Když v pátek 26. září
Thom Yorke oznámil vydání svého nového sólového alba "Tomorrow's Modern Boxes" a dvacet minut nato desku
vypustil do světa, bylo to víceméně jako blesk z čistého nebe. Částečně za to mohl způsob, který britský muzikant, zpěvák a skladatel zvolil, tedy sdílení přes pirátskou síť BitTorrent, ale také velká množina lidí, která zvládla udržet jazyk za zuby do poslední chvíle.
Do zmíněné skupiny osob podílejících se na přípravě a vydání kolekce patří zhruba sto sedmdesát zaměstnanců BitTorrentu a také několik studentů Oxfordské univerzity. A právě ti by se podle Billboardu mohli podílet na marketingové strategii příští studiovky Yorkovy domovské kapely
Radiohead, jejíž vydání by tak rovněž mělo bořit zavedené pořádky.
"Tito studenti pracovali s Yorkovým týmem z Courtyard Managementu na analýzách uživatelských zkušeností, mediálních strategiích a finančních analýzách potřebných pro vydání alba na BitTorrentu," uvádí
naši kolegové a dodávají:
"Položili tak základy potenciálních strategií pro vydání příštího alba Radiohead, takže fanoušci můžou očekávat další nekonvenční způsob distribuce desky své oblíbené kapely."
Kolekci "Tomorrow's Modern Boxes" za šest dolarů si podle údajů Billboardu dosud stáhlo víc než 3,5 milionu příznivců.