Možná jste zaslechli příběh o tom, jak
Taylor Swift nechala ze Spotify a dalších streamovacích serverů odstranit celou svou diskografii. Jaké to pro ni může mít následky, spekulují nejen média, ale nyní i ředitel (CEO) Spotify Daniel Ek.
V příspěvku na blog, který publikoval v úterý, se zaměřil na počty a finance ve vztahu k pirátství vs. jeho společnosti.
"Dvě čísla: nula a dvě miliardy. Pirátství nepřineslo umělcům nikdy ani korunu - nic, zilch, nula. Spotify už vydavatelstvím a autorským organizacím vyplatilo pro umělce dvě miliardy dolarů," uvedl a dodal, že odhadovaný roční výdělek mladé Američanky mohl letos dosáhnout šesti milionů dolarů.
Podle Eka vzniklo Spotify právě proto, aby v maximální možné míře potlačovalo pirátství, které (a pouze které, nikoliv Spotify, jak je dle něj přesvědčena Taylor) je tím zabijákem umění. Přesto i dnes existují hudebníci a hudebnice, kteří jsou přesvědčeni o tom, že ceny, za které server nabízí své služby, jejich práci devalvují.