Sledujte musicserver.cz také na Facebooku!
Čarodějáles, Riviéra, Brno, 29.4.2017

Brněnský Čarodějáles nepřekvapivě ovládli Kensington

Vydáno: 30.04.2017 22:37 v sekci Naživo - Jan Trávníček | foto: Marie Strnadová

Otevření festivalové sezóny už léta nemá na starosti Votvírák, který se tak dlouhodobě snaží prezentovat, nýbrž takřka o dva měsíce dříve konaný Čarodějáles, který letos nabídl i zajímavé zahraniční zastoupení. Kensington, The Qemists, Dog Eat Dog či Clawfinger patřili k největším lákadlům.

SDÍLET:     Sdílet na Facebook Sdílet na Twitter Odeslat mailem    

Live: Kensington, Clawfinger, Dog Eat Dog, The Qemists a další

místo: Riviéra, Brno
datum: 29. dubna 2017
setlist Kensington: Regret, Do I Ever, Riddles, All For Nothing, Fiji, Rivals, Words You Don't Know, Bridges, War, Home Again, Little Light, Control, Streets, St. Helena
Fotogalerie

Čarodějáles, Riviéra, Brno, 29.4.2017
© Marie Strnadová
Brněnská hudební přehlídka odstartovala za pomocí Tří sester, Visacího zámku a dalších už v pátek odpoledne, jako přespolní a pracující jsme se ale zúčastnili až sobotního programu. Dobrá volba, v pátek totiž pršelo takřka bez ustání. Tím spíš ale zarazilo, že ani o den později, kdy už se počasí trochu probralo, se pořadatelům nechtělo ulehčit návštěvníkům brodícím se v blátě pod hlavním pódiem ulehčit situaci gumovým podložím. Je rozhodně škoda, když si jinak dobře zorganizovaná akce kazí renomé takovými přešlapy.

Každopádně start na hlavním pódiu patřil původním členům skupin Bad Tones, Flaming Cocks, 2v1 a Unity, tedy formaci Queens Of Everything. Parta hrající robustní rock'n'roll se silným odérem punku a prvků ska tvořila ideální zábavu na festivalové odpoledne. Jen škoda, že muzikanti občas nevypustili alespoň jeden ze svých nástrojů, jistě by to variabilitě jejich jinak poměrně monotónní, byť skočné muziky určitě pomohlo.

Čarodějáles, Riviéra, Brno, 29.4.2017
© Marie Strnadová
Saxofonista s frontmanem tranformovaným v basáka pak ještě zaskočili i na vedlejší pódium, kde vystupovali v České republice už velmi dobře etablovaní Dog Eat Dog. Legendární hardcore punková formace, která jako jedna z prvních začala křížit kytary s rapem, hraje už od roku 1990, na jejich výkonu to ale absolutně nebylo znát. Jistě, muzika, kterou se prezentuje, už má svá nejlepší léta za sebou a dnes už zdaleka nepůsobí tak invenčně jako před lety. O to víc ale zaráží, s jakým elánem se John Connor a jeho kumpáni prezentovali. Afro copánky, stříkací pistolka, basák v Rockyho županu, rapující bubeník ukazující pekáč na břichu, český hokejový dres, hitovka "Expect The Unexpected" odrapovaná tour manažerem… to jsou jen útržky z bohatého, až skoro cirkusového představení. Tolik života bychom od tak dlouho působící kapely rozhodně nečekali.

To The Qemists jsou ještě relativně mladá skvadra milovníků elektronické muziky, nabroušených kytar, breakbeatu, dubstepu a ravu, jejich vzory jsou tedy neoddiskovatelně hlavně The Prodigy. Kapela k nám jezdí už pár let docela pravidelně, když se tedy zeptala, kolik lidí v davu vytvářejícím circle pity už o nich někdy slyšelo, zvedla jich ruku většina. Snad i proto, že na Čarodějálesu vystupovali už loni. Nicméně to byla jedna z mála příležitostí, jak si rodáky z britského Brightonu užít za denního světla. Běžně u nás totiž vystupovali až ve večerních hodinách, kdy jejich masivní světelná show plná stroboskopů překrývala všechno ostatní. A je potěšující vidět, že i bez ní publikum intenzivně tancuje na všechny hity, které se pánům zatím podařilo vytvořit. Od "Warrior Sound" přes "Renegade" a cover Enter Shikari až po "Stompbox".

Čarodějáles, Riviéra, Brno, 29.4.2017
© Marie Strnadová
Hudební festival osazený širokou nabídkou stánků s občerstvením všeho druhu a také nezbytnou výzdobou v podobě po areálu cestujících čarodějnic svým programem cílil spíše na pamětníky než studenty lačnící po něčem novém. To ostatně kromě jiných potvrdilo i vystoupení znovuzrozené plzeňské Alice, kde dobrými historkami oplývající Dan Bárta kdysi, když byl ještě fascinován Guns N' Roses a The Cult, od nichž v Brně zahrál po jednom kusu, začínal.

Něco se ale nastavené cílové skupině posluchačů přece jen notně vzpíralo. Kensington jsou jako magnet pro všechny indie-rockově pozitivní a i sedmý koncert během tří let opět zboural jakékoliv pochyby o tom, kdo se momentálně dere do žebříčku nejzajímavějších formací tohoto žánru. Nizozemským superhvězdám přihlížela spíše hrstka těch, kteří je viděli o dva měsíce dříve v Lucerna Music Baru, možná tam ale zase byli i takoví, kteří si je pamatují z nedalekého mohelnického festivalu Fingers Up nebo ještě z Majálesů. V každém případě je ale velmi uspokojující pocit vidět, že také v Brně už mají fanoušky, kteří na ně nedočkavě čekali v prvních řadách ještě dlouho před začátkem a pak nahlas zpívali všechny jejich texty. Takřka neustálé koncertování a pravidelné výjezdy do našich končin evidentně začínají nést své ovoce.

Čarodějáles, Riviéra, Brno, 29.4.2017
© Marie Strnadová
Skladba setlistu i celého vystoupení byla pochopitelně hodně podobná tomu, co jsme nedávno viděli v Praze, avšak pouze hodinový slot nutil některé položky bez milosti škrtat. Obejít jsme se tak museli bez "Slicer", "Don't Walk Away", "Home Again", "Little Light", "Control", ale dokonce i fanoušky velmi oblíbeného singlu "Sorry", což bylo o to překvapivější, když se už připravené klávesy od začátku show nacházely na levé straně pódia. Nakonec na ně zpěvák Eloi Yousseff ale ani nesáhl.

Tradičně přísný a soustředěný pohled pročíslo tu a tam několik úsměvů, divákům doposud nepolíbených jejich tvorbou tak jejich vystoupení mohlo připadat trochu chladné. V zimě, jaká tou dobou už venku panovala, to ale spíše jen dokreslovalo už tak působivou atmosféru. "Riddles" s parádním číslem na bicí, emočně drásající závěr "All For Nothing", rozjuchaný "War", aktuální singl "Bridges", k němuž se v Praze natáčel klip nebo divoké a tvrdě rockové prodloužení konce "St. Helena". To jsou jen některé z mnoha vrcholů, které Kensington v Brně vystoupali. A i když zvuk mohl být masivnější, doprovodná show připravená a osvětlovač se mohl probrat dříve než u poslední písně, i tak to byl další perfektní zážitek od fantastické kapely, která snad jiná než strhující představení odehrát ani neumí.

Čarodějáles, Riviéra, Brno, 29.4.2017
© Marie Strnadová
O pár metrů vedle se předvedli se svým tentokrát spíše stabilně dobrým setem domácí Tata Bojs, kteří mezi hity "Opakování", "Šťastnější" či "Filmařskou" zařadili také živou světovou premiéru písně "Kamarádky" v původní podobě, v níž hraje roli i Mardošův hlas. Pár chvil s tradiční českou kapelou podpořilo také klasické upálení jedné z čarodějnic, pak se ale dav přesunul zpátky k hlavnímu pódiu na papírově nejsilnější jméno.

Clawfinger o sobě na plachtě hlásají, že hrají rapmetal už od roku 1993 (Wikipedie však uvádí dokonce už rok 1989), jsou tedy zhruba stejně staří jako jejich kalifornští konkurenti Korn, jimž také není křížení štěkajícího rapu s kytarami příliš cizí. A i když už se na ně dnes téměř zapomnělo, oni sami stále vědí, jak odehrát dobrou show. Frontman Zak Tell v tričku Wu-Tang Clan sice během skladby "A Whole Lot Of Nothing" zamířil do publika a napomenul všechny, kteří neměli obě ruce nahoře, což je stejně vtipné jako diskutabilní, nejvíce pozornosti si pro sebe ale uzmul charismatický basák André Skaug, kterého můžete znát i z kapely Pain.

Čarodějáles, Riviéra, Brno, 29.4.2017
© Marie Strnadová
Ten si během zhruba hodinové show nasadil modré ufo oči, pohazoval svou obdivuhodnou hřívou, ale hlavně si s rozběhem skočil do publika na ruce fanoušků, což je v šestačtyřiceti letech hodné obdivu. Přebil tak i místy humorné prupovídky upovídaného klávesáka. Legendární hit "Do What I Say" s přednahraným dětským vokálem povedenou show ukončil a hned poté se na obloze objevil ohňostroj a na vedlejším pódiu dojezd v podobě za XIII. století zaskakující Mucha se svým písničkářským femi-punkem. Po ní už to ale bylo opravdu všechno.

Desátý ročník Čarodějálesu se navzdory obavám z několika headlinerů, kteří už mají svou největší slávu za sebou díky jejich příjemným setům překvapivě vydařil, mladá krev podle očekávání nezklamala a nezbývá než doufat, že si z toho i ostatní oslavy jak upalování čarodějnic, tak studentského života vezmou příklad a my tak budeme moci vidět více než jen dokola omílané české klasiky. Takže zase za rok?

NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova musicserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

  • Clawfinger (p.Ivo, 01.05.2017 12:30) Reagovat

    Byli jsme pouze, když nepočítám Muchu, na posledních třech vystoupeních. O Kensigton jsem se dověděl až před festivalem a měl jsem čas si od nich poslechnout pár skladeb a musím říct, že koncert byl pro mě velmi milým překvapením a až zavítají do našich končin, tak si je půjdu určitě znovu poslechnout. Tatáče jsem už viděl tolikrát, že mě asi už nemají čím překvapit, ale nemohou mě ani rozhodně zklamat. Ale před poslední písničkou jsem si všim, že začali hrát Clawfinger, takže jsem mazal k hlavnímu podiu. Na Clawfinger jsem se těšil nejvíc a taky jsem si tenhle koncert nejvíc užil, pro mě úplná šupa. Chtěl bych mít v jejich věku tolik energie.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Herbert feat. Y'akato - The Way 8/10
Audio: Herbert ohlašuje nové album introvertní elektronickou ukolébavkou "The Way" Matthew Herbert připravuje na letošní podzim novou studiovku svého projektu, v jehož názvu využívá pouze své příjmení. Deska se bude jmenovat "Musca" a vyjde 22. října u vydavatelství Accidental Records. Britský elektronický... čtěte zde
Vydáno: 14.05.2021 08:05 v sekci Audio / Video | Audio
3
The KLF - The White Room (The KLF 1989 Director's Cut) 9/10
Recenze: The KLF dali virtuálnímu soundtracku "The White Room" nový sestřih The KLF ohlásili svůj návrat do doby streamovací. Série rarit má mít šest částí, jsme tedy v polovině. Tentokrát nadešel čas na jednu zásadní kapitolu tohoto příběhu, legendární album "The White Room". I v tomto případě... čtěte zde
Vydáno: 13.05.2021 12:45 v sekci Recenze
1
Pohled do českých hitparád - 18. týden 2021
Tomáš Klus opanoval s písněmi o Babišovi a Zemanovi český albový žebříček Kontroverzní téma nové desky Tomáše Kluse u posluchačů zafungovalo. Zpěvákova novinka "ČAUČESKU", která obsahuje kritické písně na adresu Andreje Babiše a Miloše Zemana, je u nás aktuálně nejprodávanější. V čele rádiového... čtěte zde
Vydáno: 12.05.2021 17:00 v sekci Novinky | České hitparády
11
Royal Blood - Typhoons 8/10
Recenze: Royal Blood na "Typhoons" zdárně experimentují s elektronikou Royal Blood z Brightonu jsou zpět. Se třetí řadovkou "Typhoons" jim produkčně pomohli Paul Epworth a Josh Homme z Queens Of The Stone Age. Ačkoliv si na ní Mike Kerr a Ben Thatcher zachovali svůj typický jednoduchý rockový groove,... čtěte zde
Vydáno: 12.05.2021 08:00 v sekci Recenze
0
Nové desky 18/2021 - od Rag'n'Bone Mana přes Weezer po Vana Morrisona
Nové desky 18/2021 - od Rag'n'Bone Mana přes Weezer po Vana Morrisona Poměrně pestrá nabídka se tentokrát sešla v hudebních novinkách. Můžete se těšit na blues-soulového Rag'n'Bone Mana, folkovou Sarah Jarosz, popovou Bebe Rexhu, rockové Weezer, uměleckého Vana Morrisona, živák New Order, dreampopové... čtěte zde
Vydáno: 11.05.2021 08:00 v sekci Novinky | Nové desky
11
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Fotogalerie: BlueFest Online naživo z první řady (08.05.2021 12:53)
- BlueFest se přesouvá do online prostoru. Vystoupí Larkin Poe, Southern Avenue i domácí žánrová špička (05.05.2021 12:59)
- Audio: Tata Bojs pozvali "Holku z plakátu" na taneční parket. Pěkně to tam rozjela (20.03.2021 13:39)
- Audio: Tata Bojs překvapili fanoušky "Tajemstvím" s Anetou Langerovou (06.03.2021 12:54)
- Cena Apollo 2020 bude předána už ve středu večer (03.03.2021 11:09)
- Favoritkou Cen Anděl je se čtyřmi nominacemi Lenka Dusilová (01.03.2021 10:36)
- Naživo: Horečka nedělní noci aneb Jak Tata Bojs křtili desku "Jedna nula" (22.02.2021 12:51)
- Pusťte Tata Bojs 21. února do svého obýváku (09.02.2021 12:14)
- Publicistika: Dvacet nejlepších domácích desek roku 2020 podle musicserveru (5-1) (01.02.2021 14:20)
- Video: Barbora Poláková s Danem Bártou podporují pěstounskou péči společným klipem "Domů" (18.01.2021 13:16)

ALBUM TÝDNE 19/2021

Floex
Papetura (Original Game Soundtrack)

Tomáš Dvořák patří už roky mezi uznávané mistry soundtracků k herním adventurám. "Papetura" je však zároveň důležitý milník v jeho kariéře - Floex se zde posouvá do nového teritoria na rozhraní ambientu a neoklasické hudby. Vytváří tak pestrobarevný, hravý svět. Nádherný svět.

9/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Bruno Mars Tomáš Klus Lady Gaga Coldplay Taylor Swift Kryštof Ewa Farna Metallica Viktor Sheen Foo Fighters Vypsaná fiXa Mirai Selena Gomez Billie Eilish David Stypka Beyoncé Pink Floyd Madonna Metronome Prague Robin Schulz
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2021 IMEG s.r.o. | Vyrobil Prolidi.cz
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver
Zavřít reklamu