shop.musicserver.cz

Švihadlo - Hlavně se neuzavírat do své buňky

Vydáno: 28.06.2002 05:00 v sekci Rozhovory - Antonín Kocábek | foto: facebook interpreta

Pražské reggae sdružení Švihadlo je na domácí scéně pojmem, a to nejen mezi příznivci reggae, kterého je v poslední době nejznámějším představitelem. Před pár dny jim vyšla nová deska "Sám si to nevychutnám" a o okolnostech jejího vzniku, ale i situaci, ve které se kapela nyní nachází, jsme si s nimi popovídali.

Pražské reggae sdružení Švihadlo je na domácí scéně pojmem, a to nejen mezi příznivci reggae, kterého je v poslední době nejznámějším představitelem. Před pár dny jim vyšla nová deska "Sám si to nevychutnám" a o okolnostech jejího vzniku, ale i situaci, ve které se kapela nyní nachází, jsme si s nimi popovídali. Přítomni byli zpěvák, kytarista a duše souboru Petr Šturma (P), černý zpěvák a vokalista Vincent Richards (V), kytarista Jiří Charypar (J) a později dorazil i basista Pepa Marek (M).

Švihadlo
© www.svihadlo.com
Nedávno se vám podařila věc, která není zrovna u kapel vašeho ražení obvyklá - část vašeho klipu vidělo v televizi přes milion diváků, když doprovodil reportáž o chystaném zákonu (§ 188b - propagace drog slovem i obrazem). Jaká byla vaše první reakce?

P: Většina z nás to ani neviděla, až pak nám lidi volali. Já jsem se smál. Nedovedu si představit, jak by ten zákon chtěli uplatňovat. Navíc je to blbost, protože v té písničce "Zelený list" není o drogách ani slovo.

Ono taky těch skladeb, o kterých se hovoří v souvislosti s tímto zákonem, ve kterých je něco řečeno jasně a prokazatelně, je směšné minimum. Ale prvního července na Štvanici na koncertě Umění proti cenzuře hrát budete.

P: Já ještě ani nevím, že to má být na Štvanici, ale měli bychom tam zahrát. Ono se už o tom mluví dlouho a na všech frontách. Hejma prý i volal přímo Klausovi, který se divil, že takový zákon vůbec je.

Teď ještě nikdo neví, jak to dopadne, ale bavili jste se v kapele o tom, jak byste se zachovali v momentě, kdy by tato cenzura opravdu začala být uplatňována, nebo se dokonce objevili i první odsouzení?

P: Zatím jsme to neřešili. Akorát jsme si říkali, že bychom pak mohli zpívat namísto "...se musí..." (...kouřit zelený list) "...se nesmí..." (smích).
V: Asi by to byl první stát na světě, kde by se nesmělo mluvit a zpívat o marihuaně. Nevím, který další stát by měl něco podobného. Snad Singapur... Třeba na Jamajce je zákon, že se nesmí kouřit - a každý kouří. My na Jamajce ale můžeme klidně říkat, že je lepší kouřit marihuanu, protože není tak škodlivá jako cigarety a alkohol. My víme, že marihuana má kladné vlastnosti z medicínského hlediska, to jsou fakta. Ale nevíme o ničem podobném u tabáku. Takže bychom byli jeden z mála států na světě, kde by se o tom nemohlo veřejně mluvit. To je šílený. Musí se o tom mluvit a musí se proti tomu bojovat, protože takový zákon - i když by ho třeba někdo nevyužil - je snadno zneužitelný proti komukoliv.
J: Záleží na tom, koho se to dotkne. Může to být kdokoliv. Můžou být seznamy, co se nesmí hrát, co se nesmí psát, co se nesmí pouštět v kině. Nikdo neví - uvidíme po prvním červenci.
V: Ono to vlastně není na nás. To ten, kdo vymyslel ten zákon, si musí klást podobné otázky.

Pojďme ke kapele. Vy jste teď docela dlouhé období strávili personálními výměnami, především tou několikanásobnou na postu bubeníka. V čem byl problém?

J: No jo, teprve čtvrtej se chytil. Problém byl stylově - nedokázali to hrát tak, jak my jsme to potřebovali. Jinak bubeníci to byli dobří.
P: Vždycky to začalo nadějně, docela se snažili, říkali jsme si, že to bude dobrý, a pak se naučili jeden reggae model a hráli ho pořád. Kašlali na to posunout to někam dál.
J: Prostě hráli takový to klišé. Takže to trvalo celkem dva roky. Teď je to v pohodě. Tady u nás je problém někoho najít - ten okruh je příliš malý. A to nejsme žádní začátečníci.
V: Všichni jsou naučení na bigbít, to umí každý, ale reggae... Chce to soustředění, je to zdánlivě nuda, pořád dokola.
J: Třeba Dominik (aktuálním bubeníkem, se kterým to Švihadlu konečně jde, je Dominik Tůma, ex- -123 min. - pozn. aut.) perfektně hraje i s computerem, je zvyklý hrát se sluchátky, takže to můžeme kombinovat s groovy a samply, ale on pochopitelně hraje živě, takže to není žádná elektrárna, je to živá muzika. Což ti lidi před ním buď nechtěli nebo neuměli.
V: Báli se toho. Ale je to potřeba - a nejen proto, že to je moderní. Doufáme, že už to bude v pořádku.

Je pro vás Švihadlo v současnosti priorita? Vím, že Jirka dlouhá léta hrál i s Babaletem a předtím i Mámou Bubo, ty Petře máš i Dub-O-Net.

J: Já jsem právě skončil s Babaletem vloni hlavně proto, že jsem na Švihadlo neměl čas.
P: S Dub-O-Netem sice hrajeme, ale málo. Pro spoustu lidí jsme pořád začínající kapela, takže je problém se dostat do klubů. Ale děláme nové věci, budeme točit demo.
V: V prosinci bude velký koncert.

Švihadlo
© www.svihadlo.com
Máte na pultech novou desku "Sám si to nevychutnám". Je veřejným tajemstvím, že měla vyjít u velké firmy, ale na poslední chvíli jste si ji nakonec vydali sami. Proč to tak dopadlo?

J: Původně jsme se dohadovali s Warner Music, ještě než jsme to šli do studia točit, ale oni to nechtěli zaplatit. Pak jsme jim to nabídli, když to bylo natočené, ale ještě nesmíchané. To bylo v lednu, a to taky nakonec řekli, že to nechtějí. A potom, kdy už jsme si v březnu řekli, že si to tedy vydáme sami, tak se nám na poslední chvíli ozvali, že by to chtěli. Čtrnáct dní jsme jednali o smlouvě, a když se měla podepsat, tak nám Michal Máka sdělil, že to hlavní šéfové zamázli. Takže nás jen o těch čtrnáct dní zdrželi. Což bylo dost nepříjemné, protože jsme najednou zase museli řešit věci, které už jsme pustili k vodě s tím, že to budou dělat oni, a to na poslední chvíli. Promo a tak. Ten ztracený čas nám chyběl, abychom to dodělali v klidu.
V: V Americe je spousta nezávislých vydavatelů, kteří takovou hudbu vydávají.
J: A když ta velká firma vidí, že to funguje, tak to od něj koupí.
P: Tam je výhoda, že ten trh je obrovskej. Tam kapela jako my, když si to vydá sama, stejně prodá tolik, aby se to bez problémů zaplatilo.
J: Včera jsem se bavil s jedním klukem, co byl dost dlouho ve Státech, a ten mi říkal, že když tam nezávislá kapela vydá desku a jede na turné, tak všechna lokální rádia ve městech, kde hrají, tu jejich písničku hrají v áčkové rotaci až třikrát za hodinu!!!

To mluvíme o samovydání versus velká firma. Co ale malí vydavatelé? Minulou desku jste přece vydali u Indies records.

P: To se neosvědčilo. My jsme s Indies nebyli spokojení. Byly tam z jejich strany dost nekorektní věci.
J: Ohledně prodeje a distribuce. Už se nám do toho nechtělo.
P: Je s nima špatná komunikace - a nejen protože jsou v Brně. Přijdeš do krámu a oni ti tam řeknou: "My už dva měsíce objednáváme vaši desku a Indies nám řekli, že to je rozebrané. " Pak mluvíš s Indies a ti zas říkají: "Vůbec nikdo to neobjednává, neprodává se to."
J: Byly konkrétní případy, třeba v Boleslavi. Šéf nám osobně řekl, že by vzal dvacet kusů, já jsem poslal na Indies mail, ať pošlou do Boleslavi krabici kompaktů, že to tam chtějí. Za rok se nic nestalo. A to nemluvím o tom, že když jim došla cédéčka, udělali vypálené cédéčka se samolepkou, která se ovšem prodávala v Ostravě za normální cenu. Nám řekli, že nemají peníze na reedici. Pak nás dali na Vltavu za 7,50 za písničku (internetová distribuce v MP3 - pozn. aut.) a vůbec s námi o tom nemluvili. Takže naše nedůvěra vůči nim byla stále větší a už jsme s nimi nechtěli dělat, nota bene by nám na tu desku stejně peníze nedali.
P: Když ti firma nedá ani na studio, tak proč jim dávat hotovou desku, když oni ji pak do krámů stejně nedostanou.
J: Hotovou desku a autorská práva.
P: Takhle když se nám to nepodaří prodat, je to jen naše věc, my jsme prostě ti neschopní, kteří si můžou nadávat sami sobě.

A ostatní malí vydavatelé? Nejsou přece jen Indies.

J: Mluvili jsme s Black Pointem, ale to už bylo na poslední chvíli, v momentě, kdy do toho vstoupili Warneři, takže jsme to zamázli, a pak už jsme se rozhodli, že to vydáme sami. Ale jednali jsme spolu.

A co naopak si založit vlastní label a vydávat i jiným?

J: Já label mám, vydal jsem první desku Švihadla a Babalet, ale teď nemám finance. Naštěstí máme sponzora a ten si ten label založil vlastně asi jen kvůli téhle desce. Byl by nesmysl, aby se to účetně někam převádělo. Takhle to má pod kontrolou.
P: Ale nápad je to hezký. Mohli bychom založit Švihadlo records.
V: ...a vydávat Dub-O-Net... (všeobecný smích - Dub-O-Net je personálně spřízněná kapela).
J: A já vám udělám producenta (smích).
P: Základní problém vždycky je zaplatit studio. Proto taky spousta lidí natáčí na digitálních šestnáctkách doma. Dub-O-Net jsme taky tak dělali, ale u Švihadla je spousta živých nástrojů, tam by to byl problém.

Švihadlo
© www.svihadlo.com
Deska obsahuje jen materiál z posledního období?

P: Všechny písničky vznikly až po předchozím albu. Kromě "Šel jsem za tebou".
J: Ta je vlastně zremixovaná. Je tam přidaný text a vokály. Je to jinak.

Kde vlastně berete pro nové skladby v Čechách inspiraci? Mně to vždycky připadlo podobně jako s country - ta hudba tu vůbec nemá kořeny, ale přesto je tu dost oblíbená.

P: Já jsem se k reggae dostal někdy kolem roku 1980. Pak si pamatuju, jak jednou v rádiu, v pořadu Větrník, hráli Black Uhuru, který jsem si nahrál, a úplně mě to dostalo. Ale zpátky - já vlastně o tom nějak nepřemýšlím, že to, co skládám, má být reggae. Nejdřív vznikne melodická linka s textem, a i když to určitě mám v sobě někde zadráplý, umím si představit ty písničky zaranžovaný úplně jinak, že by to reggae vůbec nebylo.
J: Klidně by to mohlo být třeba i to country.
P: A textově se vůbec nenechám nijak ovlivňovat. Abych si dopředu říkal, že budu zpívat jen o palmách a o Jamajce... to je blbost.

Ale například starý Babalet je tím třeba úplně charakteristický. Kingston, Babylon, tráva...

J: Protože to bylo úplně na začátku, o pět let dřív než Švihadlo. Aleš (Drvota - později tragicky zahynulý zpěvák Babaletu - pozn. aut.) to nasával komplet. Dával tomu ty podklady, protože jak to poslouchal, tak to tam tak viděl, to pobřeží, palmy. To byl ten prvotní vliv, vzniklý tím poslechem. Proč tady lidi hráli blues, i když tu nemělo kořeny? Protože to poslouchali z desek a líbilo se jim to. Ale většina těch kapel tohle stádium úspěšně překročila.
P: Ono nemá smysl o tom uvažovat, ale mě by docela zajímalo, kam by Aleš došel. Třeba by vůbec u reggae nezůstal a šel někam jinam.
V: Na Jamajce je reggae stálá věc dvacet, třicet let, ale každý rok je tu něco jiného. Je to založené na rytmu, každý rok je jiný (teď Vincent vychrlil tucet odborných termínů, které si netroufám ani přepsat - pozn. aut.). A pořád to funguje. Tady v Čechách je tu malá scéna, takže to tu tak nefunguje. Tady se s rytmem nepracuje, ale tam je něco nového opravdu každý rok.
J: Vezmi si ten nový hit od Eminema. To je rytmicky něco, co tu ještě vůbec nebylo. Je to ještě rap, ale objevil tam něco, co ještě nikdo. Hrozně mě ta věc bere. Textařsky nebo melodicky je to o ničem, ale rytmicky je to bomba. Jak říká Vincent - oni v tom žijí a pořád hledají.

Myslíte, že v Čechách můžeme čekat nějaký boom reggae? Tak jak se to stalo nedávno se ska? Dlouhá léta tu byli jen Sto zvířat a najednou je tu spousta mladých kapel.

V: Fidel Castro, Fast Food, The Chancers, Bandaska, Tleskač..., jojo známe.
P: Proč ne? Teď je třeba reggae velkou inspirací pro taneční kapely. Poslechni si takový Leftfield. Ty basové linky, rytmy, je to tam. Třeba si lidi něco takého pustí a pak zjisti, že je tu někdo pětadvacet let. Ale jestli to bude masové, to nevím. Česká rádia se tomu brání (jako ostatně skoro všemu s výjimkou popu osmdesátých let a z té doby zavedeným interpretům - pozn. aut.)
V: My to ale ani nepotřebujeme, nějaký milion posluchačů. Potřebujeme jen, aby to tu fungovalo. Teď tu máme takový reggae-underground. Sound systemy a tak.

Funguje to nějak geograficky? Jsou v Čechách místa, kde to funguje lépe, a nebo naopak místa, kde nemají reggae rádi?

M: Určitě. V Jižních Čechách to vůbec nefunguje. Naopak nejlepší je sever - severní Čechy, severní Morava.
P: Východní Čechy taky nejsou špatný.
V: Ale reggae je všude (smích).

Švihadlo - Vincent
© www.svihadlo.com
Co Švihadlo a cizina? Když pominu vaše mediálně docela známé turné po Číně - jezdíte ven?

P: Na přelomu osmdesátých a devadesátých let jsme hodně jezdili do Polska, pak po revoluci do Německa, pak se ale ty kontakty zpřetrhaly, kapely, se kterými jsme si ty zájezdy vyměňovali, se rozpadly. Teď už dlouho - krom té Číny - nic nebylo.
M: Ale mělo být zas nějaký Polsko, teď to ovšem zas vypadá, že nebude.
P: Což je škoda, protože my jsme tam vloni byli s Dub-O-Netem na festivalu a bylo to skvělý. Je vidět, že ta scéna tam pořád žije.

Na druhou stranu po Čechách hrajete dost. Jak to zvládáte? Muzikou se přece neživíte.

J: Jen bubeník. Já dělám ve studiu, takže se muzikou živím, ale ne hraním.
M: Bubeník by se taky neuživil, kdyby hrál jen s náma.
J: Hrajeme skoro všechny pátky a soboty, tak 70 koncertů ročně. Já pořád cítím, že aby nějaká kapela vydržela, je potřeba trpělivost. A aby je to bavilo, aby to vydrželi. Když nemáš víru, že to je dobrý, vykašleš se na to a je konec.
M: Nejhorší je, jak se začnou měnit muzikanti.
J: Často, když se vymění důležití lidé, se to rozsype.

Máte k desce nějakou šňůru?

J: Jak jsem říkal, hrajeme pátky a soboty. Takže máme osm koncertů za měsíc a někdo tomu říká šňůra. Ale ve skutečnosti to žádné promoturné není. Navíc občas někde něco odpadne.
M: Teď nám zrušili křest v Brně.
J: Odpadly nám tři koncerty během jednoho dne - Brno, Ústí a Piešťany.

Reggae je hodně internacionální hudba. Jak si rozumíte s internetem?

J: Máme stránky, který jsi možná viděl, máme internetový prodej cédéček. A hrozně nám to pomáhá v kontaktech. Dneska skoro všichni pořadatelé mají mail, což je super. Dřív se musela posílat cédéčka, stálo to spoustu peněz, teď si to promailuješ a máš jasno. Virtuální dohadování. Hned jak vyšla deska,dali jsme na web ukázky.
P: Ale třeba nějakou kampaň - jako jsem třeba četl na MusicServeru, že Tata Bojs měli deníček ze studia - to jsme na síti nedělali.
J: Což bylo ale způsobený těma Warnerama. To se klidně mohlo udělat. Ale tím, že do toho vstoupili, těch důležitých čtrnáct dní se prošvihlo - aspoň já to tak cítím. Najednou bylo tolik starostí s věcmi, které se nestihly a musely se řešit, že na tohle nebyl čas.

Petr zmínil MusicServer. Čtete hudební servery? Já mám někdy dojem, že tady přežívá představa, že internetový časopis je jen odvarem těch tištěných, a nejvíc si to pochopitelně myslí ti, kteří ani netuší, kolik tu těch internetových periodik je.

P: Já jo.
J: Já to určitě čtu. Na stránkách máme i na některý servery odkazy. Kdyby chtěl MusicServer výměnný banner... Snažíme se, aby tam byly čerstvé, aktuální informace.

A plány na nejbližší dobu?

J: Chceme udělat z téhle desky remixové album.
P: Vydáme ho zas sami.
J: Nabídli jsme to několika lidem...
P: ...a někteří se sami přihlásili. Třeba Vincent s Petrem z Dub-O-Netu říkali, že něco udělaj.
J: DJ Liquid A chce, DJ Tráva chce, Michal Dittrich z Hypnotixu chce něco udělat.
V: Musí být spolupráce mezi DJi a muzikanty.
J: Vincent má teorii, že by měli všichni víc spolupracovat, což se tady neděje. Každý si hrabe na svém písečku. Držíš si to svoje, co máš. Tam, kde spolupracují - jako třeba rappeři - tam to funguje líp.
P: Ona to ani není teorie. Ve světě je to běžný.
V: To jen v Čechách je to pořád: Ten to neumí, s tím nepracuju, je to idiot.
J: Přitom třeba spousta lidí, co dělá remixy, nemá ten prvotní materiál. Melodii a nápad. Oni jsou šťastní, když je někdo osloví. Oni mají tu invenci s tím dál pracovat, ale nemají prvotní nápad písničky. Funguje to - jen se člověk nesmí zavřít do nějakého ghetta, do nějaký buňky.

NÁZORY
  • Čauec Švihadlo (Martin Kysela, 22.10.2002 17:59) Reagovat

    Ahoj, článek je v pohodě, stejně tak jako vaše hudba. Buďte takoví i dál.

  • ahoj švihadýlko (miška, 05.11.2002 15:39) Reagovat

    po přečtení tohot článku jsem byla trochu mimo ,protože jsem nevěděla ,že se takový zákon má vzniknout a chtěla bych vám říct ,že jste to vzali z klidem a chci říct že jsem z vaši hudbou spokojene a mám vás ráda

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Pohled do českých hitparád 12. týden 2024
Dua Lipa a Benson Boone stále vládnou singlovým žebříčkům, The Rolling Stones jsou hranější než Mirai Pravidelný vítěz českého albového žebříčku Viktor Sheen se musel v aktuálním kole sklonit před svým žánrovým souputníkem, vedení totiž přebírá Grey256 s nahrávkou "Tentokrát". Rádiové hitparádě nadále neohroženě... čtěte zde
Vydáno: 29.03.2024 08:30 v sekci Novinky | České hitparády
We Are Domi - Love Every Part Of It 9/10
Video: We Are Domi doplnili skvělý elektropopový song "Love Every Part Of It" netradičním videoklipem Trojice We Are Domi, jež se mnohým vryla do paměti v roce 2022 svojí účastí v Eurovizi, přichází s povedenou písničkou "Love Every Part of It". V ní se snaží bořit stereotypy a noří se do tlaků společenských očekávání ve... čtěte zde
Vydáno: 28.03.2024 14:00 v sekci Audio / Video | Video
Nové desky 12/2024 - od Elbow přes Shakiru po Janu Kirschner
Nové desky 12/2024 - od Elbow přes Shakiru po Janu Kirschner Už týden před Velikonocemi přišla do obchodů velmi bohatá nadílka novinek v čele se Shakirou, Elbow, Gossip nebo Alestorm. K nim se přidali například Gary Clark Jr., Fletcher, Kenny Chesney, Empress Of, Pnau, The Veronicas a zejména... čtěte zde
Vydáno: 27.03.2024 22:00 v sekci Novinky | Nové desky
The Jesus and Mary Chain - Glasgow Eyes 7/10
Recenze: The Jesus And Mary Chain oslavují deskou "Glasgow Eyes" 40 let na scéně Píše se rok 2024 a je tak trochu zázrak, že The Jesus And Mary Chain stále tvoří hudbu. Když se totiž v roce 1999 rozpadli, málokoho napadlo, že bratři Jim a William Reidovi budou ještě někdy spolupracovat. A přece se teď vracejí... čtěte zde
Vydáno: 27.03.2024 16:15 v sekci Recenze
Justin Timberlake - Everything I Thought It Was 8/10
Recenze: Justin Timberlake se na "Everything I Thought It Was" trochu zacyklil. Ale to nevadí Justinu Timberlakovi lze vyčítat ledacos, ale určitě nelze tvrdit, že neexperimentuje. Naopak - snahu vykročit ze zajetých trendů a vyšlapávat nové cesty ukazuje celou svou dospělou kariéru. A daří se mu. Kromě toho, že se stal... čtěte zde
Vydáno: 27.03.2024 08:30 v sekci Recenze
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Nové desky 10/2020 - od Dana Bárty přes Nialla Horana po Westlife (18.03.2020 08:56)
- I na osmý Banát vyrazí speciální vlaková souprava (22.05.2019 09:37)
- Recenze: Defibrilátor tuzemského reggae? (17.11.2011 16:00)
- Nové desky pro 39. týden (25.09.2011 05:00)
- Švihadlo a Jiří Schmitzer jsou dalšími hvězdami Open Air Festivalu (15.05.2011 13:19)
- Publicistika: Historie (českého) reggae (13.05.2011 05:00)
- Audio: Poslechněte si tři nové písně Švihadla (03.03.2010 05:00)
- Jarní Sázavafest láká na hvězdné obsazení (03.02.2010 09:10)
- Festival politické písně Sokolov je zpět (15.06.2009 16:22)
- United Flavour vyrážejí na klubové turné (19.03.2009 15:17)

ALBUM TÝDNE 13/2024

Moimir Papalescu & The Nihilists
Mystery Women In The Acid Pools

Jedna z mnoha tváří Moimira Papalescu, projekt Moimir Papalescu & The Nihilists, dlouhá léta spal. V roce 2006 odešel po albu "Lewis Neptune" na vrcholu. Trojici protagonistů zaválo tvůrčí pnutí různými směry, po sedmnácti letech se ale spojilo pro nové album "Mystery Woman In the Acid Pools". Povedlo se?

8/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

Pá 29.03.
Judas Priest (UK) / Saxon (UK) / Uriah Heep (UK) (O2 arena, Praha)
Út 09.04.
The Academic (IRL) (Futurum Music Bar, Praha)
Út 16.04.
Dave Matthews Band (US) (O2 Universum, Praha)
Út 16.04.
Lil Tracy (US) / Brennan Savage (US) (Fuchs2, Praha)
St 17.04.
Foreign Beggars (UK) (Bike_Jesus, Praha)
Čt 18.04.
Slash feat. Myles Kennedy & The Conspirators (US) (Winning Group arena, Brno)
Ne 21.04.
Fletcher (SaSaZu, Praha)
Út 23.04.
Walter Trout (US) (Divadlo Archa, Praha)
St 08.05.
Tate McRae (US) (Forum Karlín, Praha)
So 11.05.
Rammstein (DE) (Letiště Letňany, Praha)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Prince Vladimír Mišík Justin Bieber The Prodigy AC/DC Queen Adele Rush Kabát Karel Gott U2 Bono Sia Taylor Swift Paws Télépopmusik Madonna Dua Lipa Lucie Vondráčková Mirai
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2024 IMEG s.r.o. | Vyrobil Prolidi.cz
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
Tento server byl v roce 2023 podpořen Ministerstvem kultury České republiky.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver | webglobe
Zavřít reklamu