Sledujte musicserver.cz také na Facebooku!
Son Lux - Bones

Son Lux se mohou pohodlně usadit na trůnu moderní elektroniky

Vydáno: 09.07.2015 08:00 v sekci Recenze - Veronika Ondečková | foto: facebook interpreta

Předloňské album "Lanterns" newyorského projektu Son Lux, který je shromážděn okolo ambiciózního multiinstrumentalisty Ryana Lotta, bylo dominantou na poli elektronické hudby a vizionářská novinka "Bones" aspiruje na obdobnou pozici. Naživo si ji můžete poslechnout 31. října v klubu MeetFactory.

SDÍLET:     Sdílet na Facebook Sdílet na Twitter Odeslat mailem    
8/10

Son Lux - Bones

Vydáno: 22.06.2015
Celkový čas: 39:17

Skladby: Breath In, Change Is Everything, Flight, You Don't Know Me, This Time, I Am The Others, Your Day will Come, Undone, White Lies, Now I Want, Breath Out

Vydavatel: Glassnote Entertainment Group

O Son Lux se v souvislosti s dosavadní tvorbou povětšinou hovořilo jako o avantgardním nebo, chcete-li, barokním popu. První zmíněné přízvisko si projekt vysloužil pro svůj experimentální přístup při vytváření kompozic, vyvážený jemným groovem a silnými melodiemi, to druhé zase pro celkovou opulentnost zvuku. Potud se na novince "Bones" nic nemění, přesto však představuje znatelnou změnu oproti předcházejícímu zvuku.

Zatímco studiový předchůdce "Lanterns" vymetal zákoutí elektroniky jenom tak decentně, nyní se do toho Son Lux opřeli s větším důrazem. Už první singl "Change Is Everything" proložený beatem, jehož každý úder rovná se rána na solar, předznamenal, že tahle nahrávka nebude pouze pohlazením po duši, a to se nyní potvrzuje. Novinka má tvrdší beaty, sbory často opouští rovinu chrámové mystiky ve prospěch dravého entuziasmu á la The Polyphonic Spree a o momenty překvapení se starají nečekaná intermezza, která na první poslech působí jako hrubé záplaty (například trýznivé kytarové sólo v "This Time" nebo strašidelný sampl uprostřed "White Lies"), po několika posleších se z nich však stávají pikantní momenty, na které fanoušek s napětím rád čeká.

Košatá nahrávka osciluje mezi skromností - na jednom místě si vystačí pouze s jednoduchou smyčkou, beatem a symfonickým podtržítkem ("You Don’t Know Me") - a naprostou zvukovou megalomanií, jako například v opusu "This Time". Nechybí jí prolnutí mezi převládající elektronikou a živými nástroji s tím, že celkovou atmosféru lze označit v nejširším slova smyslu za futuristicky krásnou. Těžko hledat asociace v tomhle světě, album daleko víc nutí pozvednout hlavu k temné obloze, smýšlet o tribálních dozvucích, které jsou patrné především v perkusích, sborech, ale i některých použitých aranžích ("Now I Want"), a o tom, odkud se berou.

Neotřelý rozměr albu dodávají texty, které jsou vším jenom ne slovy, která jenom tak proplují kolem. Zaměří-li se na ně posluchač v útržcích, mohou se stát motivačním nástrojem, nepřeslechnutelnou mantrou, jako když zazní nakažlivé slogany "změna je všechno", "jsi tím nejšťastnějším" nebo "tvůj den přijde", zrovna tak jsou ale budovatelem silného vnitřního napětí, třeba ve chvílích, kdy Ryan Lott pronáší otázku: "Jsem to pouze já? Kde jsou všichni ostatní?" a odpovídá si mnohoznačně: "Já jsem jimi."

Třetí studiové album Son Lux po všech stranách maximálně využívá možností moderní elektroniky a (díky zálibě ve výrazných melodiích lze říct i) moderního popu. Uchvátí především svou magnetizující atmosférou, která není za každých okolností příjemná, obzvlášť když se na člověka sesypou kakofonické pasáže a spojení zdánlivě nespojitelných nástrojů. V takových chvílích je však již posluchač lapen do důmyslné pasti a společně s Lottem pokračuje v prozkoumávání, co bude dál. Odměnou za pozornost se mu pak mohou stát industriální exhibice na závěr tracku "White Lies" nebo symfonická balada "Breath Out".

Experimentální charakter nahrávky místy vybízí k otázce, zda Ryan Lott se svým pojetím pokřiveného popu nedošel až příliš daleko. Například zmíněná skladba "White Lies" již balancuje na hranici stravitelnosti a působí, zjednodušeně řečeno, přeplácaně. Podobných momentů je na albu více, jako demonstrace progresivního uvažování frontmana, coby výhradního autora veškeré hudby, však uhájí své místo. Právě díky producentům Lottova formátu elektronické scéně nehrozí ustrnutí, a tak stojí za to naslouchat i jeho největším výkřikům.

NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova musicserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Slavná alba: "Songs From The Big Chair" kapely Tears For Fears je pro mnohé ztělesněním 80. let
Publicistika: Slavná alba: "Songs From The Big Chair" kapely Tears For Fears je pro mnohé ztělesněním 80. let Osmdesátá léta patřila syntezátorům. Srdce posluchačů ovládly kapely jako Depeche Mode, Human League či Orchestral Manouvers In The Dark. Nebo Tears For Fears, skupina, které se podařilo svézt na synth-popové vlně a zároveň se... čtěte zde
Vydáno: 23.01.2021 08:45 v sekci Publicistika
7
Dvacet nejlepších domácích desek roku 2020 podle musicserveru (20-16)
Publicistika: Dvacet nejlepších domácích desek roku 2020 podle musicserveru (20-16) Rok 2020 byl podivný, hudební svět nevyjímaje. Přesto i loni vyšly nějaké ty desky, a tak jsme je i tentokrát zrekapitulovali a vybrali ty nejlepší. Jednadvacet redaktorů a redaktorek by ocenilo celkem sto dvacet pět domácích... čtěte zde
Vydáno: 22.01.2021 08:00 v sekci Publicistika
13
Pohled do českých hitparád - 2. týden 2021
Český rádiový žebříček se uložil k zimnímu spánku, Sergei Barracuda obstaral nejžádanější albovou novinku Rádioví dramaturgové buď hromadně čerpají dovolené, anebo zapomněli na to, že i v lednu vycházejí nové singly. V uplynulém týdnu do éteru nic čerstvého nevpustili. Albové pořadí alespoň trochu obměnil Sergei Barracuda s deskou... čtěte zde
Vydáno: 21.01.2021 08:00 v sekci Novinky | České hitparády
25
CARM - Song of Trouble (feat. Sufjan Stevens) 10/10
Audio: CARM písní "Song of Trouble" se Sufjanem Stevensem ohlašuje jedno z alb roku 2021 Na rovinu - jméno CARM si zapamatujte. Budete ho zřejmě slýchat často: jednak v příštích dnech, kdy vyjde debutová deska tohoto projektu, jednak dost možná i v prosinci, kdy se budou rekapitulovat nejlepší alba roku 2021. Za... čtěte zde
Vydáno: 20.01.2021 16:15 v sekci Audio / Video | Audio
3
Deset objevů domácí scény roku 2020
Top 10: Deset objevů domácí scény roku 2020 Za rokem 2020 jsme rychle otočili list - pandemie zkrátka obrátila svět naruby. Dala stopku všem koncertům, to ale podnítilo mnohé muzikanty k větší skladatelské aktivitě. Činili se ostřílení interpreti i nováčci. Zde je... čtěte zde
Vydáno: 20.01.2021 08:30 v sekci Publicistika | Top 10
9
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Nové desky 48/2020 - od Shawna Mendese přes Gone Is Gone po Yungbluda (08.12.2020 08:00)
- Nové desky 32/2020 - od Jacoba Colliera přes The Levellers po Kieszu (19.08.2020 08:00)
- Naživo: Macklemore i The National předvedli ve čtvrtém dni Szigetu velkou show, každý dle svých pravidel (11.08.2019 14:09)
- Naživo: Son Lux byli opět výteční (02.03.2018 08:37)
- Fotogalerie: Son Lux představili nové album vyprodané MeetFactory (01.03.2018 09:28)
- Z temného dne do jasné noci: Son Lux přiveze do MeetFactory nové album (10.10.2017 19:07)
- Video: Son Lux v "Undone" pracují s vnitřním napětím a taneční choreografií (22.02.2016 09:08)
- Naživo: Son Lux usilují o podmanivost, ale ne vždy jsou úspěšní (04.11.2015 11:33)
- Fotogalerie: Son Lux znovu a lépe v MeetFactory (01.11.2015 18:08)
- Nové desky pro 30. týden (26.07.2015 05:00)

ALBUM TÝDNE 03/2021

Axel Flóvent
You Stay By The Sea

Axel Flóvent procestoval nemalou část Evropy, nakonec se ale vrátil do svého rodného Reykjavíku. Právě zde vznikla většina skladeb jeho debutu "You Stay By The Sea". Písničkářství s islandskou tradicí, melancholie o koncích čehosi hezkého a o nových začátcích, to jsou témata, která se na albu protínají. A krásně.

8/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

Ne 31.01.
Holy Fuck (CAN) (Futurum Music Bar, Praha)
Čt 11.02.
The Dead Daisies (AUS) (Lucerna Music Bar, Praha)
Ne 14.02.
The Score (USA) (Roxy, Praha)
Ne 14.02.
Zola Blood (UK) (Rock Café, Praha)
Ne 21.02.
Men I Trust (CAN) (Rock Café, Praha)
Út 23.02.
Harry Styles (UK) (O2 Arena, Praha)
Út 23.02.
Axel Flóvent (ISL) + Plàsi (SWE) (Chapeau Rouge, Praha)
Ne 14.03.
Elderbrook (UK) (MeetFactory, Praha)
St 17.03.
Avril Lavigne (CAN) (Tipsport Arena, Praha)
Čt 18.03.
Fontaines D.C. (IR) (Roxy, Praha)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Bruno Mars Lady Gaga Kryštof Beyoncé AC/DC Ewa Farna Viktor Sheen Ariana Grande Lana Del Rey Deftones Kylie Minogue Rammstein Pokáč Tata Bojs Mirai Tři sestry Jaromír Nohavica Karel Gott Dua Lipa Adam Lambert
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2021 IMEG s.r.o.
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver
Zavřít reklamu