Už téměř pět let nás Robyn napíná s další opravdu sólovou deskou. Té se ovšem v nejbližší době rozhodně nedočkáme, takže po společném minialbu s Röyksopp musíme vzít zavděk i srpnovým EP "Love Is Free", které vydala pod titulem seskupení La Bagatelle Magique. Je to jiná, ale stále skvělá Robyn.
Příběh, který stojí za ípíčkem "Love Is Free", rozhodně není tak zábavný jako hudba na něm obsažená.
Robyn totiž původně začala pracovat na několika skladbách se švédským producentem Christianem Falkem (kromě práce s ní a dalšími severskými hvězdami stál producentsky třeba i za megahitem "7 Seconds"
Neneh Cherry a Youssou N'Doura) a posléze i se svým koncertním klávesákem Markusem Jägerstedtem. Falk ovšem před rokem ve dvaapadesáti letech zemřel na rakovinu a před zbylou dvojicí stál úkol skladby dokončit a vydat. O tom, že Falkovo úmrtí zpěvačku opravdu zasáhlo, svědčí i fakt, že zrušila několik letošních podzimních koncertů s tím, že tyto společné skladby prostě naživo emočně nezvládá zpívat.
Na samotném EP ale temné pozadí jeho vzniku rozhodně nepoznáte. Pokud by se jeho zvuk měl popsat jedním slovem, bylo by to patrně
euforický. Kromě zpěvaččina hlasu se nedá najít mnoho styčných ploch s její poslední skvělou sólovkou
"Body Talk" nebo relativně nedávným minialbem s
Röyksopp "Do It Again". Skladby totiž rozhodně neobjevují něco nového, naopak se spíše obracejí do (tanečně-elektronické) minulosti.
První zveřejněný track "Love Is Free", v němž se objevuje i undergroundová americká rapperka Maluca, na první poslech každopádně až zarazí, než si člověk zvykne na tvrdý beat, rapující Robyn a v podstatě i absenci refrénu. Jakmile ale pořádně zaleze do uší, přesune se rychle do nohou, které donutí podupávat. Rádiově nejpřijatelnější je písnička "Set Me Free", která je také také nejbližší tomu, co fandové od švédské popové královny čekají. "Got To Work It Out" zní hodně osmdesátkově, úvodní "Lose Control" zase poměrně minimalisticky. EP pak uzavírá coververze "Tell You (Today)" Arthura Russella, která se už objevila minulý rok na kompilaci "Master Mix: Red Hot + Arthur Russell". Disco písnička, která má až dětsky znějící refrén a zpěv v ní začne až v polovině, je tím nejlepším, protože vyloženě rozverným rozloučením na závěr.
Robyn sama přiznává, že úplně přesně neví, kam by měla směřovat její sólová kariéra, pokud ale na cestě za další skutečnou sólovkou bude za sebou nechávat alespoň podobně povedená ípíčka jako toto, nebude to čekání na další desku pro fanoušky až tak těžké.