... čtěte zde
Vydáno: 27.03.2024 08:30 v sekci Recenze
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Dana Bártu & Illustratosphere čeká na jaře turné po ČR. S sebou přiváží další remasterovaná alba (02.03.2024 09:07)
- Rozhovory: Robert Balzar (Robert Balzar Trio, Illustratosphere, J.A.R) - Muzika se začne dít ve chvíli, kdy pominou sportovní kritéria (09.02.2024 18:00)
- Naživo: Robert Balzar Trio křtilo U Staré paní nové album a nabídlo ukázku dokonalé muzikantské synergie (11.12.2023 09:41)
- Naživo: Jak se Tata Bojs loučili s Divadlem Archa (10.12.2023 12:45)
- Fotogalerie: Robert Balzar pokřtil nové album. U Staré paní a s Danem Bártou (09.12.2023 10:39)
- Fotogalerie: Dan Bárta & Illustratosphere přivezli do Pardubic "Němou éru" (04.12.2023 08:13)
- Dan Bárta a Illustratosphere vyráží na podzimní tour po Česku a Slovensku (27.10.2023 15:01)
- Nové desky 42/2023 - od The Rolling Stones přes Blink-182 po Samphu (25.10.2023 20:30)
- Recenze: "Entropicture" Dana Bárty & Illustratosphere už dvacet let modeluje neuspořádaný svět hudební paměti a dává mu řád (02.09.2023 09:00)
- Naživo: Tata Bojs na hlučínské Štěrkovně možná naposledy zahráli kompletní "Nanoalbum" (30.07.2023 13:31)

ALBUM TÝDNE 13/2024

Moimir Papalescu & The Nihilists
Mystery Women In The Acid Pools

Jedna z mnoha tváří Moimira Papalescu, projekt Moimir Papalescu & The Nihilists, dlouhá léta spal. V roce 2006 odešel po albu "Lewis Neptune" na vrcholu. Trojici protagonistů zaválo tvůrčí pnutí různými směry, po sedmnácti letech se ale spojilo pro nové album "Mystery Woman In the Acid Pools". Povedlo se?

8/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

Pá 29.03.
Judas Priest (UK) / Saxon (UK) / Uriah Heep (UK) (O2 arena, Praha)
Út 09.04.
The Academic (IRL) (Futurum Music Bar, Praha)
Út 16.04.
Dave Matthews Band (US) (O2 Universum, Praha)
Út 16.04.
Lil Tracy (US) / Brennan Savage (US) (Fuchs2, Praha)
St 17.04.
Foreign Beggars (UK) (Bike_Jesus, Praha)
Čt 18.04.
Slash feat. Myles Kennedy & The Conspirators (US) (Winning Group arena, Brno)
Ne 21.04.
Fletcher (SaSaZu, Praha)
Út 23.04.
Walter Trout (US) (Divadlo Archa, Praha)
St 08.05.
Tate McRae (US) (Forum Karlín, Praha)
So 11.05.
Rammstein (DE) (Letiště Letňany, Praha)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Prince Justin Bieber Vladimír Mišík The Prodigy AC/DC Queen Adele Rush Kabát Karel Gott U2 Bono Sia Taylor Swift Télépopmusik Paws Dua Lipa Madonna Lucie Vondráčková Mirai
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2024 IMEG s.r.o. | Vyrobil Prolidi.cz
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
Tento server byl v roce 2023 podpořen Ministerstvem kultury České republiky.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver | webglobe
Zavřít reklamu